Volgens mij krijgen ze hier sowieso een vast bedrag. Want prijs per kind verschilt hier ook (wordt berekend op inkomen van de ouders) en ook al betalen zij het minimum, de onthaalouder krijgt evenveel als wanneer de ouders het maximum betalen. Hier werken de onthaalouders voor een dienst die hen uitbetaalt dan. Vakantie kunnen ze hier wel nemen, 3 weken per jaar als ik me niet vergis. En liegen zou ik doen omdat ze geen zaken hebben met wat je doet in je vrije tijd
eerlijk zeggen en betalen. maar zou het onszelf of man gaan zou ik zeggen ziek. maar ik wil niet zeggen dat mijn dochter ziek is als dat niet zo is. voelt niet prettig dus zou ik nooit doen
Als je hierover liegt is dat toch gewoon stelen? In mijn ogen ben je akkoord gegaan met de voorwaarden en daar hoort doorbetaling bij als je te laat afzegt.
Ik zou ook afmelden en gewoon betalen als er niet geruild kan worden. Daarnaast als je een kindje hebt dat al praat, wat ga je dan tegen je kind zeggen? Zelf over iets als dit liegen wil ik niet, maar m'n kind voor me laten liegen en hem dus iets leren waarvan ik niet wil dat hij het doet dat wil ik al helemaal niet.
afmelden en betalen. Onze dochter zou zich ook gewoon verspreken en ik wil niet dat ze denkt dat liegen goed is. maar eerlijk denk ik dat ik een ochtend lekker voor mezelf zou nemen en dat dan bij het brengen aan de go melden. Haar dan eerder ophalen en dan lekker thuis in de tuin aanrommelen.
Ik moest hier maar 1,60 per dag betalen dus voor het geld zou ik het zeker niet hoeven doen Heb geen flauw idee wat opvang bij jullie in Nederland kost?
Ik zou ze een halve dag laten gaan en de hele dag betalen. Het is mijn eigen keuze en zo'n leugen komt toch uit. Zeker als je kind al kan spreken.
Wel verrassend dat toch brengen en dan eerder ophalen geen probleem is. Hier geldt nl de regel dat je betaalt naar gelang de uren dat je kind daar is. Dus eerder ophalen zou dan ook "stelen" zijn. En ook opmerkelijk dat iemand het wel voor zichzelf of haar man zou doen, maar niet als het gaat om het kind Waarom is dat zo? Vind dat wel boeiend!
Ik zou kind gewoon brengen. Misschien wat later omdat ik in de ochtend geen haast heb, misschien wat eerder ophalen.
Ik zou niks afzeggen.... en me kind naar de gastouder brengen.... lekker een spontaan dagje voor mezelf
Ik heb een gastouder die zo flexiebel is, veel meer dan nodig. Als ik afbel of zelfs 1 uur eerder kom om onze dochter, hoef ik van haar niet door te betalen. Zij schrijft alleen de uren op die onze dochter echt afneemt. Is wel heel meegaand en dat waardeer ik. Daarintegen heb ik voor onze zoon een ander gastouder bij ons op dorp, daar zou ik ook onze dochter op kunnen zetten (zou mij veel tijd en werk/planning besparen), maar omdat de gastouder van onze dochter zo extreem flexiebel en meegaand is, hou ik haar daar. Dat verdiend de gastouder echt.
Hier kindje op kdv wat je sowieso je vaste uren betaald. Ziek of niet ziek. Vakantie of dagje op pad. Dat wisten weer van te voren dus is prima zo. Ik zou dus zeker niet liegen.
Dat is weinig! Ik betaal 20 Euro per dag en dan heb ik in onze streek nog goedkope opvang, meeste rond de 25 Euro per dag (allé ja, spreek van 3j geleden, nieuwe bub is ingeschreven maar gaat pas over een paar maanden, maar 't zal alleszins niet minder per dag zijn). Ik betaal de opvang ook voor reservatie van een plaats, dus ziek of niet ziek, moet toch betalen. Ik denk dat ik het niet zou durven er over te liegen, durf dat voor mezelf ook niet als ik een dagje verlof wil of nodig heb (hoogstens zwijgen wat de reden is).
Hier ( in ons dorp) kost een gastouder 5,27 per uur. Veel mensen krijgen nog wel een bedrag terug van de belasting.