Wanneer kan ik testen?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Vlindermeisje83, 5 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlindermeisje83

Vlindermeisje83 Actief lid

12 apr 2015
    251
    0
    0
    Alkmaar
    #1 Vlindermeisje83, 5 mei 2015
    Laatst bewerkt: 5 mei 2015
    Pasgeleden gestopt met de pil op 27 Maart.

Eerste keer ongesteld was daarna 11 April.
    Dus16 dagen later.
    En maar 2 dagen ongesteld geweest.

Toen werd ik 29 April weer ongesteld.
    Dus 18 dagen later.
    En was 5 dagen ongesteld.

Dus nog heel onregelmatige cyclus.
    Op 27 Maart gemeenschap gehad.

Per wanneer kan ik testen?

Op Google en website's kom ik er niet uit omdat ik helemaal mijn cyclus niet weet en nog onregelmatig is.
    Maar gemiddelde is hiervan 22 dagen.

Wat zouden jullie doen?
    En hoeveel cyclus dagen zouden jullie invullen?

Ik test met Clear Blue testen.

En als ik zwanger ben....

Hoe kan ik dan mijn uitgerekende datum berekenen?
    Moet ik dan 11 April pakken of 29 April?
    En hoeveel cyclus dagen?

2. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Ik zou persoonlijk uitgaan van een gemiddelde cyclus van 28 dagen. van je eigen cyclus klopt nog niet zoveel en hij wordt langer zo te zien. die 2 dagen zou ik ook gewoon rekenen als menstruatie dus zou de 29ste aanhouden en daar dan 28 dagen bij optellen.
    je cyclus is echt nog zijn draai aan het vinden dus het kan zo zijn dat hij nu ineens 30, 40 of nog meer dagen is voordat je ongesteld wordt.

Na 27 maart heb je toch wel vaker gemeenschap gehad dan? want daar kan je niet zwanger van zijn als je daarna je menstruatie hebt gehad... of je bent 1 van de weinige die haar hele zwangerschap lang haar menstruatie heeft. plus op die dag ben je gestopt met de pil waardoor je eerste bloeding geen daadwerkelijke menstruatie was maar een ontrekkingdbloed. dan is er ook maar een enorm kleine kans dat je daar zwanger van bent geworden .

Wanneer je zwanger zou zijn zou ik dan ook rekenen vanaf de 29ste als eerste dag van laatste menstruatie. is het dan toch anders dan zien ze dat vanzelf bij je termijnecho.

succes

3. Vlindermeisje83

12 apr 2015
    251
    0
    0
    Alkmaar
    Stom.
    ik zie nu pas mijn fout.
    Ik bedoelde:

Ik heb (ook) 27 April gemeenschap gehad.

En werd 29 April ongesteld of het was iets anders.

Per wanneer kan ik dan testen of ik zwanger ben?

En als ik zwanger ben, per welke datum reken ik dan?
    11 April of 29 April?

4. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Je kunt alleen maar zwanger worden als je op of rond je eisprong seks hebt gehad. Stel dat 27 april je eisprong was, dan kun je 14 dagen erna (14dpo) testen. En als je per se eerder wilt, dan op zn vroegst 10 dagen erna (10dpo).
    Een eventuele innesteling vindt namelijk plaats tussen 6dpo en 10dpo.

Met een bloeding van 5 dagen verwacht ik echter niet dat je zwanger bent. Dat lijkt mij een 'gewone' menstruatie. Ik zou dus rustig afwachten tot eind mei en in de tussentijd regelmatig vrijen met je man/vriend.

5. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    als je de menstruatie van de 29ste telt als innestelingbloeding en je hebt voor de 27ste geen seks gehad dan zou je al rond 2dpo een bloeding hebben gehad. normaal is dit tussen de 5 en 10 dagen. Het zou kunnen maar is wel onwaarschijnlijk. uitgaande dat dit een innesteling was zou je 2 weken daarna kunnen testen. dat zou dan volgende week (maandag op zn vroegst) zijn. is hij positief dan ga je uit van de 11de als eerste dag van je laatste menstruatie.
    Een innestelingbloeding duurt meestal geen 5 dagen en is beduidend minder dan een normale menstruatie (ook niet iedereen krijgt deze). 2 dagen spotting en donker oud bloed. voor jezelf kan je nagaan of het dan logischer is of het dat was of gewoon je menstruatie.

denk je dat het geen menstruatie was dan kan je volgende week een test proberen. is deze negatief dan zou ik er vanuit gaan dat het gewoon je menstruatie was (wat ik persoonlijk ook denk dat het was)

Groetjes Lisa

6. Vlindermeisje83

12 apr 2015
    251
    0
    0
    Alkmaar
    Bedankt voor de reacties.
    En zelf denk ik ook dat ik gewoon ongesteld was.
    Ik bloedde 5 dagen best hevig.
    Maar test voor de zekerheid dan volgende week.
    Puur om het te "weten ".

Bedankt voor de reacties :)

7. Vlindermeisje83

12 apr 2015
    251
    0
    0
    Alkmaar
    Ja mij lijkt het ook onwaarschijnlijk, maar door jouw berichtje ga ik weer twijfelen haha.
    Ik merk niks aan symptomen, alleen dat ik vaak moet plassen en s´nachts wakker wordt om te plassen.
    Had ik nooit.
    Maar dat kan ook komen omdat het tussen me oren zit.

9 Mei is dus te vroeg om te testen misschien?
    Dus beter 29 April laatste menstruatie en dan cyclus van 28 dagen?
    Dus 27 Mei testen?

Dus als ik nu negatief test, kan het 27 Mei alsnog zwanger zijn.....ook al denk ik van niet....maar toch voor de zekerheid?

8. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    om voor 29 april positief te testen als het je menstruatie was moet je volgende week seks hebben, anders kan je nooit positief testen omdat je eisprong pas volgende week zal zijn bij een cyclus van 28 dagen.

als je volgende week negatief test dan ben je niet zwanger.. als je volgende week onveilige seks hebt dan zou je eind mei zwanger kunnen zijn.

9. Vlindermeisje83

12 apr 2015
    251
    0
    0
    Alkmaar
    Ja dat dacht ik al.
    Oke bedankt :)

10. Vlindermeisje83

12 apr 2015
    251
    0
    0
    Alkmaar
    Vanmorgen voor de zekerheid een test gedaan.
    Zie helemaal rechts een goede blauw streep.
    Maar links een heel vaag dun blauw streepje.

Ik zou denken niet zwanger of kan het zijn dat het Hcg nog te weinig aanwezig is?
    Want als het niet zo was, dan zie je toch helemaal geen streepje links?
    Wat denken jullie?

(de foto kan ik niet heel duidelijk maken maar met het blote oog is een klein blauw streepje te zien.
    Zelfs een vriendin zei het ook)

Die daaronder is volgens mij niet goed gegaan want het hele venster werd meteen blauw maar zie ik ook links een klein blauw streepje.

Welkom op het zwanger worden, zwangerschap en baby forum - Zwangerschapspagina

Bijgevoegde bestanden:

11. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.047
    15.638
    113
    Nabij Utrecht
    Zijn dit de cassetes uit de cb digitaal??
    Deze mag je niet zo aflezen (er komen altijd strepen). Je moet kijken wat er op de houder wordt gezegd en dat zal niet zwanger geweest met deze strepen ;)

12. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Dit zijn volgens mij de cassetes uit een clear blue? Zo ja, die mag je niet buiten het apparaat aflezen. Staan nl altijd twee streepjes, ook bij niet zwanger.

13. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Als ik het verhaal lees is het onwaarschijnlijk dat je zwanger bent.
    als ik de foto's zie denk ik van wel..

