Ik weet het even niet meer

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Mikun, 19 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mikun

Mikun Bekend lid

25 aug 2015
    691
    382
    63
    Hallo iedereen,

Ik wilde even m'n verhaal kwijt en hoop om wat feedback te krijgen, want ik weet het echt niet meer.

9 dagen geleden toen ik 5+5 zwanger was begon ik wat bruine afscheiding te krijgen. Dit was heel minimaal en alleen een keer op m'n slipje gekomen, daarna heel af en toe na het plassen op de wc papier. Ik had m'n verloskundige gebeld en die zei dat het vaker voorkomt gedurende de eerste 12 weken en hoeft niet iets ernstigs te zijn.

Op maandag bleef het zo, alleen heel weinig en af en toe op de papier. Ik had er toch geen goed gevoel bij en belde voor een afsprak bij de pretecho. Daar vertelde ze mij al dat het nog heel vroeg was en dat ik misschien niks te zien zou krijgen. Toch wilde ik gaan. Daar op het scherm was er alleen maar een vruchtzakje te zien. Verder niks. De mevrouw zei dat het of een leeg vruchtzakje was (blighted ovum) of dat ik nog priller zwanger ben dan ik denk. Ik vertelde dat ik zeker was van m'n ovulatie ivm testen en temperatuur. Ik vertelde ook dat ik er een zwaar hoofd in had. Ze zei dat het beide kanten op kon gaan en dat ik over een weekje weer een echo moest laten doen.
    Ik ging naar huis, met toch het gevoel dat het een blighted ovum was en wachtend totdat ik echt ging bloeden. Ik heb gehuild en eigenlijk afscheid genomen van de zwangerschap. Op woensdag was de bruine/roze afscheiding nog steeds heel minimaal. Zeker niet genoeg voor een inlegkruisje laat staan een maandverband.
    Ik belde m'n huisarts om te vragen of ik cytotec kon krijgen om het op te wekken. Hij heeft mij doorgestuurd naar het ziekenhuis om daar met een gyn te praten.

Op vrijdag mocht ik al naar het ziekenhuis. Volgens m'n berekeningen was ik dan 6+5.
    Daar hebben wij weer een scan gemaakt. Eerst dacht de gyn dat het vruchtzakje kapot was, dus dat zou inderdaad betekenen dat de miskraam op gang was. Hier was ik gek genoeg blij om omdat ik eindelijk door kon gaan. Maar hij ging verder zoeken en zag toen dat het vruchtzakje toch nog intact was. Ik keek op het scherm en zag inderdaad het vruchtzakje maar dit keer was er nog een cirkel in het midden. Ik vroeg wat dat was. Dat was het dooierzakje zei hij. Ik vertelde dat dit niet bij m'n vorige echo was. Dat er toen alleen een vruchtzakje te zien was.
    Hij ging even overleggen met een collega en kwam terug. Hij vertelde dat ik een weekje later terug moest komen voor een tweede scan. Hij wilde toch kijken of er dan iets meer te zien was voordat er pillen of een curretage gedaan werd. Hij zei dat dit wel vaker voorkomt en dat ik gewoon priller zwanger kan zijn. Hij zei ook dat hij twijfelde of hij iets heel kleins kon zien.

Ik had eigenlijk al afscheid genomen van deze zwangerschap en weet het nu niet meer. Ik wil niet teveel hoop hebben, maar snap echt niet dat er ineens 4 dagen later een dooierzakje te zien was?

Verder is sinds gister mijn bruine/roze afscheiding zo goed als weg. Ik heb ook nooit krampen gevoeld hiervan.

Zijn er meiden die hier verstand van hebben?

Alvast bedankt en sorry voor mijn lang verhaal.

2. Fortunae

Fortunae Fanatiek lid

6 jul 2014
    1.263
    119
    63
    Wat rot!
    Soms hoor je wel dat het vruchtje te langzaam groeit. Dan wordt het toch een miskraam, maar heb je helaas vrij lang onzekerheid en hoop.
    Maar het kan ook zijn dat de innesteling wat vertraagd is geweest en de groei nu goed gaat. Dan ben je 'gewoon' iets minder ver.
    ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt!

3. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.880
    358
    83
    Vrouw
    Reizen, fotografie
    Breda
    Meid ik snap je angst.
    De kans dat dit niet goed zit js groot

Maar het kan ook zo zijn dat jij een van de wonderen bent bij wie t goed kwam
    Ze willen niet snel iets weg halen dan.
    Echt nog even afwachten.

Mij hielp altijd door van 't slechte uit te gaan... maar een ander houdt liever hoop.

Het kan echt nog alle kanten op.
    Sterkte

4. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Hoop dat je snel duidelijkheid hebt ..
    Hebben ze nog verder gekeken?

5. Mikun

Mikun Bekend lid

25 aug 2015
    691
    382
    63
    Bedankt meiden.

@donutlover nee, op donderdag ga ik weer voor een echo. Ben erg benieuwd. Had vanochtend de verloskundige gebeld om te vragen hoe dit zit. Ze zeiden dat het echt twee kanten op kan gaan.
    Ik heb er nog een zwaar hoofd in, en zo wil ik het houden zodat de teleurstelling minder is. Hoe dan ook, komt het goed. Misschien nu niet maar dan de volgende keer 👍

6. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.769
    2.185
    113
    Ik heb praktisch hetzelfde mee gemaakt .
    Rond 5 weken bruine afscheiding. Ik dacht ook echt aan een miskraam. De huisarts was bereid me naar het ZH te sturen voor een echo. Toen konden ze alleen een vruchtzakje zien maar omdat het nog te vroeg was moest ik na een week terug komen. Uiteindelijk werd het bloeden minder maar ik was er ook van overtuigd dat het mis was. Na een week weer een echo en daar was ineens een dooierzakje te zien én een kloppend hartje!

Uiteindelijk is het een prachtig gezond meisje geworden.
    Gyn gaf aan dat het ook wat oud bloed van de innesteling kan zijn.

Ik hoop dat dit ook voor jou geldt en dat het toch goed gaat komen voor je. Maar bij mij liep het goed af dus geef het zeker nog niet op!

7. Mikun

Mikun Bekend lid

25 aug 2015
    691
    382
    63
    Bedankt voor je positief verhaal Bloem. Dat doet goed en wat goed dat je er een mooi meisje hebt gekregen ❤️

M'n bruin/roze afscheiding is nu ook de laatste paar dagen weg. Wel vermoeiend om steeds naar de wc te gaan om te checken 😁

Het is afwachten en blijft spannend. Ik bereid mij op het ergst, dan kan het alleen maar meevallen 😀

8. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Hey meis in het oktober topic moesten we aan je denken..
    Hoe is het gegaan?

9. loveisuss

loveisuss Actief lid

7 nov 2013
    453
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook een week terug gezet terwijl ik ook zeker was van ei (Tempen en ovulatietesten)de gyn zei ook of late innesteling of trage start

Geef de hoop nog niet op!

10. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    En heb je nog een echo gehad?

11. Yusje

Yusje Lid

26 okt 2016
    51
    0
    6
    Vrouw
    Gastouder
    Schinveld
    he meid!

Ik snap je meteen.
    Ik heb 3 miskramen gehad en waarvan 2 bij 4/5 weken en de andere bij 7 weken.

Bij mijn huidige zwangerschap heb ik in de 1ste paar weken ook flinke spotting gehad, maar geen krampen. De verloskundige zei dat het idd vaker voorkwam in de 1ste paar weken, maar door mijn verleden vertrouwde ik het niet.
    Ik ben op echo gegaan met +-6 weken, maar er was amper wat te zien. Alleen het vruchtzakje.
    Ik was heel wanhopig en ze zeiden dat ik de week erna terug moest komen.

En jawel hoor, een week later een piepklein kloppend hartje.
    Ik was super opgelucht.

Ook vertelde ze mij dat ik toen pas rond de 5/6 weken zat, dus ik heb waarschijnlijk verkeerd gerekend.

Meis, ik duim voor je <3

Deel Deze Pagina