Even een vraagje nav wat ik hoorde van de baby van vrienden die 2 maanden oud is en nu al 6,3 kg is... wat is het gewicht van jullie kindje met 7 maanden? onze kleine (wel een maand te vroeg geboren en) woog bij geboorte 2.450kg en is nu ruim 7 maanden en weegt rond de 7.5 kg. als ik dit vergelijk met het kindje van onze vrienden vind ik het nogal weinig!hij zit er verder super gezond uit, heel actief, drinkt goed (BV) en een maandje geleden bij de arts woog hij 6.7kg en was alles verder prima. wat betreft maak ik me geen zorgen maar ineens dacht ik: is 'ie een kleintje?? (mijn man is vrij dus en ik ben klein en ook nooit zwaar geweest maar toch...) ben gewoon ff benieuwd.
Mijn zoon woog dat ook met 7 maanden...nu met 9 maanden woog hij 9 kg....gaat nu niet meer zo snel als op het begin!! 2 maanden en 6.3 kg vind ik toch aardig veel
Ja, ik vind 6,3 kg.met 2 mnd. ook erg veel! Ik weet niet hoeveel Liza nu weegt. Moet volgende week naar het cb. Maar laatste keer, met 5,5 maand, woog ze 6,8 kg.
onze dochter woog vorige week bij de kinderarts 7700 gram en is vijf maanden.. is wel lang voor haar leeftijd, (ong 70 cm)
Weinig? Mijn dochter woog met 9 maanden 7,5 kilo . Zit wel op de onderlijn van de curve maar ik zou me geen zorgen maken hoor!
nee ik maak me ook niet echt zorgen...vroeg me af of het gewoon was dat gewicht van het kindje van onze vrienden, leek me best zwaar! maar alle kindjes verschillen natuurlijk van elkaar...en denk ook dat het uitmaakt of je een zoontje of dochtertje hebt. ik was zelf altijd vrij licht, maar kerngezond dus dat is ook geen criterium haha! onze kleine doet het altijd prima bij artsenbezoek.maar je laat je toch altijd verleiden tot vergelijken bedankt iig voor jullie reacties dan weet ik een beetje hoe of wat!
ik zit ook sosm zo te vergelijke hoor..maar volgens zegt het nu niets wat er later voor "soort" kidnjes uit komt.. mss als baby lekker stevig..maar als peuter slank en tenger... ik bedoel mijn zootnje geboren met 2940 gram...maar volgt precies dezelfde groeilijn als de gemiddelde curve lijn....alleen een lijntje eronder...dus qua verhoudign gaat het hetzelfde op
Mijn dochtertje was met 7 maanden 8170 gram en 71,5 cm... Een lange dus.. maar ze was ook al 4100 gram bij de geboorte. Met 9 maanden was ze trouwens niet veel zwaarder: 8500 gram en 73,5 cm... allemaal prima geboorte: 4100 gram circa 52 cm 4 weken: 4720 gram 57 cm (heeft 10 dagen in zkh gelegen) 8 weken: 5630 gram 60,5 cm 3 maanden: 6280 gram 65 cm 4 maanden: 6800 gram 65,8 cm 5,5 maand: 7370 gram 68,2 cm 7 maanden: 8170 gram en 71,5 cm 9 maanden: 8500 gram en 73, cm
Mijn zoon woog met 6 maanden 8265 gr (69cm) en bij 8 maanden 9015 gr (71 cm). Gijs was niet extreem groot, maar had wel lekkere hamsterwangen. Ik vind jouw kindje ook niet echt extreem klein hoor!
Het kindje van m'n beste vriendin, woog ook met 4 maanden al net zo veel, als mijn oudste met 9 maanden . Onze oudste woog met 7 maanden: 6835 gram. Toen was ze wél net ziek geweest moet ik zeggen hoor. Dus ze zat toen net in een dipje qua gewicht. Met 9 maanden zat ze toen op 7655 gram. Bij de geboorte woog ze overigens 3870 gram. Maar hier gewoon geen grote eters. De jongste groeit ook niet zo hard. Die weegt nu met 3,5 maand nog net geen 6 kilo. Terwijl ze bij de geboorte 3840 gram woog. Maar het kan gewoon enorm verschillen inderdaad
ik denk persoonlijk dat het er ook aan ligt hoe zwaar zo'n kindje geboren word hoor want onze meid was bijna 9 pond en 56cm toen ze geboren werd. toen ze 7 maanden was woog ze 8,5kg maar zit precies goed op de groeicurve bij het cb dus maak me daar echt geen zorgen over.
ow maar dat denk ik juist níét. Hele kleine kindjes hebben een inhaalslag te maken en kunnen hard groeien. Of ze hebben het juist zwaar en gaan niet zó hard. Grotere kindjes hebben meer nodig, dus eten ook meer en blijven hard gaan. Of ze hebben (zoals mijn dochters) gewoon al een flinke buffer opgebouwd in de buik en zijn juist niet 'hongerig' .
Onze zoon woog met 7,5 maand 9 kg. Is nu inmiddels 13 maanden en weegt amper 10 kg. Gaat nu niet meer zo hard!
Ons mannetje is nu 6 1/2 maand en woog vorige week 7130. Toen hij 6 maanden was woog hij 7210, maar daarna heeft hij een flinke buikgriep gekregen en is dus 80 gram afgevallen. Ben benieuwd hoeveel hij de volgende keer weer weegt, het eten gaat er nu gelukkig weer goed in. Hij zit nu wel op de -1 curve, dus hier ook een klein mannetje. Ach, groot wordt hij vast wel!