ik tel geen calorieen, maar als je lees wat jiij eet. Gaat er bij mij op sommige dagen wel meer in. Geen snoep maar wel veel boterhammen en glazen melk
wat het wel met soep is...(natuurlijk veel minder als soep uit bik)...maar meestal zit er veel zout in...dat is ook echt een boosdoener...soms heb je echt niet door hoeveel zout er in sommige dingen zit...en dat houd weer extra vocht vast = extra kilo's....maaarjaaa...je bent ook super veel kilo's kwijt binnen een paar weken...alleen die kilo's van vet en suiker zijn gewoon lastiger... Waarschijnlijk heb je nu ff zo'n fase en veranderd ie over een aantal weekjes....kan allemaal...ik stond eerst ook een maand " stil"...en week erna maar 0,5kg aangekomen..dus ja het kan raar lopen liefs
Als ik soep maak, dan maak ik verse soep, dus niet zomaar uit een blik. Natuurlijk gebruik je daarbij wel bouillon, maar ik breng het vooral op smaak met kruiden en groente. Ja, zout is het wel iets door de bouillonblokjes, maar extra zout gaat er nooit in (kook vrijwel zoutloos). De fase "wil ik dit wel" heb ik gehad toen ik kotsmisselijk was. Nu de volgende faze "ik haat aankomen" maar ook die gaat over, dat weet ik... Tis alleen nu nog even lastig accepteren, mede omdat er zo enorm veel aan het veranderen is. Niet alleen mijn gewicht, maar ook alle proporties, en mijn huid... Toch kan het geen kwaad om op te letten wat je eet. Mijn vk zei dat ik rond de 15kg aan moest komen tijdens de gehele zwangerschap! Minder was niet wenselijk, al te veel meer ook niet...
@Moppie! Jaa inderdaad handig die voedingsdeskundige/diëtiste in de familie. Het is schoonmams, en die heeft 4kinderen op de wereld gezet, dus ik geloof dr wel, heeft altijd het beste met ons voor zullen we maar zeggen! Komt allemaal goed meid! Het lukt je wel, en die tranen moet je echt niet laten komen want je bent mooi zoals je bent en dat is soms lastig te accepteren, maar dat is wél zo! En je bent het waard om gezien te worden. Dus ik hoop dat het je lukt om het ook een beetj e meer lost te laten aangezien inderdaad, hoe meer je ermee bezig bent, hoe meer je jezelf gaat belemmeren en pijn gaat doen.. En dat zou zonde zijn van jouw hele zwangerschap, je hoort juist nu, hartstikke blij te zijn! Nou meid sterkte! En als er iets is, je mag me altijd pb-en! Liefs.
Die fase gaat ook over! En je gaat toch groeien, ook al kom je maar weinig aan! 1300 calorieen is echt te weinig in deze tijd, dat mag je jezelf niet aandoen hoor! Neem dan liever wat lekkers of een bak yoghurt 's avonds. Probeer ook vooral te genieten, als geen ander weet ik hoe moeilijk dat is, maar het is eigenlijk heel logisch; - je lichaam heeft meer nodig, dus eet je meer - je hormoonhuishouding is van slag, dus heb je andere eetbehoeften en eet je meer - dat je meer eet, betekent overigens niet dat je je vol moet stoppen, maar je moet wel accepteren dat je meer nodig hebt! En daar dus ook aan toegeven.... Laat het een beetje rusten. Ik ben ook zo iemand die (nog een tic vanuit het verleden) calorieen telt en ik heb nog nooit zoveel binnen gekregen op een normale dag als in deze tijd. Maar toch, ik probeer er wel aan te komen! Zat ik normaal op 1500 calorieen, nu toch zeker op de 2000.....
