gewicht baby 33 weken ?

Discussie in 'Dysmatuur' gestart door 0Zebra0, 3 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fabsie

    fabsie Fanatiek lid

    19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Mijn dochtertje woog bij 33+4 dagen 2350 gram.
     
  2. Foxter

    Foxter Niet meer actief

    Mijn dochter is geboren met 33 weken en woog 1850 gram.
    Ik was gisteren uitgerekend en ze weegt nu 3100 gram.
     
  3. sannie30

    sannie30 Fanatiek lid

    24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Vanwege een 1-Eiige tweeling hadden wij iedere 2 weken een groeiecho. Onze gyn vertelde dat je er vanuit mag gaan dat er een meetverschil van 200 gram (naar boven en naar beneden) kan zijn. Weet niet meer precies bij welke termijn hij dat zei. Mijn jongens zij uiteindelijk met 33+1 weken geboren en wogen 1585 en 1690 gram. En dat was, uit mijn hoofd gezegd, iets kleiner dan de laatste groeiecho die we hadden gehad toen, geloof dat ze toen geschat werden op 1800 gram.
     
  4. joanita

    joanita Fanatiek lid

    7 okt 2008
    2.027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    hier ook ee prematuur en dysmatuur kindje...

    werd geschat op 7 pond met allerlaatste echo.. en was met geboorte maarliefst.. schrik niet..
    2085 gram en 42 cm...
    hier zaten ze er radikaal naast kan gebeurem..
    meneertje in trouwens geboren met 36.5 ivm zeer ernstige bekkeninstabiliteit kon dus niet meer lopen en mezelf niet meer aankleden...
     
  5. Vlinder1987

    Vlinder1987 Fanatiek lid

    14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Mijn zoontje is geboren met 33+1 en woog 1400 gram...
     
  6. Purk

    Purk Niet meer actief

    Hier woog hij met 32 weken 1800 gram. Bij zijn geboorte met 39,1 wk uiteindelijk 2500 gram
     
  7. linda84

    linda84 Fanatiek lid

    3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Mijn dochter werd met 32+5 met de groeiecho 1750 gram dit was prima. Ze is geboren met 39 weken en woog 3240 gram.

    Mijn zoontje was was met 33 weken met de groeiecho 1500 gram. Hij boog sterk af in de groeicurve. Met bedrust is hij met 38 weken geboren met een gewicht van 2525 gram.
     
  8. boxertjes

    boxertjes Bekend lid

    7 aug 2010
    973
    1
    0
    NULL
    brabant
    ik had precies hetzelfde als jou. met de groeiecho met 34 weken woog onze dochter iets van 1600 gram. er was weinig vruchtwater. buikje en hoofd lagen vier weken achter op schema. benen lagen wel goed. ( wij zijn allebei lang).
    onze dochter werd vanaf toen goed in de gaten gehouden. twee keer in de week een ctg en echo. ze zagen dat onze dochter niet groeide. ze wilde het inleiden met 38 weken maar ze is spontaan geboren met 37 weken. ze had een gewicht van 2210 gram. we mochten gelukkig de volgende dag lekker naar huis.

    ik heb een rot tijd gehad die laatste weken zwangerschap. ik haalde van alles in mijn hoofd. dat onze dochter moest blijven in het zkh of nog erger in een couveuse moest. etc.
    achteraf viel het allemaal reuze mee en hebben we een heerlijke kraamtijd gehad en onze dochter ligt nu voor op schema qua groei. ( 11 maanden bijna)

    laat je aub niet gek maken door die stomme metingen. ook kleintjes komen er wel.
    ik laat me nooit meer zo gek maken in ieder geval.

    veel succes en zet hem op straks met bevallen. JE KUNT HET!!
     
  9. Jacky78

    Jacky78 Fanatiek lid

    3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Wij hadden met 33 weken een groeiecho en het kindje werd geschat op 1670gram. Dit was aan de kleine kant.
    Met 36weken werd het geschat op 2000gram. Wederom te weinig.
    Morgen heb ik weer een groeiecho en dan zullen we waarschijnlijk wel horen wat het plan is. Ze willen het misschien toch eerder gaan halen.
     
  10. 0Zebra0

    0Zebra0 VIP lid

    6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Boxertje, dankje! inderdaad herkenbaar, voor mij is het nu niet meer genieten van de zwangerschap maar echt de tijd uitzitten,
    want pff wat maak ik me toch zorgen

    jacky ook voor jou nog even spannend dus!
    zie dat je vanmiddag de groeiecho hebt, succes!
     
