Zorgboerderij en pgb

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Nougat, 12 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nougat

    Nougat Fanatiek lid

    27 mei 2018
    2.629
    1.177
    113
    Wij zijn bezig met een pgb aanvraag voor onze dochter zoadat ze een keer per maand naar een zorgboerderij kan. Nu begreep ik dat we een zorgplan moeten hebben en dus al bij een zorgboerderij kunnen kijken om te kijken of het wat is. Hoe hebben jullie het jullie kind verteld dat hij/zij naar een zorgboerderij gaat?
    En hoe ging het met de aanvraag van pgb? Nog tips?
     
  2. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.888
    4.387
    113
    Ik zou even contact opnemen met de SVB.
     
  3. Nougat

    Nougat Fanatiek lid

    27 mei 2018
    2.629
    1.177
    113
    Wat kunnen die precies doen? We hebben iemand die ons ws kan helpen met invullen gevonden vandaag.
     
  4. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.435
    8.282
    113
    Heb je contact gehad met het wijkteam? Die kunnen hier ook mee helpen.
     
  5. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.137
    1.059
    113
    In principe verloopt dergelijke zorg via de gemeente (jeugdwet) en zij moeten ook goedkeuren en beschikking afgeven. Ik weet niet beter dan dat zij met jullie om de tafel gaan en bespreken welke zorg nodig is e.d.
    Ik moest bij mijn gemeente een (zeer) uitgebreid formulier (zorgplan) invullen en om PGB te krijgen moest ik met duidelijke argumenten komen waarom ik geen ZIN kon hebben (bijv omdat meest geschikte zorginstelling alleen via PGB kon).

    De gemeente zou moeten weten welke mogelijkheden er in je buurt zijn en anders is stichting MEE een goed plek om te informeren naar welke zorgboederijen er allemaal bestaan en of deze op papier geschikt zijn voor je kind. Je kunt idd zelf afspraak maken met een zorgboerderij om daar een kijkje te gaan nemen en af te tasten of ze kunnen leveren wat je nodig hebt. Als je zelf een zorgverlener duidelijk in gedachte hebt, dan communiceert dat makkelijker met gemeente (dan is het alleen nog kwestie van toestemming krijgen).

    Mijn zoon gaat 'fijn spelen' op zijn opvang. Ik probeer het altijd positief te benaderen: alle 'aantrekkelijke' aspecten van opvang benoemen en ook benoemen waarom het juist niet fijn is om op zo'n dag thuis te blijven. Als het een passende plek is (dat is niet altijd in de praktijk, nu een goede plek gevonden), dan gaat mijn zoon plezier.
     
    Akira1978 vindt dit leuk.
  6. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.888
    4.387
    113
  7. Nougat

    Nougat Fanatiek lid

    27 mei 2018
    2.629
    1.177
    113
    Dank je wel voor je uitgebreide antwoord. Fijn dat je zoon het er zo fijn heeft.
     
  8. Nougat

    Nougat Fanatiek lid

    27 mei 2018
    2.629
    1.177
    113
    HappyRabbits vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina