krijgt ons zoontje genoeg of teveel melk?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door ella27, 5 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    Goedemorgen,

Ik heb even een vraagje. Ik lees hier veel op het forum dat kindjes met 6 maanden al op 3 flessen p/d zitten.

Ons zoontje is over de 7 maanden en krijgt opvolgmelk
    zjn schema ziet er zo uit:

0730 200cc nutrilon+ 3 schepjes bambix ontbijtgranen
    1000 fruithapje
    1230 200cc nutrilon
    1600 200cc nutrilon
    1730 avondeten (potje) + danoontje als toetje
    2000 200cc nutrilon+ 3 schepjes bambix

Is dit wel goed? En wat zou anders/beter kunnen?
    Ik weet nooit zo goed wat dan de volgende stap zou kunnen zijn.
    Hij krijgt olvarit potjes, want zodra het ook maar iets dikker is dan kokhalst hij de hele tijd door.
    Hij laat overigens altijd ongeveer 40cc staan van de nutrilon.

Thee heb ik 1x geprobeerd , maar helpt niet echt tegen de honger (om 1600 heeft hij echt trek)
    roosvicee is ook geen goed alternatief , drinkt hij nog niet , en diksap vind hij heel erg vies.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,

De meeste kindjes tussen de 6 en 8 maanden drinken nog wel 700-800 ml opvolgmelk. Vanaf 8 maanden wordt er vaak ongeveer 600 ml aangeboden, maar dan is het wel afhankelijk van de hoeveelheid bijvoeding die een kindje krijgt. Je loopt dus zeker goed op schema. Wanneer een kindje ook brood eet, kun je naast het brood ook een kleiner flesje melk aanbieden.

Groetjes eveline

3. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    Vriendelijk bedankt!
    En vanaf wanneer mag hij dan een broodje? Met alleen boter? of ook smeerleverworst?

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,
    Vanaf 6 maanden mag een kindje brood hebben. Je kunt als lunch een sneetje tarwe (niet te vers) geven met zoet of hartig broodbeleg. Het is beter om niet meer dan 1 of 2 keer per week smeerleverworst te geven.

Groetjes, Petra

Deel Deze Pagina