Geweldige website over het dragen van je kind

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door limmeke, 10 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Toen ik ging kijken voor een drager heb ik me eerst in de mogelijkheden verdiept. Ik had al een draagdoek, maar was geen ster in het knopen, dus toen de beentjes naar buiten mochten ging ik hem steeds minder gebruiken (kreeg hem voor mijn gevoel niet meer goed geknoopt). In de winkels (hier in Nld iig) wordt je doodgegooid met BB's, maar deze leken me niet echt comfortabel voor de kleine en al vrij snel kwam ik via internet op ergonomische dragers uit. Ik heb gekozen voor een Manduca. Naast dat deze voor de kleine ergonomisch is, is deze ook voor de drager ergonomisch. Ik kan met gemak mijn kinderen voor langere tijd dragen. Zelfs mijn oudste, die toch ruim 15 kilo weegt, kan ik zonder een centje pijn voor langere tijd op de buik dragen (ben zelf geen fan van rugdragen, dan kan ik ze niet zien), dit zie ik iemand toch echt niet met een BB doen. Dus waarom een BB kopen (die toch ook echt niet goedkoop zijn, zeker wanneer je een 'luxere' uitvoering hebt)terwijl je voor hetzelfde geld of soms zelfs minder een ergonomische drager hebt? Waarom zou je je kindje en jezelf dat extra comfort niet gunnen wanneer je de beslissing hebt genomen om te gaan dragen?

2. mamavanbo

mamavanbo Fanatiek lid

13 apr 2006
    3.931
    0
    0
    onthaalmama
    Oostmalle (België)
    Ster27 super van je om het eerst wat uit te zoeken!

3. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Een vriendin van mij heeft een dochtertje wat HD had. Helaas pas vrij laat geconstateerd en haar arts gaf aan dat het dragen met een ERGONOMISCHE drager erg goed voor haar geweest zou zijn. Is precies de sprijdstand die ze gaan gebruiken bij een sprijdbroekje.

Ik heb mijn dochter vanaf het begin gedragen en ben blij dat ik al de nodige informatie tegen gekomen was en gekozen heb voor een SSC (Bondolino, eerst een rekbare doek trouwens, heerlijk voor die eerste weken). Jammer dat winkels enkel de niet ergonomische dragers kopen, veel mensen gaan toch daar hun informatie halen...

4. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook erg voorstander van ergonomische draagzakken. Ik heb zelf HP gehad dus vond het belangrijk dat mijn zoontje goed gedragen zou worden, dus lekker met de benen in kikkerstand. Nou blijkt hij geen HD te hebben, maar ik merk dat het wel een heel natuurlijke houding is voor hem om in te zitten.

Paar jaar geleden op vakantie geweest in Peru. In de bergstreken worden de kleine kinderen ook allemaal gedragen in prachtige doeken. Ze gaan zo 'hoppakee' op de rug en zitten dan ook mooi in kikkerhouding.

Deel Deze Pagina