Nachtbrakertje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Corine1982, 1 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Corine1982

Corine1982 Actief lid

8 jan 2015
    119
    0
    16
    NULL
    NULL
    Goedemorgen iedereen,

Mijn dochter van 4 maanden oud is heel lief maar ook echt mega druk.
    Ze kon met 10weken al op haar buik rollen en met 13 weken ook terug.
    Ze begint nu al te proberen om zelf te gaan zitten en word heel boos omdat ze nog niet kan kruipen.
    Nu worden de nachten ook heel slopend. Ze word tussen de half 3 en half 4 wakker en blijft meestal tot ongeveer 6.15 uur rustig maar valt ook niet meer in slaap. Heb weleens het idee gehad dat ze misschien honger had, maar na 80cc stopt ze met drinken.
    Heeft iemand tips en kunnen jullie eens naar het dagritme kijken of ik wat niet goed doe?
    6.30uur fles 180/6
    10.00uur fruithap lust ze ong 5 hapjes van
    Slapen
    11.30uur fles 180/6
    13.30uur slapen
    16.30uur hele groentehapje
    17.30uur fles 180/6
    18.30uur badje
    Slapen
    22.30uur fles
    Slapen

Kan iemand helpen?
    OW en s'nachts rolt ze op haar buik en begint ze te mekkeren. Heb haar bed ook al omgedraaid. Het rare is dat ik haar afgelopen nacht even beneden in de kinderwagenbak legde en ze na even kermen wel in slaap viel tot ongeveer 6uur.
    Ze slaapt in een slaapzak.

Alle tips zijn welkom!

Dank je!

2. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Dat wakker blijven 's nachts zal ik nooit begrijpen, mijn dochter heeft er ook een handje van. heel vermoeiend.
    Wil ze niet nog graag wat meer beschut slapen, omdat ze dus wel in slaap viel in de kinderwagenbak?
    Slaapt ze overdag goed? is ze elke ochtend van 6:30 tot 10:00 wakker?
    Dat lijkt me vrij lang.

3. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Moet je haar wakker maken voor de fles van 22.30? Is het geen idee om alle flessen wat dichter op elkaar te geven, gewoon 4-4,5 uur tussen de voedingen, zodat ze eerder de nacht in gaat?
    Dus bv.
    6.30/ 11.00/ 15.30/ 19.30 een fles en dan rond 10.00 fruit en 17.00 groente?
    Dan wordt het wel even weer rommelig voor een nieuw ritme natuurlijk, maar ik zou haar dan 's morgens en 's middags wat eerder op bed leggen en dan evt. aan het eind van de middag nog een uurtje voor/na de groentehap.
    Kan namelijk zijn dat als je haar wakker maakt om 22.30, je haar stoort in haar diepe slaap, waardoor ze erna onrustiger gaat slapen.
    Verder kan het ook een fase zijn, doordat ze dus 's nachts op haar buik draait, dit is even lastig, maar gaat vanzelf weer over.

4. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.563
    2.861
    113
    Vrouw
    Slaapt ze in een ledikant? Als ze in de kinderwagenbak wel slaapt is een wiegje misschien fijn. Voelt net wat knusser. Sterkte ermee

5. Corine1982

Corine1982 Actief lid

8 jan 2015
    119
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel alvast voor de tips!
    Overdag slaapt ze goed in haar ledikant en s'nachts ook wel, maar ik denk dat ze in de kinderwagen niet kan rollen en dat daar de rust vandaan komt op data moment.
    Ik heb die flessen korter op elkaar geprobeerd maar dan laat ze zomaar 60 a 70cc staan. Die laatste fles daar maak ik haar voor wakker omdat ze anders te weinig binnen krijgt en drinkt ze echt helemaal leeg.
    Overdag leg ik haar vaak tussendoor ook in bed, maar is het een groot feest op haar kamer. Ze kan dan zomaar 30min gaan liggen kletsen op haar manier en dan gaat het over in gekrijs. Snap er echt niks van dat ze zo weinig slaap nodig heeft.
    Heb ook geprobeerd haar langer te laten huilen maar werkt ook niet.
    Ik blijf gewoon stug verder proberen. Hahaha.

Deel Deze Pagina