weer een kattenvraagje

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavanJenA, 7 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanJenA

mamavanJenA Actief lid

9 dec 2010
    433
    0
    0
    hoi allemaal

ik heb een vraagje
    ik heb een binnen kat oftenminste dat wil ik zo houden alleen hoe deden jullie dat in de lente/zomer als de deur weer langzaam open gaat ?
    ik heb wel een tussendoor alleen die heb ik dus ook open want anders heeft de open deur geen nut ;)
    en aangezien ik nogal vroeg ben met de deur open zetten HEERLIJK :) vraag ik me dit toch af

dus mensen hoe hebben jullie dit gedaan of aangepakt ? of is dat gewoon onmogelijk :)

Groetjes

2. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Waarom wil je je kat binnen houden??

3. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Bij mij is dat in ieder geval onmogelijk, zodra ik de voordeur open doe staan mijn katten al voor de deur klaar om te ontsnappen. Ik wilde ook binnenkatten houden, maar mijn kat heeft nachtenlang zitten miauwen totdat we hem naar buiten lieten en nu begint de volgende ook al. Kan je niet je tuin afschermen? Is voor de katten ook wel fijn als ze af en toe naar buiten kunnen de tuin in.

4. mamavanJenA

mamavanJenA Actief lid

9 dec 2010
    433
    0
    0
    omdat IK voor een kat heb gekozen en mn buren en de buurt niet :)
    en ik ook eigenlijk niet echt dr bij door heb gedacht hoe het eventueel op te lossen met de open deur maar ja ik hoop en denk dat ook mensen met binnen katten/poezen de deur open zetten of heb ik het mis :)

5. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Tegenwoordig heb je best veel mogelijkheden om je tuin catproof te maken. Is dat een optie misschien?

Ik moet in dit huis ook nog een oplossing vinden voor onze kat. Is ook binnenkat.
    Ik zat misschien aan een hordeur te denken.

6. mamavanJenA

mamavanJenA Actief lid

9 dec 2010
    433
    0
    0
    hoop ik ook :D
    tuin afschermen zou het echt niet weten hoe pffff tuin van 20 meter lang dus ja
    en ik hij vind binnen heeerlijk hihihi is ook niet nieuwsgierig naar buiten gelukkig ok kan allemaal nog veranderen maar toch!!!

dus ben benieuwd hoe andere de tuin catproof hebben

7. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Dan lijkt me de enige manier de kat 'opsluiten' ergens zodat ze niet naar buiten kan.
    Onze katten gaan gewoon naar buiten. Daar hebben ze ook recht op vind ik. Zou het zielig vinden om ze altijd maar binnen te houden. Maar ja dat is mijn mening..

8. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Kun je niet iets verzinnen op de schutting, zodat ie er niet overheen komt? Her zet ik de deur altijd open en de kat die loopt wat in de tuin en verder niet. Maar ja heb dan ook wel een kat van 11 jaar, dat scheelt misschien wel.

9. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Mijn kater is een tijdje met een tussenwoning gewoon buiten geweest. Maar dit was op een soort van binnenplaats van dakterassen waar ze niet uitkonden en geen verkeer was.
    In onze eengezinswoning taalt hij helemaal niet naar buiten. Wil ik ook graag zo houden.

10. mamavanJenA

mamavanJenA Actief lid

9 dec 2010
    433
    0
    0
    ik wil hem ook echt als binnen kat houden eigenlijk heb ook niet het idee alsof is dood ongelukkig is binnen.
    hij vind het wel heerlijk zo.

:D

foto was ie echt nog wel jong ;)
    juni word ie 1 dus ja

Bijgevoegde bestanden:

11. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Wat een mooi schatje! :)
    Katten kunnen prima binnen hoor. Tuurlijk vermaken ze zich ook prima buiten. Maar vaak is het onze menselijke emotie die vindt dat ze buiten 'horen'. Met genoeg terugtrekplekjes, hoge plekjes, speeltjes is een kat snel tevreden binnen.
    Ze vallen de buurtbewoners niet lastig, geen aanrijdingen, niet vechten...

