hoe doen jullie dit?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door juffie roos, 22 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    Mijn ventje van ruim 6 maanden doet nog 3 slaapjes op een dag.
    In de ochtend ongeveer een uurtje, tussen de middag 1,5 tot 2,5 uur en in de middag ook ongeveer een uurtje.
    Nu werk ik 2 dagen in de week.
    Op de overige dagen vind ik het ook lekker om even weg te gaan, op visite of even de stad in enz.
    Alleen vind ik dat ik dan zo in de knoei kom met de slaapjes.
    Misschien tuttig, maar ik vind het belangrijk dat hij aan zijn slaapjes toe komt.
    Als ik weg ben, slaapt hij soms even in de wagen, maar vaak alleen als ik loop.
    Op visite slaapt hij dus nauwelijks. Het gevolg is, dat hij aan het eind van de middag heel moe is en mopperig; terwijl hij dan nog een flesje moet en rond 19.00 naar bed gaat.
    Ik ga nu meestal na zijn middagslaapje weg en dan geef ik zijn fles onderweg.
    Maar zou ook wel eerder weg willen.

Hoe doen jullie dit?
    Ben ik nu erg moeilijk met de slaapjes en moet ik het wat meer loslaten??

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik herken het wel, vind het zelf ook wel eens lastig en mijn dochtertje slaapt eigenlijk niet in de wandelwagen ofzo.
    Bij m'n ouders enzo stop ik haar wel op bed en als ik ergens een dagje ben ook.
    Ik ga nu ook op visite en heb eerst maar een beetje een slag om de arm gehouden qua tijd.
    Hier wordt ze niet altijd dezelfde tijd wakker. Nu was ze om 6u wakker, dus ligt ze er nu in en haal ik haar om 10u uit bed, zijn we daar tegen half 11 en houdt ze t wel even vol.
    Kan ze vanmiddag weer slapen, moet nog even shoppen, doe ik dat als ze weer wakker is.
    Scheelt dat ze nu wel iets langer wakker kan blijven. Toen ze 6 maanden was, was ze steeds na 1,5u moe.
    Ik ga hier ook vaak net na een slaapje weg, krijgt ze hier thuis nog even de borst en dan als ik ergens ben of onder het winkelen een boterham.
    Als ik verder weg moet, ga ik ook wel eens tegen slapenstijd, dan slaapt ze nog wel eens in de auto. Maar met pech slaapt ze alleen de laatste paar minuten.

3. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Ik heb volgens mij ontzettend makkelijke mannen want ze slapen echt overal! Mits het slaaptijd is natuurlijk... Als ze in de wagen liggen terwijl ze normaal in bed zouden liggen slapen ze maar buiten die tijd om zijn ze klaarwakker... Dus ik ga gewoon met ze weg!

4. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Mja, ik ben er heel makkelijk in. Onze zoon slaapt zeker niet overal (meer) maar als hij een slaapje mist, wordt hij eigenlijk ook totaal niet lastig. Hij haalt dat dan vaak de volgende dag weer in.

Maar als jij je er niet goed bij voelt, moet je hem niet meezeulen als hij niet kan slapen. Je zult er voor jezelf een beetje een middenweg in moeten zoeken, denk ik.

5. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Owww ja, erg is dat he!! :D Hier ook al eens gehad.

@ TS, ik, herken het wel hoor, dat gepuzzel. Als ons meisje een slaapje mist is ze de hele dag ontregeld meestal :( Die moet echt rust en regelmaat anders maakt ze zichzelf helemaal over de toeren! We hebben ons wel voorgenomen om het toch maar weer eens langzaamaan te proberen de komende tijd om te zien of ze er misschien aan kan wennen.

Deel Deze Pagina