geweldige schoonmaaktip!

Discussie in 'De lounge' gestart door DastyQueen, 12 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heidiane

heidiane Fanatiek lid

5 jul 2010
    1.724
    1.647
    113
    En? Je hebt schimmel spay gebruikt? Ook die rode tekst? Of gewoon heel dat shirt in de gloor. Hoor het graag. Hier ook een wit Levi shirt onder de vlekken namelijk :)

2. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.419
    10.347
    113
    Nog iemand tips voor zalm kleurige vlekken in een hele lichte spijkerbroek?

Man mijn was zo slim geweest om zijn T-shirt met gruis (van de stenen bij het boren) in de was te gooien.

Ik ben aan het afvallen en deze broek heb ik nog maar een paar keer aan gehad. Past die eindelijk hebben we dit weer:(

3. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.189
    1.396
    113
    Je hebt van hg ontkleurder, maar dat werkt alleen als de broek nog niet opgedroogd is. Sowieso als het opgedroogd is krijg je het er niet meer uit (alleen met bleek, maar tis vast geen witte broek).

4. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ja! Pak een plastic zak. Doe er flink wat ammoniak in en het rooster. Knoop het dicht. Laat 24u liggen en was het daarna af. Als nieuw!

5. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    sticker resten ergens op (bv als je stickers van nieuwe spullen haalt blijft er vaak reststicker zitten)

Doekje/ keukenrol met lampenolie en weg is het!

Colour en DastyQueen vinden dit leuk.
  6. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Dit! en buiten die zak openmaken anders ga je knock out van de amoniak dampen die eruit komen!

Baileyy vindt dit leuk.
  7. Adrianaj

Adrianaj Actief lid

25 aug 2017
    358
    576
    93
    Vrouw
    Yes ! Heb Hg gebruikt en het is eruit !
    Moet er wel bij zeggen ik had de vlekken alleen onderin. En mijn logo is goudkleurig. Maar ik zou het niet doen op het logo. Denk dat dat niet mooi word.

heidiane vindt dit leuk.
  8. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.046
    2.914
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik heb n.a.v. dit topic toch nog even een jurkje van dochterlief uit de poetslappenzak gepakt en idd bleek gebruikt op de plekken waar vlekken zaten. Het is er bijna allemaal uit. Heb je geen HG voor nodig ;)

DastyQueen vindt dit leuk.
  9. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.046
    2.914
    113
    't Gezellige Brabant
    Zorgen dat hij niet vies word ;) Ik leg bijna overal bakpapier onder en heb 'm nog nooit schoon hoeven maken.

Colour vindt dit leuk.
  10. moielle

moielle Fanatiek lid

7 okt 2011
    1.377
    473
    83
    Vrouw
    Flevoland
    Ik weet pas sinds een paar maanden dat je de rugtasjes van de kinderen gewoon in de wasmachine kan gooien. Ze komen er als nieuw uit.
    Hiervoor gooide ik ze weg en kocht ik nieuwe als ik de vlekken/vegen niet weg kreeg :oops:

11. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Voor de oven;

Helmaal insmeren met zachte zeep en bakje ammonia erin zetten. Nacht laten trekken en alles is er zo af. Voor losse onderdelen kan dit ook in een vuilniszak

Iemand nog een tip voor zonnebrandcreme vlekken in witte kleding? Heb wat shirts met een gelig randje bij halsopening

12. moielle

moielle Fanatiek lid

7 okt 2011
    1.377
    473
    83
    Vrouw
    Flevoland
    Ik had een truitje van mezelf en een jurkje van de jongste met zo'n randje. Bij mezelf ook op de mouwtjes.
    Ik had met Vanish gold voor gekleurde was, een papje met water gemaakt.
    Daar enkel de vlekken in laten weken. Ongeveer een uur.
    Daarna de was in en het is er helemaal uit :thumup:
    Ik had het nog niet in de wasmachine gedaan en diezelfde avond in dat papje gelegd. Dat zal ook wel schelen.

13. heidiane

heidiane Fanatiek lid

5 jul 2010
    1.724
    1.647
    113
    Je schrijft hg. Je bedoeld dan echt die voor schimmel? Want die vlekken is natuurlijk geen schimmel. (Ik heb met e fles in mijn handen gestaan maar wilde het eerst zeker weten beetje pietluttig ben ik soms :oops:

14. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik heb in mijn studententijd een keer een pot thee laten vallen op mn beige vloerkleed. Volgende dag een vieze bruinrode vlek, bah. Heeft er weken in gezeten, want ja, studentenhuis, who cares. Totdat ik op een dag een blikje redbull liet vallen op dezelfde plek. En toen was het weg! De rest van het blikje gebruikt om de rest van de vlek weg te halen. En toen was alles weer beige. :roflmao:

Ysabella, Colour, Vitamientjuh en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Adrianaj

Adrianaj Actief lid

25 aug 2017
    358
    576
    93
    Vrouw
    Haha ja ik bedoel echt de schimmelspray, me shirt had in de douche gelegen en was nat geworden en niet gelijk gewassen en toen zat ‘het weer’ er in. I’m happy het is eruit! ( weet niet wat voor vlekken jij er in hebt maar als het niet werkt kun je er je douche nog mee schoonmaken :p )

16. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.419
    10.347
    113
    Nee helaas geen witte broek, meer licht blauw. Ga gewoon met bleek in de weer, zo kan ik het ook niet aan, kan niet veel slechter worden

17. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Wat een knettergoede tip! Super!

18. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Hm vraagje aan de schoonmaakkampioenen hier: ben op vakantie en wasmiddel vergeten. Kan kleding met shampoo gewassen worden op de hand of is een tripje naar de supermarkt nodig?

19. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik zou geloof ik afwasmiddel gebruiken ipv shampoo
    Maar liever ff naar de supermarkt

Blijdorp vindt dit leuk.
  20. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.766
    2.438
    113
    Volgens mij kun je kleding best wassen met shampoo hoor. Zou ik juist eerder doen dan afwasmiddel.

Blijdorp vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina