Geweldige app om af te vallen

Discussie in 'De lounge' gestart door monkeylove, 4 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melief

Melief Niet meer actief

Jahoor dat eet ik gewoon maar met mate!
    Ik merk juist dat ik er door zo meer bezig te zijn extra gemotiveerd wordt, en zeker nu ik zie dat ik afval. Ik eet ook echt wel af en toe iets lekkers, maar dan ga ik wel eerst een half uur lopen haha.

El1983; heb je hem wel goed ingesteld? 2180 is echt heel veel. De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid voor vrouwen is 2000 kal en dat is niet om af te vallen!

2. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle

Heb even bij de instellingen gekeken en hij stond afgesteld op 0,5 kilo afvallen per week, en daar berekende hij dan op mijn netto calorien per dag 2189.
    Heb hem verzet op 1 kilo per week en nu mag ik 1650 calorien per dag, een stuk minder gelukkig :)
    Bedankt :)

3. Dat is natuurlijk gemiddeld he? ;) Is ook afhankelijk van je gewicht, hoeveelheid beweging etc. :)

4. Ik ben trouwens afgelopen weekend een kilo aangekomen! Boehoehoe :(

Maargoed, vandaag beginnen we vrolijk opnieuw ;)

5. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Ok ik had niet zo heel veel zin 21 paginas door te worstelen ;) Maar ik heb hem net ook gedownload omdat ik veel moet afvallen (lees: mijn doel is nu -30kg maar eigenlijk moet er nog meer af :( ).
    Nu heb ik mijn ontbijt ingevoerd dmv scannen maar hoe voer ik dingen in die ik niet kan scannen, zoals fruit? Ik kan het niet terug vinden.

6. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    #206 kirst78, 11 feb 2014
    Laatst bewerkt: 11 feb 2014
    Bij zoeken naar voedsel, je voert dan appel in en dan krijg je een lijstje van de gerelateerde producten. Zoekfunctie zit links van de scanknop.

7. serena15

serena15 Bekend lid

1 okt 2009
    592
    0
    16
    NULL
    NULL
    hoe kan ik deze app vinden?
    Hoe heet deze app?

8. Imensa

Imensa Niet meer actief

Pasta is een kcal-BOM!

Wat is je lengte en gewicht? Sport je wel eens?

9. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    #209 takhen, 11 feb 2014
    gevonden, dank je!!

Maar nu komt de volgende vraag: dat ding rekent calorieen voor fruit??????

Ik heb nu al 15 jaar dieten gevolgd, van alles en nog wat (trouwens wel regelmatig met goed gevolg maar door omstandigheden weer aangekomen). Maar nog nooit heb ik ergens calorieen gerekend voor fruit! Fruit is toch altijd een "mag je onbeperkt hebben" ding? Tenminste wel sinaasappels en appels. Bananen en druiven snap ik dan weer wel

10. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Eerste week zit erop en 3kg kwijt! Dat zal wel voornamelijk vocht zijn, maar het staat wel lekker :)

11. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Er zitten natuurlijk wel fruitsuikers in... ik was ook gewend om er niks voor te rekenen, maar als je ziet hoeveel cal er in ene appel en helemaal in een banaan of druiven zitten snap ik dat je ze wel moet mee tellen..

12. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Nou ik vind het vreemd eigenlijk. Bananen en druiven snap ik ja, maar appels en sinaasappels, zelfs mijn dietiste keurde die onbeperkt goed en weight watchers ook. Zelfde voor peentjes, tomaatjes en komkommer.
    Daar staat dan wel weer tegenover dat met een half uur langzaam fietsen buiten ongeveer 3x meer calorieen verbrand worden bij deze app dan ik ooit ergens anders ben tegen gekomen hahaha Dus die appels en sinaasappels heb ik dan wel weer verbrand ;)
    De app lijkt tot dus ver erg handig maar ik twijfel hier dus nu aan. Met WW ben ik 20kg afgevallen, dat ging echt super. Maar wel doordat ik dus onbeperkt fruit en groente mocht. Ik heb heel veel last van vreetbuien (onder andere door de ADHD) en die zijn niet te onderdrukken, daar heb ik dus onder andere fruit voor als hulpmiddel.

13. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het vreemd dat jij het vreemd vindt dat er calorieën zitten in fruit.
    Een gemiddelde sinaasappel: 61 kcal, een gemiddelde appel 81 kcal.
    Fruit bevat juist heel veel kcal. Dat proef je toch ook aan de suikers? En je zit er lekker vol van, althans ik wel.

14. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Ik snap het an sich wel maar het is toch vreemd dat ik nooit ergens heb gelezen/gehoord dat fruit maar met mate mag? Wat dus eigenlijk wel zo is volgens deze app.
    En bij de WW at ik mijn volledige punten plus mega ladingen fruit (lees minimaal 2 appels, 2 sinaasappels en een bak druiven) per dag en toch viel ik erg veel af.
    Waarom houden die dieten dan allemaal geen rekening met die calorieen en deze wel? Dat is toch vreemd?

15. Kcal zijn ook niet 'de vijand' ;) Ik heb soms het idee dat sommige mensen denken dat het niks uitmaakt wat je eet, als je maar op de (bijvoorbeeld) 2.000 kcal uitkomt.

Maar je kan veel beter 2000 kcal aan fruit en groentes eten dan aan patat en koekjes. In fruit en groentes zitten ook allerlei bouwstoffen, vitamines en vezels. Patat en koekjes zit niks in.

Ik denk dat daarom veel diëten zeggen dat je onbeperkt groente en fruit mag.

16. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    #216 Mama-in-love, 11 feb 2014
    Ìk heb em ook op de telefoon en vind hem helemaal geweldig! Ben al flink afgevallen en snel ook!

Ik vind het vreemd dat mensen denken dat fruit calorieloos is ;)
    Er zitten juist veel suikers in! Alleen wel goede suikers, maar het blijven calorieën.
    Heb ze altijd meegeteld.
    Maar goed, als andere diëten zeggen dat je ze niet mee hoeft te tellen is het ook wel logisch dat je dat niet gewent bent...

17. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    @mama-in-love: dat is het ook meer hoor. Ik probeer de app zeker :)
    @bolkje: dat zou inderdaad kunnen. Ik ben benieuwd of dit gaat werken :)

18. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan niks met deze app.

Ik blijf gewoon invoeren in de eetmeter. Daarin kan je zien hoeveel vocht, vet, vezels, eiwitten en koolhydraten binnenkrijgt.
    En of je voldoende vitamines en mineralen binnenkrijgt, niet geheel onbelangrijk.

19. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.193
    173
    63
    NULL
    NULL
    Je kan met de app sowieso wel zien hoeveel vet, koolhydraten, eiwitten en suiker je binnen krijgt. En volgens mij kan je ook nog vitamine A + C, calcium en ijzer inzien. (Of het ook daadwerkelijk klopt durf ik niet te zeggen.)

20. sita90

sita90 Niet meer actief

Dames, ik heb toch een beetje een hongerig gevoel tussendoor:)... Hoe doen jullie dat? En wat kun je nou eten waar heel weinig calorieën in zitten? Ik las ergens zeewier van de ah.. Is dat niet heel erg prijzig? Ik ga over ongeveer een half uurtje boodschappen doen. Heeft iemand tip voor het avond eten? Wat kan ik eten dat goed vult en waar weinig calorieën in zitten. Ik heb nu nog 797 calorieën over.
    Knap gedaan vind ik zelf! 1200 calorieën, pff moeilijk hoor;).....

Deel Deze Pagina