Ik hoor van bijna iedereen dat mijn zoon mij onder zijn duimpje heeft,en tot een paar dagen geleden zag ik dat niet eens... MAAR verdikkeme hij doet het echt! Heb hem vandaag 2x op de trap gezet,en ben zeker van plan om dit door te laten gaan Hij luistert nu ook beter naar mij,en het voelt heerlijk Nu is het genoeg,ik ben niet zijn vriendinnetje maar zijn mama! Zo dat wou ik even zeggen haha
Ach meid zo te zien op je foto ben je er op tijd achter gekomen ! Goed van je dat je het door hebt en dat je hem vanaf nu gaat aanpakken, want dat hoort er ook bij. Succes en veel plezier met je goed luisterende mannetje, geniet van hem!
Deze foto is een oude hihihihi Hij is net 2 jaar geworden Ik hoop dat het op tijd is,ik ga er echt voor zitten namelijk Zelfs een boek aangeschaft over de "peuterpuberteit" Net alsof er geschreven is over mijn zoon hahaha
Nou dan zal mijne me ook wel onder zn duimpje hebben Maar ik ga hem niet op de trap zetten, ik los alles op met woorden en daar hebben ze nu een prima leeftijd voor. Ieder z'n ding, blijkbaar ging het niet op de oude manier. Maar wil alleen even zeggen dat een kind echt niet alleen luistert als je hem op de trap zet hoor Zijn heel veel andere alternatieven voor.
Ik heb mijn kind prima in de hand, maar hoef hem daar toch echt niet voor op de trap te zetten hoor! Snap al die hulde dan ook niet.
Niet op de trap? Alleen met woorden? Nou,dan lacht mijn kleine deugniet je recht uit in je snuit En hij is echt een handenbindertje Alles wat niet mag doet hij,er moest echt een grens gezet worden want de grens bij mij was ver te zoeken Zonder grenzen snappen ze niet wat wel en niet mag lijkt mij Heb gesprekken met een ortho-pedagoog en hij zei hetzelfde Bijvoorbeeld:Als mijn zoon in de vensterbank gaat zitten en de planten uit de potten haalt en ik zeg streng tegen hem dat het niet mag omdat ... En haal ik hem er weg Ik ga dan bijv even wat opruimen,dan zit hij daar al binnen een seconde weer Als ik hem er dan weer weg haal zoals eerder word dit echt niks... NU zeg ik 1x tegen hem dat hij er niet mag zitten want .... Luistert hij niet dan gaat hij op de trap voor 2 min En begrijpt dat er gevolgen zijn aan zijn gedrag Dat mijn zoon duidelijke grenzen nodig heeft,tja betekend eigenlijk niks Mijn zoon heeft een pittig karaktertje dat is alles En zoals ik eerder typte : Ben zijn mama niet zijn vriendinnetje Ben te soft hahaha
Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor, maar hier geen trap, strafbank of wat ook en heb toch ook echt een heerlijk pittig jochie! Trap of strafbank hebben ook niks met grenzen aangeven te maken. Daar zijn ook andere manieren voor. Vraagje: als hij 2 minuten op de trap moet, plukt hij daarna nooit meer aan de planten dan? Is die boodschap door het trap zitten goed overgekomen?
Die dag niet,en vandaag zit hij er ook niet op Maar ik weet nog niet wat morgen doet Welke manieren heb je het dan over?qua grenzen aangeven?
Nou ik vind het goed van je! Tygo gaat ook wel eens de gang op hoor, en reken maar dat hij dat ophoud met wat hij dan ook aan het uitspoken was!
Ik ben het met zogelukkig en Janneke eens. Hier is de jongste vooral een super pittig kind, maar die gaat hier niet op de gang hoor. Het is natuurlijk prima dat je wat strenger wilt zijn en grenzen wilt aangeven, maar dat kan ook zonder straffen of op de trap/gang zetten hoor.
Ik zet mijn zoon eigenlijk ook nooit op de gang. Ik heb het wel eens geprobeerd, maar dan stond hij me echt zo verbaasd aan te kijken van: wat doe jij nou? Hij vond het wel interessant en hij bleef ook keurig staan, maar het maakte totaal geen indruk. Wat bij hem wel indruk maakt, is uitleggen waarom wij iets wel of niet willen, en op duidelijke toon uitleggen waarom we boos zijn. Maar ik denk wel dat dit per kind verschillend is. Er is niet één goede opvoedmethode volgens mij...je moet gewoon kijken naar wat bij je kind past.
Dat moet jullie ortho-pedagoog je maar eens vertellen, die kent jullie beter dan ik. Let wel: ik keur het niet af hoor, maar onze manier is het gewoon niet.
ik heb geen ortho-pedagoog en ben erg benieuwd naar jouw alternatieven? hier maken we zeker gebruik van de gang en een nadenkplek..misschien ben ik wel niet zo inventief maar zou niet weten welke manier ik anders zou moeten gebruiken dus vandaar mijn vraag? groet Nina
Wat ongelofelijk jammer dat er altijd een aantal mensen zijn die even hun gelijk moeten halen of hun superioriteit willen aantonen... het hanteren van een 'time out plek' is een heel normaal opvoedmiddel. Het feit dat iemand dat niet gebruikt, is natuurlijk prima maar er is HELEMAAL NIETS MIS met het wel gebruiken! Ik zou eens willen dat mensen elkaar in hun waarde zouden laten en gewoon zouden juichen (ja hulde geven) wanneer iemand een stap gezet om het beter te doen (en ja, misschien is dat anders dan JIJ dat zou doen maar wie ben jij dat jij denkt dat je het zo geweldig doet! Bah! En pittig? Ach, dat hangt van de beleving af.. misschien zijn jullie wel ongelofelijke doetjes en kunnen helemaal niets hebben en zijn jullie kindjes eigenlijk enorme zoetjes. Het is tenslotte maar wat je gewend bent. Leg mij nou eens uit waarom een pedagogisch lesje nodig? ZG: de trap heeft niets te maken met straf: het is het onderbreken van gedrag en het uit de sociale situatie halen (dat is vooral effectief wanneer er nog meer kinderen zijn). Dat jij dat anders voor elkaar krijgt, prachtig vooral doen wat bij jou past. Maar het is een heeeeel effectief en volledig ONSCHADELIJK middel. Straffen en belonen zijn reguliere middelen in onze maatschappij. Wil JIJ ze niet toepassen.. vooral niet doen maar doe niet als of het raar of vreemd of niet werkend zou zijn.. JIJ doet het niet.. dus wat weet je er eigenlijk van. Nou ja, je kan wel merken dat ik me opwind.. ik snap ik het gewoon niet waarom de positieve vibe van iemand getorpedeerd moet worden. Ben gewoon te dom