Ik wil graag wat meer bewegen, een paar kilo afvallen, meer conditie en gewoon mezelf fitter voelen lichamelijk en geestelijk. Nu lijkt het me wel wat om dit dus thuis via youtube filmpjes te doen. Zie vaak dat soort filmpjes voorbij komen met een volledig sportprogramma van 30 min. Maar welke zijn nu echt fijn om te doen en goed vol te houden? Iemand hier wie dit ook doet?
Ik kijk geen YouTube filmpjes, maar krijg online les via zoom. Heel fijn want je word gemotiveerd maar ook gecorrigeerd mocht je een oefening niet huis uitvoeren.
Ik heb in de eerste lockdown veel thuis gesport. Ik gebruikte meerdere youtube filmpjes die ik samen had gevoegd tot een complete workout. Ik begon vaak met cardio en daarna eindigde ik met gewichten en een cool down. Bij mij hielp het heel goed, centimeters vlogen er af. Helaas zit ik sinds juni met een dubbele knie blessure waardoor ik s'nachts vaak uren wakker lig van de pijn. Sporten staat dus op een lager pitje dan ik zou willen.
Ik vind de cardio workouts van body project heel fijn en goed vol te houden. Verder heb ik heel veel workouts van eva fitness/aerobic inc gedaan. Die vind ik erg leuk om te doen, dat is ook belangrijk Hiermee ben ik al bijna 20 kilo afgevallen Heel veel succes!
Fitnessblender en hasfit vind ik aanraders. Bij beiden kun je programma’s kopen of een lidmaatschap nemen, maar ook gewoon gratis workouts doen. Ik ben net weer begonnen met FB Strong, dat is een krachttraining programma van fitnessblender wat ik heb gekocht voor 15 dollar ofzo, ik vind zelf zo’n programma wel handig, hoef je zelf niet na te denken welke spiergroepen aan de beurt zijn. Ik spreid het wel wat meer uit, ik kom niet echt toe aan 5x in de week.
Misschien kun je een thuissport clubje starten op het forum, dan sluit ik wel aan, mis momenteel vaak de motivatie en dan kan een clubje misschien helpen, haha
Dankjewel allemaal! Ik ga vanavond kijken waf het beste bij mij past. Alles zal in het begin nog wel zwaar zijn aangezien ik totaal geen conditie heb haha