Hoi hoi, In januari gaan wij een weekje naar Lanzarote. Nou lijkt het mij handig om een draagzak mee te nemen. Onze zoon heeft nooit in een draagzak gezeten en is het dus nog niet gewend. Het is een vrij actief ventje en wil graag alles zien. Zou ook fijn zijn als hij er in in slaap kan vallen. Iemand tips? Welke kan ik het beste aanschaffen?
Wij hebben de manduca aan geschaft. Goeie aanschaf, ons zoontje is nu 4,5 maand en zodra ik met hem er in weg ga valt hij snel in slaap. Hij is op 3 manieren te gebruiken buik, heup en op de rug. Ook zit er nog een vakje met hier in een afdek doekje te gebruiken voor het beschermen van je kindje tegen wind, zon en als je hem af wil schermen tijdens het slapen. Ik ben er erg te vrede mee en door dat je het gewicht voornamelijk op je heupen hebt ook lang vol te houden.
Wij hebben een BabyBjorn. Voor gebruik af en toe prima en je kleintje kan gewoon lekker naar voren kijken. Wij ook voor het eerst gebruikt toen onze actieve zoon 9 maanden was, was geen probleem.
Storchenwiege, Manduca, Beco. Zomaar wat goede ergonomische draagzakken. Koop aub geen BabyBjorn of Stokke. Die zijn niet ergonomisch, ook al claimt fabrikant van wel. Het is voor je kleintje beter en het draagt voor jou prettiger in ergonomische drager of doek. En t is zo ontzettend knus. Onze dochter slaapt altijd heerlijk in de Storchenwiege en we kunnen haar uren dragen zonder dat we last krijgen van schouders of rug.
Heb al even gekeken naar de prijzen maar die zijn we aardig aan de prijs. Ben hem in principe maar nodig voor 1 vakantie ( 8 dagen)
Ik wete niet waar je woont, maar zowel in Den Bosch als Breda is er mogelijkheid om naar een 'inloop' te gaan, zodat je dragers kunt uitproberen. Bij BabyBij (Den Bosch) kun je voor een paar euro ook een draagzak of draagdoek lenen om uit te proberen. Veel kinderen vinden het heerlijk om gedragen te worden, maar er zijn ook kinderen die het niet kunnen waarderen. Aangezien je toch gauw 80-100 euro uitgeeft aan een nieuwe drager, is het wel de moeite om het eerst even uit te proberen!
Wij hebben de ergobaby carrier. Ik vind hem zelf echt super. Ergonomisch maar toch praktisch met de bevestigingen zodat ml hem ook makkelijk om kan doen. Wel wat prijzig maar vonden wij het wel waard want gaat erg lang mee.
Ik zou voor een Bondolino gaan! Wij hebben nu een draagdoek en een Bondolino en in een Bondolino kan ze veel meer rondkijken. Als ze slaapt, kunnen we haar hoofdje mooi afdekken en als ze wakker is, laten we haar lekker rondkijken.
Imrw je kunt ook op marktplaats kijken. Daar worden ze ook aangeboden. De gemiddelde ergonomische drager is echt niet duurder dan een BabyBjorn. En op MP kun je draagzakken vinden die zgan zijn en niet zoveel kosten.
Babybjorn zou ik je sterk afraden! Buiten het feit dat deze niet fijn draagt voor je zelf (rugpijn) Is deze drager voor je kindje helemaal niet goed. De heupjes worden totaal niet ondersteund, je kindje 'hangt' echt in de zak. (zie foto )
Wij hebben een Bondolino. Ideaal!! Maar ik kan me voorstellen dat je niet veel geld eraan wilt uitgeven als je van plan bent de draagzak maar 1 week te gebruiken. Misschien zijn ze ergens te huur?
Maarrrrr... deze foto is ook wel suggestief. Bb is niet echt bedoeld voor dit formaat kind. Ik heb me er niet uitgebreid in verdiept maar wat ik heb gezien aan wetenschappelijk bewijs voor de slechtheid van BB is een of twee publicaties van twee wetenschappers. Terwijl er ook wetenschappers zijn die zeggen dat het wel meevalt met de schade die wordt veroorzaakt door de Bb. Ik heb ook niet echt zin om me er uitgebreid in te verdiepen maar soms krijg ik het gevoel dat mensen die beweren dat Bb zo slecht is dat ook niet hebben gedaan en elkaar gewoon maar napraten. Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat af en toe een stukje in de bb slecht is. Zeker omdat ik nooit brullende kindjes zie in de bb... sterker nog, ze zien er allemaal heel gelukkig uit / slapen (Ik draag trouwens in doek en beco dus niet omdat ik zelf van de bb-aanhangers ben)