Sommige zwangerschapstesten schijnen op de eisprong te reageren. Dat komt beter uit met jouw verhaal van de laatste ongi van 27 april.

Dan zit je nu zo'n 2 weken na het begin van je menstruatie en dat komt overeen met de eisprong (gemiddeld genomen).

Even blijven testen of naar de huisarts ?

14. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Moet ik er wel bij zeggen dat ik deze testen niet ken, de dames hierboven wel dus hou je daar maar aan vast 😊

15. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.047
    15.638
    113
    Nabij Utrecht
    ik denk dat 11 april je eisprong was (eisprong bloeding) en dan 29 april je eerste echte ongi.

Dan zit je dus nu op cyclusdag 11 en heeft testen nu compleet geen nut!!
    Je eisprong zal dan tussen nu en een week zijn en je nieuwe nod zal (afgaande op dezelfde cyclusduur als in april = 33 dagen) op zondag 31 mei zijn.

16. kaatjuh81

kaatjuh81 Actief lid

20 apr 2015
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zie inderdaad een tweede streepje, ik zou overmorgen nog een test doen dan moet hij echt duidelijker zijn

17. Vlindermeisje83

12 apr 2015
    251
    0
    0
    Alkmaar
    Deze testen waren inderdaad uit een Clearblue test.
    Die zei:
    Niet zwanger.

Ik laat het even zo en test 31 Mei nog wel een keer voor de zekerheid.

Omdat mijn cyclus zo in de war is.
    Weet ik me god niet wanneer mijn NOD dag zou moeten zijn.

Vandaag (laatste ongi 11 April) of 31 Mei pas? (laatste ongi 29 April)

Maar of het toen echt ongesteldheid was, geen idee.
    Was 3x om de 2 weken.
    Klopt niet echt denk ik.

Want als ik de allerlaatste moet aanhouden van 29 April, dan heb ik nu dus te vroeg getest neem ik aan?

18. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Cassetes uit de Clear Blue hebben altijd een tweede streepje. Heeft dus geen zin om die buiten het apparaat om te bekijken. Als die 'niet zwanger' zegt, dan ben he dus niet zwanger.

En qua cyclus... Lees de uitleg van RoGiJuLi nog maar een keertje. Je zit nu op cyclusdag (cd) 11. En dat is waarschijnlijk nog voor je eisprong.

19. Vlindermeisje83

12 apr 2015
    251
    0
    0
    Alkmaar
    Ok Dank jewel.
    Ik ben nog totaal niet bekend met wat alles betekend.
    Maar zal de 31e aanhouden.

20. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Je cyclus loopt van ongi tot ongi en tel je in cyclusdagen.

Je eisprong kun je vinden door te tempen. Daarmee wordt bedoeld dat je elke ochtend op hetzelfde tijdstip en voordat je opstaat je temperatuur meet en bijhoudt. Je zult dan zien wanneer je eisprong geweest is. Wil je je eisprong voorspellen, dan heb je ovulatietesten nodig.

Ovulatietesten geven eigenlijk altijd een streepje. Pas als de teststreep donkerder is dan de controlestreep is een ovulatietest positief.

Na de ovulatie tel je in DPO ofwel days past ovulation. Dit is een wereldwijd gehanteerde tel-methode.

Als een eicel bevrucht wordt, dan ontstaat een embryo. Dit embryo reist door de eileider naar de baarmoeder en gaat zich hopelijk daar innestelen. Dit innestelen vindt plaats van 6dpo-10dpo. Vanaf 12dpo testen de meeste dames positief.

De periode na de eisprong heet de luteale fase, ofwel LF. Een LF moet lang genoeg zijn om een embryo de kans te geven om in te nestelen. Minstens 10 dagen. De gemiddelde LF duurt 14 dagen en dat is dan ook waarom de meeste zwangerschapstesten 14dpo als NOD hanteren.

Deel Deze Pagina