Misschien moet je proberen om je normale maaltijden wat groter te maken. Dus dat je daarin wat meer eet, evt zelfs wat vetter, maar dan kun je het wel meer controleren. Misschien krijg je dan minder snaaitrek en eet je dus minder ongezonde dingen (kun je mijn redenatie nog volgen )
Ik heb het zelfde probleem. Ik woog altijd 63 kilo en was hier heel tevreden mee. In dec'09 ben ik geopereerd aan een bbz waardoor ik ruim 6 weken niks heb kunnen doen. Ja eten eten en nog eens eten. En ja dan kom je aan. Ik ben toen 5 kilo aangekomen. Ondertussen ben ik bijna 25 weken zwanger en eten doe ik nog steeds. Net als jij had ik in het begin van de zwangerschap last van misselijkheid en die ging ik ook weg eten en ik heb niet 1 keer hoeven te spugen. (net in die periode ervoor ben ik ook nog eens gestopt met roken waardoor ik dat ging compenseren) Ik weeg nu 75 kilo, maar moet wel zeggen dat ik ook veel vocht vast houdt. Ik eet nog steeds maar vooral veel fruit tussendoor. Knabbellen doe ik alleen nog in het weekend. Tot nu toe als ik naar de vk ging kwam ik 2 kilo aan elke keer. Ik maak me hier niet zoveel zorgen om omdat ik weet als ik straks bevallen ben de kilo's er ook weer afgaan. En bedenk je straks als jij bevallen bent en weer op je ouwe gewicht zit dat het allemaal niet voor niks is geweest. (ik lees hier wel eens verhalen dat vrouwen na hun bevalling minder wegen dan ervoor) Veel liefs fluffi
He Moppie, Kom ik je hier tegen en zie dat we hetzelfde probleem hebben hahahaha is ook wel grappig vind je niet!!!! Ik ga die tip van die pan soep eens proberen want soep vind ik ook erg lekker en als het er dan is dan pak ik dat sneller........... Ik ben ook erg aan het opletten maar ben nu ook al ongeveer 5 kilo aangekomen sinds ik teste.....voel me er ook heel erg onder en schaam me bijna om te zeggen dat ik zwanger ben en dat vind ik het ergst.....ik wil ook gewoon lekker genieten en trots mijn buik laten zien zonder dat ik denk dat ik mijn 'chocoladebuik' laat zien dames in iedergeval bedankt voor de tips voor Moppie want daar heb ik zeker ook wat aan liefs Es
@Bl0nd: Thanx voor je lieve woorden! Weet ook wel dat ik het los moet laten, maar de baal-bui van laatst heeft me wel doen inzien dat ik op moet houden met snaaien en snacken, alleen omdat het nu "mag". Ik voel me er beter bij als het gewicht wat langzamer komt, dan wanneer het gigantisch vlot gaat... Ben ook super blij met mijn zwangerschap, begrijp me niet verkeerd! Maar heb gewoon echt moeite met het snelle aankomen... @Poppedopje: dat geloof ik ook zeker wel! En wie weet kom ik straks heel weinig aan! Heb gisteravond inderdaad nog een bak vla gepakt, en toch een paar koekjes (was kwaad op mn vriend) dus ben nog op 1800 uit gekomen ongeveer. Ik word wel echt gek van de hormonen hoor! Herken mezelf soms gewoon niet meer. Helaas zit die tic er bij mij ook flink in, zodat ik weet wat goede en slechte voeding is. Gelukkig weet ik niet meer bij elk voedingsmiddel hoeveel kcal het bevat. Is ooit ook wel zo geweest. Maar nu zit ik de laatste tijd weer online uit te rekenen wat ik binnen krijg, gewoon om te kijken of ik aankom van het (vr)eten of van de kleine... zucht... Normaal zat ik inderdaad ook rond de 1500, en daarbij bleef ik gewoon op gewicht... Lastig... @Rosao: Helaas gaan grote porties er nu echt niet in. Vaker kleine porties eten werkt beter. Maar zoals vandaag heb ik helemaal geen trek. Zal wel door het weer komen... @Fluffi: Het liggen op de bank heeft mij denk ik ook genekt. Heb een paar weken heel weinig energie gehad, en eigenlijk alleen op de bank gelegen. Toen vlogen de kilo's er ook aan! Fijn dat je nu weer zwanger bent en dat alles goed gaat! Misselijkheid wegeten heb ik zeker ook gedaan, bah, en het beste hielp een vette hap gek genoeg. Dat ben ik toen die weken dat ik zo moe was ook blijven eten. Zo slecht als je niet beweegt! Ja, straks gaan de kilootjes er weer af, dat zei mijn VK ook al. Zij zelf is 30kg aangekomen per zwangerschap en je ziet het echt niet aan haar! Super slank!! Maar ze zei letterlijk, de een komt wat meer aan en moet er straks wat meer moeite voor doen om het er weer af te krijgen dan de ander... @Madelief: Hoi, jij ook hier? Ben nu ook een pan met soep aan het koken... Moet toch iets eten met dit warme weer, en soep helpt goed... Ik durf ook nog niet echt te roepen dat ik zwanger ben, want mensen gaan toch vragen, ow, hoe lang al? En dan volgt automatisch "dan moet je wel op gaan passen hoor!" Geen in in dus Thanx lieve meiden! Kus, Moppie...
