Wat heb jij geleerd van Zwangerschapspagina?

Discussie in 'De lounge' gestart door Zwitsal, 16 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zwitsal

Zwitsal Bekend lid

19 mei 2017
    988
    1.449
    93
    Vrouw
    wat heb jij geleerd van ZP?

Ik heb om te beginnen heel veel over het huishouden geleerd en nu ook over baby's en zwanger zijn.
    Maar ook dat ik soms heel asociaal kon zijn en heb hier dus ook echt van geleerd.

2. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Heel veel over baby's en over bevallingen.
    Naarnaast dat mensen ook gemeend aarig en oprecht kunnen zijn (zoals in het topic van Tienn). Dat zie ik niet heel vaak terug, zonder gebitch achteraf.

@Zwitsal nu ben ik wel benieuwd wat jij zelf asociaal vind. Voorbeeld?

3. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Ik heb veel geleerd over de mensheid in het algemeen. Bijvoorbeeld dat ik kleding kan dragen zoals ik dat wil, omdat ik het gewoon nooit aan ieders iedereen kan aanpassen. Dus dat ik mijn eigen gevoel moet vertrouwen en niets moet aantrekken van ieders mening.
    Daarbij ook dat ik snel oordeelde, en dat ben ik mijzelf bewust gaan afleren. Dat lukt nu aardig goed. En nog veel meer dingen in deze richting.

littleladybug vindt dit leuk.
  4. Zwitsal

Zwitsal Bekend lid

19 mei 2017
    988
    1.449
    93
    Vrouw
    Ik vond voorheen dat ik al heel snel recht had op iets, bijvoorbeeld bij de 7 zekerheden van Jumbo. Zat er een stukje geschimmeld fruit tussen, wilde ik persé de gevulde fruittas, want daar had ik recht op vond ik.
    Inmiddels doe ik dat al meer dan 2 jaar niet meer en moet zeggen dat het mij een stuk beter bevalt.

5. Betsy

Betsy Niet meer actief

Dat er heeeeele vreemde mensen zijn op de wereld, met nog veel vreemdere meningen.
    Dat ik soms 1 van die vreemde mensen ben.
    Dat je het in het ene topic volledig met Pietje eens bent, en dat je in het andere topic denkt Pietje wat lul je toch uit je nek. En dat dat dan prima is.
    Dat vreemden enorm hard voor elkaar kunnen zijn, maar ook enorm met elkaar kunnen meeleven.
    Dat je kijk op het leven soms wordt beinvloed door iemand die je nog nooit hebt ontmoet.
    Dat er altijd iemand is die je advies wil geven, omdat ze de situatie herkent.
    Dat ZP soms heel vermoeiend, maar vaak ook heel gezellig is.

Ow ja, en dat klussen synoniem is voor seks. :D

Mamaa6, Ysabella, lies276 en 5 anderen vinden dit leuk.
  6. a2cmieux

a2cmieux Niet meer actief

Ik heb geleerd hoe erg ieders eigen ervaring de antwoorden en de kijk op de verschillende vragen in de topics beïnvloeden. Daardoor heb ik ook gemerkt hoe erg mijn eigen ervaringen mijn mening beïnvloeden.

Over kinderen zwangerschap en opvoeding heb ik vooral geleerd dat er weinig "goed" of "fout" is, maar dat de manier van opvoeden gewoon bij je (en je man) moet passen.

7. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Dat er een heleboel speciale/lieve/behulpzame dames hier zijn en als je vragen hebt altijd hier terecht kunt.

En dat Koeka een merk is. (T klinkt eerder eetbaar) :oops:

8. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Sowieso schrijf je zo :roflmao:
    Had ooit iemand in haar onderschrift staan en sindsdien schrijf ik het goed

Dat er zoveel vrouwen niet makkelijk zwanger kunnen raken.

En dat mensen kunnen discussiëren over niks.. Sjongejonge wat worden er soms doelloze discussies gevoerd.

Marihi vindt dit leuk.
  9. jeshh

jeshh Niet meer actief

Dat het ontzettend fijn is om lotgenoten te hebben waar je mee kunt schrijven.
    Heel veel over vruchtbaarheidsbehandelingen geleerd en gelezen, waardoor ik echt het gevoel had goed voorbereid er in te kunnen stappen.
    Dat ook op een forum bepaalde mensen met bepaalde karaktertrekken - waar ik niet zo goed tegen kan - aanwezig zijn ;)

10. fafa

fafa Niet meer actief

Ik wil een "heart" knop om op te klikken ;)