Pas wel op met ramen. Kiepramen zijn heel gevaarlijk! Daar zijn al een hoop katten vreselijk aan hun einde mee gekomen.
    Maar goed. Ik denk voor de deuren nog steeds aan een hordeur en ik heb een handige zwager, die kan misschien volgend jaar wel wat knutselen aan de schutting. Dat is vaak niet eens zo lastig. Mpet je wel een schutting hebben natuurlijk...

12. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Goed van je! Wij hadden zoiets. Wilden geen katten in onze tuin en onze eventuele katten ook niet buiten de tuin. Het is idd asociaal om de buurtbewoners met de overlast van jouw kat op te zadelen en ook wreed naar je katje toe. ;) Buitenkatten zijn gemiddeld maar een kort leventje beschoren en komen vaak op een vreselijke manier aan hun einde. Binnenkatten worden véél ouder en zijn heel gelukkig, mits je als baasje ook de moeite wilt nemen om hen voldoende aandacht te geven en voldoende speelmateriaal! Succes, wat een schatje! :)

13. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Lastig!

Toen onze katten nog binnenkatten waren woonde we op een appartement 4hoog en konden ze dus geen kant op als we de deur naar het balkon open hadden, maar toch zaten ze altijd op het balkon...buiten.

Nu zijn het echte buiten katten, komen binnen om te eten en te kroelen maar zullen geen hele dagen binnen zitten. Het lijkt mij ook vrij lastig om ze binnen te houden als ik dat zou willen :).
    Ik zou denken dat je hem toch moet opsluiten in een andere kamer als je de deur open wil hebben?

Persoonlijk ben ik geen fan van mensen met binnen katten en zeker niet als het er maar 1 betreft.
    Toen wij onze katten kregen wisten we dat wij naar een woning zouden gaan waar ze kunnen genieten van het kat zijn, buiten.

14. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36

Kan je proberen.. de mijne klom er in :D

15. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36

Dat is wel erg afhankelijk van de kat zelf hoor.

Ik heb mijn kater 2 jaar binnen gehouden i.v.m. drukke weg buiten.
    Tot hij duidelijk aan begon te geven dat hij zo graag naar buiten wilde!
    Hij mauwde en klaagde bij de balkondeur, gooide alles van m'n vensterbank waarna hij me aankeek met zo'n blik van; snap je het nou?
    Onrustig, niet blij..
    Uiteindelijk heb ik me afgevraagd wat ik liever had, een gelukkige kat buiten met risico dat hem iets overkwam of een ongelukkige kat binnen?
    Ik heb het eerste gekozen, katten zijn gelukkig erg voorzichtig van aard, en hij kwam netjes terug.

Ook misschien afhankelijk van waar je woont; de kat die ik bij m'n ouders had is 20 geworden en was hele dagen buiten te vinden, onze twee katten nu zijn ook heel veel buiten.
    Maar vroeger woonde ik achteraf in een rustige straat met veel weiland en nu op een industrieterrein, ook vrij rustig en met veel grond aan de achterkant van het huis.

Dus, ik vind jouw stelling persoonlijk ietwat kort door de bocht, type kat en omgeving spelen ook mee.

(Overigens hebben we altijd buurt gecheckt of iemand last van onze beestjes had, wat gelukkig niet zo was en is)

16. Gism0w

Gism0w Bekend lid

15 nov 2012
    836
    1
    0
    Fryslan boppe
    Als het mooie weer er weer aankomt heb ik mijn 2 katten aan een lijntje buiten. Vinden ze helemaal niet erg. Ik doe ze dan een tuigje om en dan weten ze gelijk al dat ze naar buiten gaan. Dat tuigje heb ik dan weer aan een waslijn zodat ze wat meer bewegingsruimte hebben. Ik wil ook niet dat een ander last heeft van mijn katten.

17. Eriva

Eriva Niet meer actief

Zo doen wij het ook :D

18. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36

Ik moest even heel hard lachen bij de herinnering van toen ik dat probeerde met mijn kater.. Hij maakte een gekke ninja-achtige beweging en zat als een bol wol in de knoop, hahahahaha!
    Was hier niet zo'n succes.. :D

19. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Wij hebben de convectorput van de verbouwing bewaard en daar een rooster voor tussen het kozijn en de schuifpui gemaakt.. Kan die toch lekker open :)

20. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Moooooie oplossing zeg!

Deel Deze Pagina