Minder ver dan berekening bij vroege echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Romymama, 18 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Hoi allemaal,

Zouden jullie even mee willen denken? Mijn eerste vroege echo heeft me super onzeker gemaakt.
    Op zondag 11 november een positieve ovulatietest. Op woensdag 21 november een eerste (mega lichte) positieve zwangerschapstest. Ben door blijven testen en de test liep mooi op en uiteindelijk knalde deze rond 27 november.
    Vandaag eerste echo (uitwendig) gehad en er was een mini embryo te zien met beginnende hartactie. Er was wel hartactie maar het hartje klopte nog traag. Volgens de vk pastte dit bij de opstartfase van het hartje.

Wie heeft ervaring? Zou dit nog goed komen?

2. LadyH88

LadyH88 Bekend lid

12 mei 2015
    800
    274
    63
    Hoi! Je zou dus nu ongeveer (ruim) 9 weken zijn (was dit je eerste echo?)? Dan zou je wel al een goede hartslag verwachten (begint met kloppen rond de 6 weken). Hoe was de grootte van het vruchtje?
    Wat zei de vk verder? Mag je binnenkort terugkomen?
    Wat spannend zo te moeten afwachten :(

3. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Nee dat niet want volgens mijn berekening zou ik ongeveer 7 weken zijn..
    Was de eerste echo idd en vruchtje was volgens mij een halve centimeter.
    De vk zag het positief in maar ze vond t wel vroeg voor een positieve test ten opzichte van deze test..

4. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Volgens mijn berekening ben je dan vandaag ongeveer 7 weken? Volgens mij kan het nog wel dan, met een uitwendige echo kunnen ze ook helemaal niet zo goed meten.

Wanneer krijg je een volgende echo?

5. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Ja dat meten neem ik ook met een korreltje zout maar trage hartactie staat me niet aan...

Pas de tweede week van januari helaas

6. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Kan je niet vragen om over een week te mogen terug komen gezien de onzekerheid? Te minste, ergens tussen kerst en nieuw dan.

7. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Ze zij helaas bij voorbaat al dat ze dan propvol zit.

8. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Maar kan miss bij een pretecho bureau kijken..

9. Mammaaa

Mammaaa Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.084
    694
    113
    Ahh wat vervelend! Ik ken je gevoel..

Zou hier nu rond 6.6 zijn maar zondag met de echo leek het 5.3 ongeveer. Het is niet onmogelijk dat het idd korter is maar toch spannend!

Wat vervelend dat je geen eerdere echo kan. Misschien alsnog eens bellen? Ze hebben vast een spoedplekje..

10. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Ohhh wat ontzettend spannend voor jou ook meid! Ik duim voor je. Wanneer mag je weer kijken?

11. Mammaaa

Mammaaa Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.084
    694
    113
    "gelukkig" mogen we de dag voor kerst weer komen. Maar elke dag voelt zo lang.. Helemaal in jou situatie!

Weet je al of je voor een "pretecho" kan gaan eerder?

12. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Oh dat is wel echt heel fijn! Maar inderdaad, elke dag duurt te lang nu! Als het goed is word ik er vanavond over terug gebeld.. Hoop ook op de 24e!

Mammaaa vindt dit leuk.
  13. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Nog meer ervaringen?

14. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Bij mijn eerste had ik bij 6,5 weken een uitwendige echo... daar was nog niet eens een vruchtje te zien (week later wel) en hij is nu ruim 5 jaar.

Ik zou toch nog eens bellen, misschien bij een andere gyn of anders een pret echo bureau.

Ik heb anderhalve week geleden ook een echo gehad, zou 6 en halve week zijn maar de gyn schatte het hooguit 6 weken (maar waarschijnlijk nog vroeger) kindje was ook een halve cm en zagen weinig hartactie, hoewel ze het zelf positief inzag mocht ik toch een week later terug.. wel bij een andere gyn, maar maakte me niet uit want wilde graag duidelijkheid.

15. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Ik heb niets leuks te vertellen, bij mij was de trage hartactie geen opstart, maar een afloop. Gelukkig kan ik zo vaak komen als ik wil, dus vrijdag trage hartactie en maandag bij de extra echo geen hartactie meer helaas.

Het kan nog alle kanten op, dus houd moed!

16. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    En nu?? Is het goed met het kindje?

17. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Ja zo kan het natuurlijk ook.. Vreselijk! Ja dat probeer ik!

18. Flamingo1990

Flamingo1990 Niet meer actief

Ik was volgens mijn eigen berekeningen 7weken en 3 dagen zwanger bij de eerste echo. Ik had ovulatietesten gebruikt en temperatuurde. Volgens de echo was ik 6 weken en 5 dagen zwanger. Er was een prachtige hartslag zichtbaar. De verloskundige bleef zeggen dat ik me nergens druk om hoefde te maken. Helaas is het met 10 weken alsnog een miskraam geworden, dus die vertraging was weldegelijk een voorbode.

Ik hoop dat het voor jou anders zit! Want ik heb ook positieve verhalen gehoord, maar houdt er wel rekening mee dat het fout kan zitten.. voor mij voelde de klap extra hard omdat ik er geen rekening mee had gehouden doordat de verloskundige zo positief bleef.

19. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Oh wat ontzettend verdrietig zeg! Ik kan me voorstellen dat de klap inderdaad extra hard aan komt..

20. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    T kan nu nog alle kanten uit, termijnecho komt niet voor niks pas tegen de 11 weken.

Met 6+1 (pretecho) hadden wij een beginnende hartactie, sommige mama's/papa's zien met 5+3 al hartactie (las bij een ander die ongeveer even lang zwanger is als ik nu) anderen zien het met 6+5 nog niet. Daarvoor wordt je als t goed is ook gewaarschuwd bij een vroege echo.

Zeker in die beginperiode is t moeilijk een stempeltje er op te drukken, dr is ook niet gek veel om over te meten en een mm verschil maakt al veel invloed.

Uit ervaring van mn vorige zwangerschap is mijn termijn 2-3 x bijgesteld. Zou eerst met oud en nieuw bevallen, toen werd t eerste kerstdag, vervolgens een paar dagen ervoor en ukkepuk zelf vond t met 38+6 uiteindelijk wel helemaal gescheten en kwam te wereld volledig volgroeid.

Dit keer weten we de datum van t raakschieten dus dat maakt t, met een paar dagen marge, want de bevruchting zelf kan wat tijd nog duren, wat gemakkelijker.

Ik zou je er nu nog niet te veel blind op proberen te staren, er zijn zoveel variabelen in je buik die net een paar dagen meer of minder kunnen veroorzaken. En juist die eerste periode maken die dagen net dat grote verschil.

Deel Deze Pagina