Betsy vindt dit leuk.
  11. aYh4L8

aYh4L8 Niet meer actief

Dat iedereen een eigen verhaal heeft en of het nou 'makkelijk' verloopt of dat je via het ziekenhuis etc moet dat we allemaal sterk zijn en we niet opgeven voor het doel wat we willen bereiken en dat we strijders zijn en er alles voor doen om hopelijk ooit papa en mama te mogen worden en heel veel geleerd hier over medische termen en zwangerschappen etc en wat ik vooral fijn vindt is dat als je ergens mee zit of wat dan ook dat er genoeg meiden hier zijn die je willen helpen en advies enz geven

littleladybug vindt dit leuk.
  12. sydneys

sydneys Niet meer actief

Dat ik nog steeds geen namen kan onthouden en het verschrikkelijk vind als iemand zijn foto veranderd. :roflmao:

Regina88 vindt dit leuk.
  13. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Wat @Chocochippie zegt: Hoe je sowieso schrijft ;)

Maar ik denk dat ik vooral het meest over mezelf leer, door bepaalde dingen in een ander perspectief te zien en mezelf af te vragen hoe ik in zo'n situatie zou reageren. Soms zitten daar echt gewetensvragen tussen, en ik vind het wel interessant om dieper na te denken over wat ik in zo'n situatie zou doen en mezelf uit te dagen het van beide kanten te kunnen inzien. Iemand moet écht ver gaan in een bepaalde gedachtegang wil ik me er niet meer kunnen verplaatsen, en over sommige dingen is mijn mening veel genuanceerder dan ik had verwacht van mezelf.
    De grote uitzondering is het afgrijselijke babynamen topic, daar oordeel ik er op los :rolleyes:

Marchella vindt dit leuk.
  14. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

Dat ik gisteren geen vliegenpoep, maar vliegenkots aan het schoonmaken was:eek::eek:

:D

15. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    De betekenis op ZP van woorden als klussen, nod en ts.
    Verder heb ik veel van andere kunnen leren over een bevalling en kinderen en vind ik het fijn om ervaringen en meningen te kunnen delen over zowel kinderen als alledaagse dingen.

16. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    *Dat ik soms hele lompe opmerkingen kan maken en wat dat met iemand kan doen.
    *Hoeveel vrouwen niet makkelijk zwanger worden en hoe vaak het mis gaat.
    *Allerlei afkortingen.
    *Van alles over de zwangerschap en daarna.

Nog veel meer maar dit schiet me zo even te binnen.. Heel fijn forum en kom er nog steeds graag. :thumup:

Hopsatee vindt dit leuk.
  17. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Ik heb vooral geleerd dat ik gezegend ben met 2 gezonde kinderen. Mij grijpen de verhalen over kinderen met een handicap altijd heel erg aan. Ooit was er een topic over schooltijden en moeders die baalden van al dat heenenweer-fietsen. En toen reageerde een moeder met een gehandicapt kind dat ze er alles voor over zou hebben om ook haar kind met de fiets naar een gewone school te kunnen brengen. Dat vond ik zo hartverscheurend, sindsdien fiets ik fluitend naar school...

Ook heb ik geleerd om minder snel te oordelen over een ander, omdat je het verhaal erachter niet kent. En als je dat verhaal dan wel leest op zp, kom je er soms achter dat je het zelf precies zo zou hebben gedaan.

Ysabella vindt dit leuk.
  18. izzy1984

izzy1984 Actief lid

29 jun 2015
    296
    78
    28
    Ik heb hier vooral geleerd dat zwanger worden voor velen helaas niet alleen rozengeur en manenschijn is. Ik dacht hier voor ik zelf zwanger werd niet zo over na maar besef nu nog beter wat een geluk we hebben met onze kleine meid en deze babyboy op komst. Ook weet ik inmiddels alles over zwanger worden, eisprong, nod, zwangerschapstesten. Denk dat ik na deze laatste zwangerschap nog regelmatig even mee kom lezen.

Hopsatee vindt dit leuk.
  19. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.325
    676
    113
    Utrecht
    Ik heb hier iets geleerd wat ervoor heeft gezorgd dat ik mama mag zijn! Ik zal nooit vergeten dat de lieve meiden van de ivf/icsi in Düsseldorf club mij voor het eerst hoop gaven met hun ervaringen. Eindelijk kon ik verder, daar waar ik in NL maar aan moest blijven modderen.
    Ik ben zo dankbaar voor dit fijne forum en sindsdien geef ik andere meiden ook tips/adviezen omtrent vruchtbaarheidsbehandelingen in Düsseldorf.
    Ik ben "gewoon" mama geworden na al die jaren van verdriet, pijn en teleurstellingen en slecht nieuws.
    Helaas komt er geen tweede kindje, maar wat ben ik blij en dankbaar met mijn lieve kleine meid in mijn leven!

cowgirl80, VBJ82, Ysabella en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Toen ik begon aan mijn opleiding werd mij pas duidelijk hoeveel ik hier geleerd heb, tussen de regels door!

Deel Deze Pagina