Help! Baby (8wk) wil alleen maar bij mij zijn....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dithje1982, 15 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dithje1982

Dithje1982 Actief lid

16 jan 2008
    310
    0
    0
    Emmen
    Help!!
    Ik ben ten einde raad. Onze zoon van 8 weken wil alleen maar de hele dag vast gehouden worden. Hij wil geen moment in de box of in bed liggen, want dan is hij binnen een paar minuten vreselijk overstuur.
    Dit is eigenlijk al zo sinds hij thuis is. De eerste 2 weken heeft hij in het ziekenhuis gelegen.

Ik merk dat ik niet meer weet wat ik met hem moet, ik kom nergens meer aan toe, zorg niet goed meer voor mezelf.
    Help, wat kan dit zijn en wie heeft de goude tip....

2. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Een draagdoek kopen en hem daarin doen. Is hij lekker bij je en heb jij je handen vrij!

3. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi,
    dit was hier ook al zo weken, nu ik heb effe doorgebeten en wel de box in en zo er naast gaan zitten eerst al spelend, erna er naast gaan zitten terwijl ik op laptop zat en nu ligt ze terug alleen in box, soms te slapen, soms met speelgoed en lukt het haar zelfs 3 uur, tuurlijk huilt ze al is en dan ga ik naar haar praat wat met haar tutje terug effe spelen, maar ik haal ze er niet uit. was moeilijk, maar heb wel de indruk dat ze nu zelf gelukkiger is, want ze rust meer. dan altidj zo op de arm of op de schoot.

succes

4. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Zijn alle medische oorzaken voor het huilen uitgesloten? Oorontsteking, (verborgen) reflux?

5. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Ik zou eens beginnen met 'rust en regelmaat'.
    Laat je je zoontje wel eens huilen? Sommige baby's hebben het nodig om,even te huilen, hierdoor de dag verwerken, en vallen daarna pas in slaap.

6. Djooys

Djooys Niet meer actief

Je kleintje is pas 8 weken oud! Natuurlijk wil hij bij je zijn.
    Lekker aan toe geven en inderdaad een draagdoek proberen. Ideaal!
    Verder zou ik wel even kijken of er geen medische reden is dat hij veel bij je wilt zijn. zoals verborgen reflux, kma etc.
    Maar eigenlijk is dit vrij normaal. Zeker na een ziekenhuis opname van 2 weken. Hij heeft gewoon mama-honger.

Ik zou een baby van 8 weken zeker niet laten huilen in bed!
    1 minuutje om in slaap te vallen oke, maar niet langer dan dat!
    Desnoods in slaap wiegen en daarn lekker in bed leggen.
    Als dit werkt...

Je kunt ze op deze leeftijd echt niet verwennen hoor!

7. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Je hoort aan de manier van huilen vaak wel wanneer je het even kunt laten gaan. Ik sta zelf ook niet direct naast het bed van mijn zoontje van 2 maanden.

8. mama van sem

mama van sem Actief lid

10 mrt 2011
    165
    0
    0
    NULL
    NULL
    Acht weken is natuurlijk ook nog wel erg klein! Ik zou ook een draagdoek kopen en hem daar in lekker bij je houden.
    Dit heb ik ook gedaan met mijn mannetje, die huilde ook altijd zo gauw ik hem neer wilden leggen.
    Hij is nog klein en wil bij jou zijn!
    Daarnaast zou ik uitzoeken waarom je baby zo veel huilt, babytjes huilen niet zo maar.
    Is het alleen de mama honger of heb je het gevoel dat er meer aan de hand is?
    Je zou dan eens naar een ostheopaat kunnen gaan.
    En je zou kunnen kijken of inbakeren helpt.
    Succes ermee!

9. Bloembloem

Bloembloem Bekend lid

21 okt 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Een kleintje van 8 weken hoort ook bij zijn mama, ik droeg mijn zoon met 8 weken ook nog altijd bij me. Vooral als hij eerst innhet ziekenhuis heeft gelegen heeft hij gewoon wat in te halen. Geniet van de tijd samen en koop een draagdoek! ( draag wel rechtop, zie youtube forward cross carry - fwcc)

En laten huilen... Huilen is de enige taal die een baby tot zijn beschikking heeft, dus om dat nu te gaan negeren..

10. Karoke

Karoke Niet meer actief

Ik vind laten huilen altijd al een advies wat mij kriebels geeft, maar bij 8 weken vind ik dit helemaal geen fijne tip. :(

Het lijkt mij inderdaad het belangrijkst dat alle medische dingen worden uitgesloten, baby's huilen in principe, zoals al eerder is gezegd, niet zomaar. Al is volgens mij ook wel heel normaal als een baby van 8 weken nog heel veel bij zijn mama wilt zijn. :)

11. Dithje1982

Dithje1982 Actief lid

16 jan 2008
    310
    0
    0
    Emmen
    Dames, allemaal bedankt voor de tips.
    Hebben een heftig weekend achter de rug, vooral zaterdag avond was ons mannetje (en ik) ontroostbaar. Waren bij mijn schoonouders, die hebben beiden de hele avond met hem rond gelopen, maar niets hielp.
    Mijn man blijft volhouden dat het krampjes zijn, maar inderdaad, bij mij slapen in de draagzak vind hij heerlijk.

Mijn moeder kwam gisteren met de tip om het alternatieve circuit in te gaan, naar een osteopaat.
    Ik ben nu aan het uitzoeken of dat wat lijkt, en hoe dan verder.

Ik weet in ieder geval dat ik dit niet lang meer volhoud. Ik ben dol op ons mannetje, maar ik moet soms ook even kunnen douchen, plassen of het huis opruimen.
    En hij moet echt meer slapen dan dat hij nu doet...

12. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    heftig hoor! Lijkt me erg pittig om de hele dag door zo met je kleintje aan de wandel te zijn.
    Is inbakeren misschien iets voor jullie. Verder werd er alweer gelijk fel gereageerd op het laten huilen, maar mijn dochter huilt altijd 10 minuten als je haar in bed legt om vervolgens tot aan de volgende voeding te slapen. Ik heb wel eens gekeken wat er nu zou gaan gebeuren als ik haar gelijk ging troosten. Nou die van mij heeft vervolgens niet meer geslapen, totdat ik haar weer ging voeden.
    Sommige baby`s hebben het echt even nodig om in een prikkelarme omgeving in slaap te vallen.
    Sterkte meid!

13. Sonjaa

Sonjaa Bekend lid

13 nov 2010
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sommige babies hebben het nodig om even te huilen voor het slapen gaan. Onze dochter huilt ook altijd eventjes de frustratie eruit en slaapt vervolgens heerlijk. Dat was ook al toen ze 8 weken was.
    Toen ze een paar weken oud was liep ik ook bij elk huiltje naar haar toe, maar het resultaat was een overprikkelde baby die niet meer wilde slapen. Luister naar je eigen gevoel en kijk goed naar je kindje.

Deel Deze Pagina