Ik plaats het hier gezien ik niet zwanger wil worden. Staat het niet goed, dan excuus. Na de geboorte van mijn dochters ben ik even aan de pil geweest maar ik werd daar stik chagrijnig van. Dus gestopt en rubbertjes gekocht. Nu dus een natuurlijke cyclus en sinds een halfjaar zijn mijn menstruaties zo pijnlijk. Pijn in de rug en benen, lijkt uit te stralen tot de tenen. Ik kan mijn dochters amper de trap af tillen of uit bed halen bijvoorbeeld. Zodra ik bloed is het nagenoeg over. Ik slik naproxen en paracetamol en het helpt 0. Iemand een gouden tip? Huisarts heb ik vanmorgen gebeld maar die zijn vandaag gesloten.
Nee hier ook zelfde probleem, vorige week gebeld met huisarts om te vragen of ik bij de gynaecoloog terecht kan, maar ze zei dat de reguliere zorg niet doorgaat, ze nam het niet serieus, dus vandaag weer gebeld en dicht. Ik ga morgen weer bellen
Ik heb ook heel heftige menstruaties en gebruikte diclofenac met paracetamol. Nu heb ik een mirena, waar ik ook niet 100% positief over ben, maar in ieder geval is de hevigste pijn nu wel weg. Ik had de eerste dagen van mijn menstruatie ook vreselijke pijn (erger dan persweeën nog) tijdens de ontlasting, zo erg dat ik daar gigantisch tegenop zag en dat is nu gelukkig ook bijna helemaal weg. Ik moet wel zeggen dat ik nooit lichte menstruaties heb gehad hoor, wel zijn ze na beide zwangerschappen veranderd en na mijn dochter dus ook nog heviger geworden met die extra pijn erbij (mijn baarmoeder ligt nu ook naar achter gekanteld, de huisarts dacht dat ik daarom misschien die pijn erbij had gekregen). Maar als je zware menstruaties echt nieuw zijn, is dat wel een reden tot onderzoek (bij mij is er wel ook een uitstrijkje gemaakt en een echo).
ik heb na de geboorte van de oudste ook ineens hele heftige menstruaties gekregen. Behalve veel bloedverlies - ook zo ernstige pijn in mijn rug dat ik niet meer kon lopen. Gynaecoloog kon niets zien (en dacht dat ik me aanstelde...) maar de osteopaat heeft me zo ontzettend goed geholpen! Het blijkt iets met het baarmoedervlies te zijn. Dus ik zou zo snel mogelijk contact opnemen met een goede osteopaat - hij/zij vindt het probleem wel! Het was echt met 1-2x al verholpen (en als je eerst niet kan lopen, is dat echt een wonder!). Voor regio Utrecht heb ik iig een goede tip Oh en ik kreeg van de huisarts eerst ook die pijnstillers, naproxen, diclofinac maar dat maakte ook geen verschil inderdaad, pijn bleef zo heftig. Ik heb ook het idee dat de meeste gynaecologen het ook niet echt snappen, waar zoiets vandaan komt. Zelfs niet als het gaat om echt endometriose enzo wordt bijna niet herkend.
Endometriose misschien? ik heb altijd zulke pijnlijke menstruaties gehad, vooral de dagen ervoor en de eerste dag. Sinds ik kinderen heb weet ik dat wat ik voelde qua pijn gewoon lichte weeën waren. na een kijkoperatie bleek ik endometriose te hebben.
Bedankt voor jullie reacties. Voor de zwangerschap van mijn oudste had ik amper een menstruatie, pijn heb ik er in mijn hele leven niet bij gehad. Wel blij herkenning te vinden. Ik ga ook eens kijken naar een osteopaat.