Hahaha! Die schoonmoeder van jou, tsktsk... Altijd lachen met haar zeker? Maar goed, hij is dus lekker bij en wakker en geeft zelf aan dat hij genoeg heeft, tja... Lijkt me verder OK, toch? En troost je hoor, als ik mijn meisje naast andere baby's zie, dan zie ik ook een heel klein poppetje. Andere baby's zijn gewoon belachelijk groot! Nee serieus, als hij niet flauw is of alleen maar wil slapen of alleen maar jengelt zal hij wel goed zijn... Dat bolle komt vanzelf! (je hebt alles geprobeerd zeg je maar toch even vervelend: laten boeren na die 100cc en na een minuutje of 5 a 10 de rest aanbieden?) maar toch: als jij je echt zorgen maakt over zijn groei / ontwikkeling, JIJ bent de moeder en voelt heus wel dingen aan, dan maandag pitbullen bij het CB!
Dinja was met de geboorte 3570 gram en 52 cm, met 2 maanden was ze 5250 gram en 59 cm. Kyra was met de geboorte 3240 gram en 47 cm en met 2 maanden 4620 gram en 56 cm.
Tijn was met de geboorte 3305 gram en 54 cm. Afgelopen dinsdag met bijna 8 weken was hij 5290 gram en 59 cm.
Hebben we ook gedaan ja. Dan drinkt hij een paar slokjes die er later er net zo hard weer uitkomen. Dus erg zinvol is dat niet. Het rare is ook dat hij zelf niet echt voor voedingen komt. We moeten hem zelf wakker maken anders slaapt hij zo 9 uur achter elkaar door. We hebben het een keer geprobeerd om te wachten tot hij zelf gaat huilen omdat hij honger heeft. Na idd 9 uur (dit was gewoon overdag) heb ik hem toch echt wakker gemaakt want dat duurt veels te lang. Maar áls hij dan wakker is, is hij wel gewoon alert enzo. Snap er niets van. Ik denk dat maandag met hem naar de huisarts ga. Op het CB zeggen ze steeds dat ik zelf maar moet kijken wat ik doe qua wat voor een voeding en hoevaak enzo. Daar zijn zij toch juist voor? Ik ben net moeder en weet een hoop echt nog niet hoor.
Je hebt gelijk: het CB is ervoor om JOU te helpen! Wat is dat nou voor raars van hun? Je hebt toch een hele tastbare vraag? Niks vaags aan hoor dus hoef je ook niet zo'n vaag antwoord te krijgen. Anyway: volg je gevoel, ook al ben je net moeder, je hebt wel je moedergevoel en als dat zegt dat je bij de huisarts meer je ei kwijt kan, dan ga je maandag daar naartoe. Maar maak je niet te veel zorgen hoor!
Wel erg klein waren jou kinderen. 400/500 gr in 2 maanden tijd vind ik wel erg weinig. Hoe kwam het dat jou kinderen dan zo weinig aan kwamen??
Natuurlijk mag je dat vragen ! En waarom ze zo klein zijn? Geen idee, nooit achter gekomen! Ze zijn wel licht geboren omdat ze natuurlijk met zn tweeen tegelijk kwamen en ze werden wat te vroeg geboren, namelijk met 35 weken en 6 dagen. Wij hebben ze de eerste ruim 7 weken alleen borstvoeding gegeven op hun verzoek/soms mijn verzoek. Na die 7 weken zijn we om de 2 uur voeding gaan aanbieden op verzoek van de kinderarts. Wij hebben dat eerst met alleen borstvoeding gedaan, maar later afwisselend met borstvoeding/gekolfde borstvoedin/kunstvoeding. Maar veel groeien enzo hebben ze nooit gedaan. Na een maand of 2 zo gevoed te hebben ben ik weer over gegaan op volledig borstvoeding en nog altijd gewoon lekker elke 2 uur aangeboden, later over gegaan op zelf laten komen en nog wat later toch weer kunstvoeding erbij (tja eerste kindjes en onzekere mama dus die doet wat het cb al sinds de geboorte riep), maar toch later weer volledig borstvoeding ! Zelf denk ik dat het vooral was omdat alles zoveel energie koste, ze hebben ook erg lang kruikjes gehad en een mutsje op gehad om de warmte goed bij zich te kunnen houden, maar denk dat ze alle energie die ze binnen kregen uit de melkvoedingen weer 'verspeelde' aan het warmhouden van zichzelf. Is dat misschien iets dat je bij je zoontje ook merkt? Verder zou ik gewoon lekker wat vaker op de dag melk aanbieden, drinkt ie er wat van is het prima en drinkt ie er niet van is het ook goed, maar misschien vind ie het wel lekker om gewoon af en toe een keer extra wat melk te krijgen, hier namen ze het eigenlijk altijd prima. Inmiddels zijn het overigens twee heerlijk ondernemende peuters die in de curve netjes in het gemiddelde vallen ! En dus zonder dat we daar voor over gegaan zijn op volledige kunstvoeding of andere bijzondere dingen hebben gedaan met de voeding. Je hebt nu eenmaal kleine en grote kindjes, anders had je nooit een gemiddelde gehad.
Toevallig net online gekomen en een heel stuk getypt ! En tja weinig of veel, je kan er weinig aan veranderen .
Hoi meiden, Milan is vandaag precies 2 maanden. Vandaag bij het CB geweest. Hij is nu 3700gr en 57.5cm! Nog steeds aan de dunne kant maar het gaat de goede kant op! Het CB heb ik wel gezegd dat ik de begeleiding niet echt goed vind. Ze zeggen allemaal wat anders en bij de meeste vragen zeggen ze dat ik moet doen wat ik zelf het beste vind. maar goed, Milan is aangekomen en dat is het belangrijkste.