gewetensvraagje

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 14 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

eerlijk zeggen of niet?

1. ja, ik zeg dat eerlijk en betaal wel door

2. nee, ik zeg wel dat mn kindje ziek is, scheelt toch een hoop geld

3. anders

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Lavalamp

Lavalamp Bekend lid

9 feb 2013
    999
    1
    0

Ja, dat schoot ook nog door mij heen. Niet qua bijgelovigheid, maar wel met dat je niet 'spot' met ziek zijn.

2. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Waarom zou ik daarover liegen? Nee hoor, ik ben gewoon eerlijk en zeg dat ik een dagje weg ga.

Nu heb ik een hele makkelijke gastouder die niet zo moeilijk is met de betaling. Dus nog dikke kans dat ik hiervoor niet hoef te betalen. Maar eigenlijk komt dit ook nooit voor moet ik zeggen.

3. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Ik zou afmelden en betalen.

Alleen is dat hier niet aan de orde. Omdat ik heel onregelmatig werk hebben wij de regeling getroffen dat ik, bijwijze van, op de dag zelf nog kan afmelden. Onze dochter zit nooit standaard het zelfde aantal uren per week/maand bij de GO.
    We hebben contractueel een aantal uren vast gelegd en 2 x keer per jaar stellen we deze uren bij. Of aan het eind van het jaar dmv correctie uren in te vullen. Dus de GO krijgt gewoon iedere maand haar vaste salaris en aan het eind van het jaar word er gekeken of wij alle uren wel gebruikt hebben of niet. En dat wordt dan verekend.
    Nou scheelt het wel dat onze GO niet 'afhankelijk' is van haar salaris, maar het puur en alleen doet omdat ze het zo leuk vind.

4. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik denk dat ik het eerlijk zou melden en betalen.

Geen idee hoe het volgend jaar bij ons gaat als ze naar een soort peuterspeelzaal gaat, hier is het inprincipe 5 ochtenden. Zo ver ik weet kunnen ze niet eens minder.

5. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Ik hoop niet dat jou baas het zelfde doet?
    Voor elke minuut dat je er even niet bent, jou niet uitbetalen.. Voor elke uurtje bijzonder verlof ook niet, even naar de tandarts pech eigen tijd! Dit is met een gastouder namelijk ook. Die heeft geen vrije dagen, uren voor een dokter of iets dergelijke.

6. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Eerlijkheid duurt het langst. Afmelden en gewoon betalen. Ik probeer altijd de situatie om te draaien, hoe zou ik het zelf vinden als.....
    Daarnaast vind ik dat je elkaar moet kunnen vertrouwen. Mocht de gastouder erachter komen dat je kindje niet ziek was is het vertrouwen behoorlijk beschadigd.

Daarnaast krijg je voor die dag ook je belastingteruggave maar de gastouder geen inkomsten als je op deze manier zal afmelden.

7. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Zonder twijfel afmelden en betalen.

Zou ook niet weten waarom iemand zou willen liegen tegen de gastouder. Dat contact moet toch zo goed zijn, dat je daar überhaupt niet tegen zou willen/kunnen liegen (ik in mijn situatie niet in ieder geval, zou het niet kunnen).

8. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

Snap echt niet dat je daar over zou liegen. Stel de gastouder heeft geen zin en wil wen dagje vrij en belt jou op t laatste moment op en zegt dat ze ziek is en daarom niet kan oppassen. Daar word je toch ook niet blij van neem ik aan.

9. Mini Shopaholic

Mini Shopaholic Niet meer actief

Ik snap niet dat je het overweegt. Kom op, dit gaat om je lind. Je moet haar/hem daar nog vaker bellen. Wat als het uit komt? Dan is heel jullie verstandhouding verpest. Je had gewoon op tijd moeten afzeggen en ik zou nu gewoon betalen. Hoe zou jij het vinden als jou baas zegt morgen ben je vrij en je krijgt niet uitbetaald? Jij rekent toch ook op jullie inkomsten? Ik had het niet in m'n hoofd gehaald om er over te liegen.

10. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

ja dit zou ik ook kiezen haha...

(en natuurlijk wel even aan de gastouder laten weten dat ik een dagje voor mezelf neem)

11. Eriva

Eriva Niet meer actief

Ik ook...

12. tuc

tuc Niet meer actief

Lees nou eens ff verder..ik overweeg helemaal niks..ik ben ZELF de gastouder.

13. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    ^ Haha, ze heeft je andere bericht waarschijnlijk niet gezien :p

Pas ff je eerste bericht aan dat jij dit niet van plan bent, anders belt iemand dalijk de pliessie :D :p

14. tuc

tuc Niet meer actief

Haha..ja dat heb ik al geprobeerd maar dat lukt dus niet;)

15. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ooh :( Wat een ongein! Dan maar op elke pagina je bericht herhalen.... Hahaha :D

16. danip

danip Niet meer actief

Ik zou gewoon eerlijk zijn, en dan maar een dagje betalen. Al is mijn gastouder echt enorm flexibel, en wil ze met dit soort dingen beslist geen doorbetaling. Daarentegen ben ik zelf ook erg flexibel als zij vraagt of ze een keer vrij kan krijgen voor een dagje winkelen met vriendinnen o.i.d. En beide komt hier toch best zo nu en dan voor, maar we hebben een erg goed contact, en komen altijd overal samen wel uit. Ik begrijp dan ook niet waarom je tegen je go zou willen liegen. Dat komt de relatie niet ten goede.

17. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik zou ook eerlijk zijn en betalen. Vind het echt bizar dat mensen hierom zouden liegen, moet je maar op tijd afbellen.

18. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik zou ook gewoon betalen. Het maakt mij niet zoveel uit wat het kost, zolang mijn kind maar goed terecht kan bij de gastouder. Zij rekent er op, ik reken op haar en ik vind dat je gewoon op elkaar moet kunnen vertrouwen. Sowieso vind ik het niet fijn om te liegen over de rug van mijn kind ofzo. Ik geloof in karma.

19. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Ik ben daar veels te eerlijk voor, kan absoluut geen smoesjes verzinnen ben zo doorzichtig als wat.
    Ik zou dus gewoon betalen.

20. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    Ik weet ersowieso niet van dat dit bij ons gob regel zou zijn, maar heb vanwege mijn werk naar een zeer flexibele go gezocht, die ik bij wijze van spreken smorgens nog kan bellen dat het niet doorgaat. Hebben ook geen afspraken over minimale afname. Heb hier wel geluk mee denk ik... helaas is ze al 62 dus hopen dat ze niet te snel stopt!! Als dit niet nodig was geweest weet ik niet of ik hiermee akkoord zou gaan, maar als de afspraken zo zijn zou ik me hier uiteraard wel aan houden..

Deel Deze Pagina