gewicht 4 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kwebbel86, 14 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

Klopt inderdaad ben ik achter gekomen mijn meisje kreeg blijkbaar te veel maar wist dit niet. En vandaar ineens een afwijkende curve naar boven. Nu in fruit moeten minderen omdat ze met 6 mnd nog geen twee stuks fruit mag en een 1,5 fles minder.

We hebben gewoon een goede eten van vast voedsel hier blijkt :p

2. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

ja dat doet ze, ze komt naar verhouding wel goed aan (zie mijn handtekening), ben erg trots op haar ondanks dat ze een uk is. Oja, ze heeft wel spek om dr beentjes dus helemaal dun is ze niet :D

3. Sax

Sax Bekend lid

22 jan 2013
    987
    0
    0
    Mijn zoontje is 1 dag jonger dan jouw dochter. Hij was met 3 maanden al 6970g en volgende week vrijdag mag ik weer naar het cb. Ik denk dat hij al op de 7500g zit, wellicht al wel richting de 8000g.
    Dus nee, ik vind je dochter niet zwaar :)

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier dus ook: ze is bepaald niet mager.
    Onze oudste was groter en zwaarder en had meer spekjes, (en die was al geen dikke baby ;)), maar ik vind Caitlyn, (zelfde gewicht), ook helemaal niet mager. Mooie slanke baby, niks mis mee... ;)
    Onze kinderarts gaf aan dat haar groeiverhouding, (lengte gemiddeld, gewicht -1), juist de groeiverhouding is die ze graag zien. Prima dus :)

5. kwebbel86

Ik zal mijn familie deze reacties laten lezen :D
    Ik wist bijna wel zeker dat ze niet te zwaar is maar vind ze ook niet echt licht.

6. miep84

miep84 Niet meer actief

Onze zoon woog met 4 maanden 7.3 kg en was toen 65.5 cm. Ook boven de lijn met gewicht, maar was nog prima zeiden ze. Later thuis opgezocht, zn papa woog vroeger met 4 maanden PRECIES hetzelfde. Nu is hij 6.5 maanden, is hij 69cm en weegt 8.5kg nog steeds wat boven de lijn maar ook nog steeds prima zeiden ze. Is ook een jongen dus dat scheelt ook wel

7. ladydd

ladydd Bekend lid

23 dec 2012
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou dat is niet zwaar hoor ..
    ligt erook een beetje aan wat een baby vanaf de geboorte weegt natuurlijk.
    als het goed eet etc dan is het prima toch.

8. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

De geboorte gewicht en lengte zeggen ook niet zoveel.

Mijn dochter woog 3900 gram en was 51,5/53 cm bij geboorte.
    Met 4 mnd 8240 gram en 70 cm.
    Terwijl ze van haar geboorte gewicht 400 gram afviel de eerste 2 dgn.
    Was enorm gegroeit ondanks dat ze niet super groot was geboren met 37,2 wkn.

Een neefje van mij woog 12 pond bij geboorte en met 4 mnd 8,5 kilo die groeide ook niet zo hard terwijl hij erg groot begon.

9. kwebbel86

12 pond.....:$ :$
    Met 20 weken werd ik aangesproken: jij staat zeker op springen :D ik was 15kg aangekomen en er komt krap 3200gram uit.... tsja ;)
    Nichtje net geen prematuur (2530 gr) en weegt nu 9,4 kg op 80cm (13mnd)

Qua bouw zit ze precies tussen ons in. Lange benen van papa en bolle wangen van mama :D

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik had precies het omgekeerde: kleine buik, (met 7 mnd werd ik op 3 mnd geschat), en toen werd Thirza geboren met 4330 gram. Was ook maar 10 kilo aangekomen en dat was dus voor de helft kind en placenta :D
    Thirza ging het eerste half jaar als een speer: lengte +1 en gewicht gemiddeld. Daarna vlakte het af en met haar eerste verjaardag zat ze op lengte gemiddeld en gewicht -1. Geboortegewicht zegt dus idd niet heel veel.

11. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Mijn dochtertje is ook n mini qua gewicht. Lengte is juist iets boven gemiddeld. Ze is nu bijna 5 mnd. Als ze ligt kun je haar onderste ribbetjes goed voelen. Ik vind dat wel erg soms, maar kan er verder weinig aan doen.. Ze heeft wel lekkere wangetjes.

12. ons2ewonder

ons2ewonder Bekend lid

3 mei 2011
    986
    8
    18
    moeder
    Jongste woog met 4 maand 5025 gram . Regelmatig zeggen mensen wat is ze groot voor haar leeftijd :0 ze is nu bijna 15 maand oud weegt 7,5 kilo en is 72 cm;) dus dat groot valt wel mee

13. Sopann

Sopann Niet meer actief

Met 4 maanden?! ;) Onze knul is 4,5 week en weegt 5 kilo.
    Ik zou me er niet te druk om maken als ze gewoon gezond is :)

14. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Lucas is nu 6 kg en 59 cm cm ;)

15. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Jongste 64,5 cm en 6.850 gram. (+1/+1 lijn).
    Oudste was toen 63 cm en 6.395 gram (0 lijn).

Beiden FV kindjes.

Deel Deze Pagina