Heb het er ook best moeilijk mee! Wil echt niet zo snel aankomen, maar gewoon langzaam, dan is het ook wel goed. Maar om met 3 maanden al 6-7kg aangekomen te zijn is niet normaal! Ik heb gewoon te veel dagjes zoals vandaag gehad... Fietsen naar mn werk is geen optie helaas, dat is 30km! Gaat me net iets te ver, aangezien ik een conditie ver beneden 0 heb Maar meer wandelingetjes maken staat wel in de planning voor wanneer het iets koeler is! Maar vanmorgen was de schaal lief, hij gaf iets minder aan... Zal ook wel door het warme weer komen, en t feit dat ik eindelijk weer naar het toilet kon! Maarja, dan doe je boodschappen en gooit vriendlief chocolade koekjes in de wagen... zucht... Resultaat: Ontbijt: 2 witte oreo koekjes Tussendoor: 2 nectarines, flesje ranja Lunch: 2 witte oreo koekjes Tussendoor: flesje water, waterijsje Avond: 1 verse hamburger, paar frietjes, gebakken uitjes/paprika/champignons, asperges Tussendoor: flesje ranja, 2 waterijsjes, 1 wit oreo koekje Nu zijn de witte oreo koekjes op. en de doos met de donkere koekjes zit nog dicht! Hoop dat ie ook nog even dicht blijft......
hoi moppie, als ik lees wat je gister gegeten heb vind ik dit weinig. Ok de koekjes zijn niet goed maar dan nog.
Herkenbaar Hier zijn de vreetbuien gelukkig aan het afnemen, maar het stomme is dat ik nog steeds net zo snel aankom! Het maakt dus geen fuck uit (naja, het zal uiteindelijk vast wel wat uitmaken, maar nu merk ik er niets van). En dan ook nog eens dit warme weer waardoor ik vocht vasthou (sinds gister 1 kilo aangekomen! argh!). Ik sta nu op 9,5 kilo. Dat is een stuk meer dan tijdens mijn eerste zwangerschap. Ik vind het stom, ik vind het niet leuk en ik baal er flink van. Heb me in ieder geval voorgenomen vanaf nu voornamelijk gezond te gaan eten.
Wauw wat eet jij weinig! Daar red ik het niet op hoor op een paar koekjes en wat fruit! Hier ontbijt met 2 boterhammen, fruit tussendoor, lunch met drie boterhammer, nog een stukkie fruit en dan avondeten. Scheelt wel: ik vind oreokoekjes niet zo lekker
ik vind het echt slecht zo weinig eten. Het is wel voor je kindje. Je hoeft je niet te overeten maar wel gewoon goed hoor! en ach, ik ben ruim 20 kg (na de 20 ben ik niet meer op de weegschaal gaan staan en toen moest ik nog een maand) aangekomen en het is er allemaal weer vanaf hoor. Probeer je niet te druk te maken om je gewicht.
Ik weet niet hoe je normale dagelijkse menu er uit ziet. Maar ik zou als ik jou was is beginnen met "gewoon" te ontbijten en niet met koekjes! Die oreokoekjes zitten vol met loze energie en bordevol slechte suikers en vetten! Dat levert korte energie op en een snelle stijging van je bloedsuiker. Dat houdt in dat je en sneller weer trek krijgt en door de snelle stijging van de bloedsuiker, krijg je daarna weer sneller trek in zoete/vette/"slechte" snacks. Dus gewoon ontbijten met brood/ontbijt granen/ zuivel en fruit en dit 's middags ook zo doen. Dan zul je veel minder trek hebben in al dat andere eten. Na een dag werken merk ik ook bij thuiskomst dat ik snel naar dat soort eten wil grijpen, helemaal als ik onwijze honger heb en nog moet koken dus probeer ik het ook zo min mogelijk in huis te halen. Wat er niets is kan ik ook niet op eten. Voor mijn zwangerschap at ik hooguit 4 boterhammen op 1 dag. Terwijl ik vanaf wk 7 tot wk 13 soms aan de 11(!) boterhammen zat. (en dan nog avondeten en fruit e.d.) Mijn lichaam had dit gewoon duidelijk nodig alleen moet je je lijf wel het goede voedsel geven. Ik hoop dat je hier wat aan hebt en je je hierdoor langzaamaan ook wat beter gaat voelen. Succes iig!
Ik vind het ook stom! Maarja het lichaam reageert niet altijd het zelfde. Houd zelf ook vocht vast, gister voelde mijn voeten aan als balonnen (hele dag in de auto / bij mensen op bezoek met voeten naar beneden) Gezond eten probeer ik ook, maar dan moeten de koekjes weg blijven uit mijn voorraadkast Vriendje mag dus niet meer mee boodschappen doen! En bij familie op bezoek is ook geen goed plan haha...
Dat is normaal hier ook zo hoor, ontbijt met 2 stuks knackebrod of wat yoghurt, meestal fruit tussendoor, 'smiddags warm eten, daarna weer fruit tussendoor of 2 stuks knackebrod met een cup a soup, en 's avonds 2 boterhammen. Werkdagen is 5-6 boterhammen, 2 stuks fruit, en 's avonds warm eten + zuivel. Was een vreemde dag, die koekjes-dag. Halve dag ging voorbij omdat we op pad waren tijdens de lunch en ik nog snel wat koekjes mee kon nemen voor in de auto... Ik vind oreo koekjes ook niet lekker! Vriendje wel, en die deelt ze dan weer met mij omdat zijn buik anders te snel groeit...