Ligt er ook aan wat je hebt ingesteld om per week af te vallen. Ik heb mijn activiteiten niveau ingesteld op laag, omdat ik 4 dagen per week op kantoor zit. Maar ik beweeg daaromheen wel veel (naar werk fietsen 4 dagen per week, 30 days shred) dus mag wel redelijk veel eten. Ik moet op 1200 netto uitkomen maar door mijn beweging kan ik ongeveer 1700 eten. Ik heb ingesteld om 0,75 kg per week af te vallen en ben nu de eerste week 0,9 kwijt
Even een korte uitleg: Je hebt je basismetabolisme en je hebt alles wat je daarboven doet. Basismetabolisme is de kcal die je sowieso verbrandt om je 'vitale functies' te doen: ademhalen, hartslag, hersenactiviteit enz. verbrandt ook al een hoop energie. Dus als jij de hele dag op bed blijft liggen, dan heeft je lichaam (bijvoorbeeld) 1200 kcal nodig. Alles wat je daarboven doet, bijvoorbeeld wandelen enzo, zorgt ervoor dat je extra kcal verbrandt. 1 kilo kwijtraken betekent dat je 7.000 kcal meer moet verbranden dan je hebt binnengekregen. Dit kan je doen door meer sporten of door minder te eten. Een combinatie hiervan werkt vaak het beste. Dus als je bijvoorbeeld 5 kilo in 10 weken wilt afvallen dan betekent dit dat je 3.5000 kcal per week minder moet eten, dus 500 kcal per dag. Dus om op gewicht te blijven mag je bijvoorbeeld 1700, maar om af te vallen dan maar 1200.
Das wel erg handig ga ik eens proberen wij eten namelijk vaker viscurry en das dan altijd hetzelfde recept met heel veel ingredienten dus das wel handig om die er in te zetten
Uhm die vraag heb ik niet gehad, alleen wat ik totaal wil afvallen. Dames bedankt! Ik ga de knop omzetten en ook aan de 30 Days shred beginnen Ik wil niet heel veel kwijt maar ik wil weer strak in mijn vel zitten
Ik heb gisteren ook een recept (zuurkoolstampot) ingevoerd. Is denk ik het handigste om te doen vlak voordat je gaat koken, als je toch alles al klaar hebt liggen op het aanrecht. Dan gaat het verder best makkelijk en snel. (En in dit geval: confronterend...)
Als my family echt wat vets eet, waar ik anders maar een inieminie bordje van kan eten, eet ik een maaltijssalade, die zijn best wel lekker. En ergens tussen de 400 en 500 calorieën.
Bij activiteiten eens gekeken of baby dreumes zwemmen erbij staat. Maar helaas alleen zo recreatief zwemmen en das 200 kcal voor een half uurtje, maar denk dat baby dreumes zwemmen toch minder intensief is . Jammer dan laten we dat gewoon weg....
Ik zou babyzwemmen niet invoeren. Maar dat is omdat ik dat altijd op een vrije dag deed. En aangezien ik mijn standaardniveau op 'licht intensief' hen staan, vind ik dingen die doe op de dagen dat ik niet werk (huishouden, naar de winkel lopen, babyzwemmen) eigenlijk gewoon de compensatie voor het feit dat ik die dag niet werk, zeg maar. Ik voer dus alleen echt sportieve activiteiten in, waarmee ik meer calorieën verbrand dan ik zou doen wanneer ik gewoon overdag regelmatig licht intensief beweeg.
Zo doe ik het ook. Dus haal en breng ik met de fiets mn zoon weg naar school, wat staat voor ca 30 minuten fietsen, dan schrijf ik dat niet extra op.
Misschien omdat ik best klein ben en al niet heel veel weeg?? Ik zit er dagelijks wel iets overheen, maar dan gaat t maar wat langzamer. Toch kan je met 1200 cal toch wel de hele dag door blijven eten hoor, alleen geen echt vette hap Maar wel een normaal, ontbijt, lunch, avond eten, en 3 tussendoortjes. Ik ket ze alleen nu verantwoorder kiezen maar dat is in mijn geval ( snackverslaafd) misschien wel eens goed
In mijn geval niet. Ik heb het met mijn hartslagmeter gemeten en toen was het 200 kcal. Maar het zal per persoon wel wat verschillen.
Als je naar instellingen gaat en dan naar fitness doel, dan kan je aangeven hoeveel je per week kwijt wil. En ook hoe je levensstijl is qua bewegen.
Ik doe het dus andersom, heb zittend gekozen (zit 4 dagen per week op kantoor) en mijn beweging zet ik apart erin. Ik ben de overige 3 dagen wel wat drukker bezig (huishouden), zal eens kijken of ik dat ook kan invoeren . Maar komt al met al op hetzelfde uit ongeveer.
Zou bij shredden die 400 kcal niet gelden voor een uur, dan zou 200 kcal namelijk wel kloppen want het duurt ongeveer een half uur. Vaak wordt bij activiteiten toch aangegeven hoeveel je er per uur mee verbrand? Bij mij staat alles wat ik recent (trouwens ook van weken geleden) heb ingevoerd gewoon in de lijst die ik te zien krijg als ik iets ga invoeren. Dan kan ik door die lijst scrollen, maar ik kan het ook gewoon intypen en dan komt al snel hetgeen ik bedoel naar boven.