Geweldige adviezen CB ?!?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door RianneD, 12 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RianneD

    RianneD Actief lid

    25 nov 2006
    252
    0
    0
    Ik wil ook even klagen over ons CB. Bij Ties hebben ze pas geleden zuigelingen scoliose vastgesteld waar hij intensieve therapie voor krijgt nu. Hij is al vanaf de geboorte zo scheef, CB heeft er nooit wat over gezegd, echt helemaal niks. Dat is al een punt waarvan ik denk nou.... erg prettig. Nu bakeren wij Ties ook in, al vanaf dat hij 2 maanden was, in overleg met het consultatie bureau, en na lichamelijk onderzoek waarvan hun zeiden dat het geen probleem was om te doen. Nu is de wijkverpleegkundige een paar keer geweest afgelopen week, om te kijken hoe het met het mannetje ging, en om een paar boekjes af te geven van Ria Blom, omdat we Ties uit de doeken willen hebben i.v.m. de redressiehelm die hij krijgt. Staat er in dat boek,onder het stukje van gevallen waarin je je kind NIET in mag bakeren, NIET inbakeren als er sprake is van zuigelingen scoliose. Dat is lekker! Waarschijnlijk zijn we nu een heel stuk verder nog van huis omdat hij al 2 mannden in word gebakerd terwijl het eigenlijk helemaal niet mag! Moest het even kwijt hoor, kind heeft het al zo zwaar, en nu hebben wijzelf nog een ´fout´gemaakt doordat het CB Mijn ventje niet goed heeft nagekeken! Heb er even geen woorden voor....
     
  2. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Dat is inderdaad heel vervelend voor jullie. Hopelijk groeit jullie kereltje er snel over heen. Je zou eventueel ook een klacht kunnen indienen, het gaat tenslotte wel over de gezondheid van je kind.
    Mijn ervaringen met het CB zijn ook niet altijd de beste. Ik hou nu gewoon mijn eigen koers aan, ik kom daar alleen om te wegen en de prikken.
     
  3. stitch

    stitch Fanatiek lid

    24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    wat dacht je....
    ik doe ze wat aan daar op het cb?
    jeetje meid.
    hoop dat het snel weer wat beter gaat met jullie ventje, sterkte.

    groetjes susanne
     
  4. evy261

    evy261 Actief lid

    11 jul 2006
    403
    0
    0
    nou meid daar ben je lekker mee.
    Je was zeker in alle staten? Zou inderdaad ook nadenken over een klacht.
    Hoop dat het snel beter gaat met je mannetje.
     
  5. bloem31

    bloem31 Actief lid

    10 jul 2007
    388
    0
    0
    Wat is dat CB toch vreselijk zeg.
    Succes en hopen dat het allemaal beter gaat!
     
  6. Robyn

    Robyn Bekend lid

    23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Hier hetzelfde verhaal. Fabian was een huilbaby en het CB adviseerde ons ook om in te bakeren.
    Gelukkig vonden wij het niks en hebben het daarom niet gedaan. Ik las later dat kinderen die in stuit hebben gelegen nooit ingebakerd mogen worden i.v.m. heupdysplasie. Achteraf bleek hij dat ook te hebben en zijn we ontzettend blij dat we niet naar het CB geluisterd hebben anders waren we veel verder van huis geweest.
     
  7. Niet meer actief

    Rianne, jouw kleintje ligt zeker in een banaan? Zo noemde onze fysio dat. Nu moeten we haar telekns de andere kant opleggen.

    ook slaapt ze in een stabilisatiekussen om haar te leren dat ze nog een andere kant heeft ipv haar voorkeurskant.
     
  8. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    Ik vind dit echt ronduit belachelijk. Het enige advies waar je terecht kunt is bij hun en als het dan al niet klopt... :confused:

    Ik heb er nog niet veel ervaringen mee maar merk wel dat iedere persoon daar iets anders zegt. Het is ons eerste kindje dus ga volledig op hun af, door deze wisselende adviesen doen ook wij wat ons het beste lijkt.

    groetjes
     
  9. RianneD

    RianneD Actief lid

    25 nov 2006
    252
    0
    0
    Janne,
    Ja dat klopt, als een banaantje. Dat stabilisatiekussen mogen we niet gebruiken, Ties is zo sterk dat hij gewoon simpelweg de andere kant op draait. Wij hebben een hele stapel oefeningen mee voor hem, die we zo'n 5 keer per dag met hem moeten doen, en hem ook op een bepaalde manier optillen, beethouden en laten zitten op schoot. Gelukkig hebben we hem nu uit de doeken, hij is er al aan gewend gelukkig, maar die boosheid blijft! Ik snap zulke mensen niet, die zogenaamd inderdaad ALLES weten over baby's, en je de allerbeste adviezen geven, maar er tegelijkertijd voor zorgen dat mijn mannetje 'krommer' is dan als hij die doeken niet om had gehad.
     
