Wat zou jij hiervan vinden?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Djingo, 15 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Djingo

Djingo Niet meer actief

Aankomende vrijdag ben ik 38 weken zwanger.
    Ik zou ieder moment kunnen bevallen, maar het kan ook nog wel 4 weken duren.
    Nu is het zo dat mijn moeder aankomend weekend nog 4 dagen weggaat met een club andere mensen.
    Van de ene kant vind ik het wel een beetje naar want stel dat, maar het kan ook nog wel even duren.
    Hoe zou jij dit vinden?

2. xxessiexx

xxessiexx Actief lid

2 jun 2010
    427
    12
    18
    Gaat ze ver weg? Zou ze terug komen als je kind geboren wordt?
    Ik zou het niet erg vinden als ze weggaat en toch nog op tijd kan zijn bijvoorbeeld. Dat zou bij mij wel een grote rol spelen.
    Maar voor de rest kan je er vrij weinig aan doen het is toch haar keuze... of heb jij iets in te brengen?

3. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    Zou je graag willen dat ze bij de bevalling is dan? Anders zou ik me niet druk maken, ze kan toch als het mocht gebeuren na dat weekend komen kijken naar de kleine? Ik heb niet zo'n hechte band met mn moeder, hoef haar echt niet binnen een paar uur aan mn bed te hebben, stel dat ik savonds beval, is ze gewoon de volgende dag welkom, eerder niet! ;)

4. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gaat ze ver weg?
    Als mijn moeder naar het buitenland zou gaan zou ik niet zo heel erg blij zijn ermee maar als ze 4 dagen hier in NL op pad zou gaan en de mogelijkheid heeft om terug te komen denk ik niet dat ik er heel erg zwaar aan zou tillen.
    Zou je moeder erbij zijn als je gaat bevallen oid? Dan zou het wel handig zijn als ze in de buurt is. Dat is hier niet het geval.
    Zoals we er nu tegenaan kijken willen vlak na de bevalling wel een moment om aan elkaar te wennen, aan te leggen en met zn drietjes zijn dus hoeven ze er niet binnen 5 minuten te zijn.

5. Djingo

Djingo Niet meer actief

Mijn moeder kan wel zo terug komen. Ze gaat naar engeland.
    De bevalling wil ik samen doen met mijn man en hoef denk ik niet meteen iedereen bij bed te hebben. Eerst even wat tijd samen.
    Jullie hebben gelijk, ik moet me er niet te druk om maken denk ik....
    Tis gewoon zo spannend

6. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Natuurlijk is het spannend! En ik denk ook wel dat ik me gerust zou voelen als ik weet dat m'n moeder in de buurt is voor, whatever, als ik bijvoorbeeld mijn man niet kan bereiken of ik haar nodig zou hebben (mentaal) in de tijd dat mijn man onderweg zou zijn als hij op het werk is. Ik heb geen vk die even komt kijken (controle gyn). Maar ik denk niet dat ik een verwachting zou uitspreken want als alles goed verloopt willen we na het gebeuren pas bellen en ga ik het samen met manlief doen.
    Het kan ook 3 weken later komen, dat weet je niet.

7. zwendel

zwendel Niet meer actief

als ze bij de bevalling zelf niet aanwezig is zou ik het gewoon aankijken. begint de bevalling op de 1e of 2e dag kun je bijvoorbeeld bellen en het aan haar overlaten of ze naar huis komt of niet. engeland is gelukkig niet zo ver weg

8. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Als ze sowieso niet bij de bevalling aanwezig gaat zijn denk ik ook dat je je te druk maakt!

9. miekje28

miekje28 Bekend lid

3 nov 2009
    873
    0
    0
    verpleegkundige
    zeeland
    Ik wil je niet bang maken met mijn verhaal maar meer Miss als tip mee geven;)
    Op de dag dat ik bevallen ben(37-6) ging m'n moeder naar Antwerpen night of THE proms,zou dis hele avond niet bereikbaar zijn....
    Ik stond die dag op met t idee ,vandaag kan t niet want ma is weg....wat denk je, paar uur later,was nota bene bij ouders thuis,flink aan t rommelen in m'n buik.....
    Ma ging gewoon op pad, maar bij mij zette te echt goed door, net na de middag kon ik met 4cm ontsluiting naar z.huis (ik dacht daarvoor ik zeg nog maar niks,voor t zelfde geld duurt t nog hele dag...)
    Dus toen maar m'n pa gebeld ivm hond en verteld dat hij ma moest inlichten om maar niet ' s avonds te gaan,wilde ze namelijk wel heel graag bellen en in volle concertzaal gaat t niet...
    Dus toen uiteindelijk eind van de middag m'n dochter geboren was gelukkig m'n ma kunnen bellen als eerste en ze is 's avonds nog ff geweest.

Daarentegen hadden m'n schoonouders week voor m'n uitgerekende datum weekendje Parijs gepland, en die hadden t dus ook kunnen missen....

T is ook maar net hoe je moeder er zelf over denkt, kijk als ze continu telefonisch te bereiken is(wat bij mij niet zo zou zijn) dan scheelt dat ook al veel, en met trein of vliegtuig ben je ook zo terug in nl natuurlijk, dus als je bv 's avonds bevalt en belt kan ze de volgende middag al bij jou zijn, als ze thuis zou zijn zou dat Miss wel hetzelfde zijn...

Sorry voor mijn uitgebreide verhaal.....
    Maak je niet teveel druk om je familie, eerst maar eens bevallen,das genoeg om over in te zitten geloof me ;)

Veel sterkte en plezier alvast!

Deel Deze Pagina