Gewetensvraag, wat moet ik nou doen....

Discussie in 'De lounge' gestart door heppiedepeppie, 24 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Moeilijk, want ik begrijp je gevoel heel goed. Toch zou ik in jou geval je zoontje wel weg brengen. Je betaald er toch voor en hij is het inmiddels al zo gewent.. Bovendien geef je zelf ook aan dat je het wel even nodig hebt om bij te tanken ;).

2. Ni84

Ni84 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.143
    1
    0
    Ambachtelijke huisvrouw
    omgeving arnhem
    Ik ben de hele dag thuis (afgekeurd), maar mijn dochter gaat wel 3 ochtenden naar de psz. Dit omdat het goed is voor haar ontwikkeling, maar ook omdat ik dan even wat rust kan pakken.

Ik zou als ik jou was zeker af en toe je zoontje wegbrengen. Voor zijn ritme, jouw ritme en je rust. Het is toch fijn, dat je die mogelijkheid hebt :) Zonder schuldgevoel wat tijd voor jezelf! En af dat 1,2 of 3 x per dag is en hele of halve dagen... Dat hoef je toch niet nu voor 12 weken te beslissen. Kijk gewoon wat bij jullie past.

Succes hoor en geniet van je verlof!!

3. prettymum

prettymum Niet meer actief

Volgens mij heet dat in kinderopvangtermen 'opschorting van het contract' en kan dat soms indien je een hele goede reden hebt. Wellicht kun je de situatie uitleggen? Normaliter zouden ze er niet erg happig op zijn, vroeger was het 'voor jou tien anderen die wel betalen'. Maar nu de kindaantallen teruglopen moeten opvangorganisaties wel klantgerichter zijn en zouden ze het misschien wat sneller kunnen toekennen. Of ze dit doen hangt af van de organisatie, maar je zou het kunnen voorleggen.

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ja dat snap ik... maar is dat echt van waarde voor haar ontwikkeling? Als ze alleen bij jou zou zijn zou je haar ook dingetjes leren en dan zou ze het ook overnemen.
    Kdv is niet slecht voor ze hoor. Maar het is zeker niet zo dat als het niet nodig is dat je je kindje er heen moet sturen omdat ze anders wat missen.

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    die dingen die jij noemt kunnen kinderen leren vanaf 2 jaar. En dan is een kdv (of psz) inderdaad een toegevoegde waarde... maar we hebben het nu over een kleine baby he...

6. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Ik zou zelf mijn baby tot anderhalf/2 jaar liever niet wegbrengen als het niet strikt noodzakelijk is. Maar In jouw situatie, als het KDV dichtbij is, zoontje 3 dagen brengen. Paar uurtjes per dag, zodat je iedere dag even rust kunt nemen en iets voor jezelf kan doen, om daarna weer vol energie je zoontje kan ophalen.

Nu gaat mijn jongste dochter van 2 en een half iedere ochtend naar de PSZ van 9 tot 12.30. ook als ik niet hoef te werken! Heb ik ook helemaal geen problemen mee, en zij gelukkig ook niet.

7. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Nee ik woon in Ned. maar ten tijde van ouderschapsverlof krijg je een aangepast contract waarin het aantal uren ouderschapsverlof waren opgenomen. Daarnaast is het ook zo dat je in die tijd alleen vakantie opbouwd over je gewerkte uren niet over je ouderschapsverlof uren. De belastingdienst kijkt hier ook zo naar. Dus als je 3 dagen werkt en 1 dag ov opneemt heb je recht op twee dagen.

Iemand schreef hier dat dat het voor de ontwikkeling van een kindje niet belangrijk is om naar een Kdv te gaan als ze nog zo jong is. Hier 3 Kdv kids (2 dagen in de week vanaf 12 weken oud). Ik heb toch wel een groot verschil gezien tussen mijn kindjes (en andere Kdv in mijn omgeving) en de kindjes die niet naar een Kdv gingen. Daarnaast is het voor een kindje lastiger om op oudere leeftijd te gaan

8. Loe

Loe Niet meer actief

ik zou hem zeker omdat hij moeilijk went, 2 dagen laten gaan, met een dag rustpauze.

9. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Ik heb in mijn omgeving beide gezien. Ligt denk ik niet alleen aan of het kind naar de opvang gaat, denk dat het vooral aan de opvoeding thuis ligt (betrokken,veel aandacht)

10. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Hier sluit ik mij volledig bij aan! Je hoeft je echt niet schuldig te voelen hoor, ze gaan het daar vanzelf geweldig vinden en jij kan lekker bijtanken. En je zoontje kan beter vier hele dagen en die drie ochtenden en avonden een superblije mama hebben met een volle batterij dan de hele week eentje die op haar tenen loopt!

Deel Deze Pagina