  10. Niet meer actief

    Idd het optillen dat moeten wij ook. En dat kussen... ons meiske draait er ook in. Ze is zelfs eens op haar buikje gedraaid. Gelukkig had ik de babyfoon aan. Ik moet er niet aan denken...

    Wanneer moeten jullie voor een helmpje?
     
  11. zwangie

    zwangie Actief lid

    9 apr 2007
    127
    0
    0
    Wat was hun reactie op dit verhaal? De arts die haar onderzocht heeft zou zich nu wel heel erg schuldig moeten voelen!
    Maar (ik ben duidelijk niet in de materie thuis) hadden ze de diagnose ook niet al bij de controle na de geboorte moeten kunnen stellen? (Ik ben in het ziekenhuis bevallen en mijn dochter was prematuur dus misschien overschat ik de onderzoeken bij "normale" geboortes).
     
  12. Niet meer actief

    Schuld? Nee dat kennen ze niet.

    Ons meisje is ook goed onderzocht omdat ze een stuit was en met een ks is gekomen. Maar die voorkeurshouding hebben we zelf ontdekt.
     
  13. bloem31

    bloem31 Actief lid

    10 jul 2007
    388
    0
    0
    Ik vind het CB ook vreselijk. Moet zeggen dat ik, als ik denk dat er wat is met mijn dochtertje, ook naar de huisarts ga. Persoonlijk vind ik dat ik weinig heb aan het CB.
    Maar voor jullie blijft het heel lastig.
    Veel succes en hopen dat het goed komt!
     
  14. Vennetje

    Vennetje Actief lid

    3 aug 2006
    261
    0
    0
    Sterkte! Ik heb ook weinig op met het CB.
    Ik vind ze ook niet echt uitblinken in deskundigheid.

    Ik kon die dame op het CB vandaag ook wel haar nek omdraaien...grrr. :evil:

    Qua adviezen vind ik ze trouwens ook waardeloos. Is nou al een paar keer gebeurd dat ik hen zat te vertellen wat ik op bijv. borstvoeding.com enzo gelezen had. En zitten ze je dan met grote ogen aan te kijken :confused: ... geeft veel vertrouwen in hun adviezen...NOT :( .

    Maar dat mens van vandaag ging zo niet-liefdevol met mijn meisje om. Dat streek me echt tegen de haren. TIjdens het onderzoek pakte ze haar al wat onhandig vast en uiteindelijk legde ze haar op de buik en toen kwam ze voor de helft naast het matje terecht... :confused:
    Ze toonde ook helemaal geen interesse om een interactie met haar op gang te krijgen. Echt raar.

    Vervolgens was het tijd voor de prik, zegt ze: zo leg haar maar op tafel. Op tafel? Dus ik: Nou, eigenlijk hou ik haar liever op schoot als je het niet erg vind. TOen keek ze me aan alsof ik toch wel een erg lastige tante was... [-X Zo gek is dat toch niet :(: Ze was al van streek, dus ik wilde haar voor die prikken absoluut niet op de tafel leggen.
    Uiteindelijk toch de prikken gegeven terwijl ze op schoot zat, dus ik de beentjes masseren vooraf. Ze kwam naast me zitten en zei toen: ja, moet je wel d'r beentje los laten hoor. Nou ja, ik kon dat mens wel wat doen! ](*,) Ben blij dat we die de vorige keer niet hadden, anders had ik niet eens geweten dat ik haar ook op schoot kon houden.

    Pfff, we hebben het weer gehad. VOlgende maand voorlopig laatste prikken, dus dan zijn we er weer voor een hele tijd vanaf! :whistle:
     
  15. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Ik ben ook geen fan van het CB....ik vertrouw op mijn moedergevoel.

    Laatst wou Britt een dag niet drinken, ze heeft toen ze 5 mnd was het rotavirus en uitdrogingdverschijnselen gehad, dus wij waren gelijk weer bezorgd. Bel ik op naar de advieslijn van het CB en het enige wat die miep weet uit te brengen "ja mevrouw u moet wel eerder aan de bel trekken hoor gezien haar verleden" Jaaa duh, waarom denk je dat je bel?

    Ik heb werkelijk waar nog geen 1 tip gehad die ik heb opgevolgd!
     

Deel Deze Pagina