  11. linda84

    linda84 Fanatiek lid

    3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Boxertje wat goed dat jou kleintje gelijk mee mocht. Mijn zoontje moest aan het infuus 4 dagen ivm lage glucose.

    Zebra sterkte. Het is heel spannend he. Maar bedenk maar dat als hij je 2 weken wegstuurd je kleintje niet in gevaar is. Bij mij mocht de CTG geen dag overgeslagen worden.
    Hij werd trouwens met 36 weken op 1800 gram geschat.
     
  12. woezelenpip1980

    woezelenpip1980 Actief lid

    10 okt 2011
    354
    0
    0
    hier werdt de oudste

    met 38 weken geschat op 1500 gram zo ongeveer
    en ze was met geboorte 39.2 weken 2560 gram en 41 cm
     
  13. 0Zebra0

    0Zebra0 VIP lid

    6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    linda84, wanneer is jou kindje uiteindelijk geboren ?

    hier sinds gisteravond afgesproken 2x per week een ctg te krijgen. gisteravond naar het ziekenhuis geweest ivm geen leven voelen al de hele dag en steken in buik.
    maar alles was zover goed
    nu donderdag weer ctg
     
  14. boxertjes

    boxertjes Bekend lid

    7 aug 2010
    973
    1
    0
    NULL
    brabant
    @ linda: onze dochter hebben ze ook een nachtje glucose geprikt maar dit was heel goed dus we mochten naar huis gelukkig.

    meissie ik snap helemaal hoe je je nu voelt. ik zit met tranen in mijn ogen, ik heb ook zo'n rot gevoel gehad de laatste weken. zo enorm bang dat het niet goed zou zijn met het kleintje.
    angsten van of ze er iets aan over houd, of ze de bevalling aan kan omdat ze zo klein is. mag ze mee naar huis of moet ze blijven.

    ik verzeker je.. het komt goed!!
    als ze het echt niet zouden vertrouwen in het ziekenhuis lieten ze je niet naar huis gaan!! ze nemen geen risico's..

    probeer nog even te genieten van die heerlijke onderonsjes met je kleintje in je buik. en laat je niet gek maken.
    straks is dat kleintje er en dan denk je. nooit laat ik me nog gek maken met die stomme metingen. je krijgt een mooi kindje met alles erop en eraan. en dat lijfje zoveel weken achter loopt daar zie je helemaal niks van straks. hihi.
     
    Milou94 vindt dit leuk.
  15. boxertjes

    boxertjes Bekend lid

    7 aug 2010
    973
    1
    0
    NULL
    brabant
    ik moest trouwens ook elke maandag en donderdag naar het zkh voor een ctg en een doppler. doorbloeding navelstreng meting.
    elke keer kreeg ik te horen dat het kindje het niet zo lekker had, toch deden ze niks en werd ik weer naar huis gestuurd. ook ik ben een paar keer naar het zkh gestuurd met een minder leven indicatie.
    ik maakte me knettergek, zeiden ze maandag tegen me: als je minder leven voelt direct komen he. de volgende dag voelde ik Natuurlijk minder leven.
    wat was ik blij dat ik aan het bevallen was met 37 weken.
     
  16. Blondje

    Blondje Fanatiek lid

    29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons meisje is geboren bij 33+1 met een gewicht van 1696 gram. De dag van de bevalling heb ik een groeiecho gehad en zeiden ze dat ze 3 wk achter liep, das uiteindelijk meegevallen volgens mij hooguit 2 weken. De oorzaak van groeiachterstand was achteraf pre-eclampsie, bevalling is wel vanzelf op gang gekomen na gebroken vliezen. Ze lag in een onvolkomen stuit, voetjes naar beneden, daarom ks gehad.
     
  17. Kittycat

    Kittycat Lid

    29 okt 2011
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook herkenning hoor.
    Die laatste periode was echt stressen, dat zal ik niet ontkennen. Ik was zoo blij dat ik ingeleid werd met 37+1 en ze eindelijk geboren mocht worden. Ze woog 2 kilo en moest nog wel 8 dagen in het ziekenhuis blijven, ik moest na 2 dagen naar huis, dat was nog wel even zwaar. Nu is ze al weer 2 en nog steeds lichtgewicht, maar doet het hartstikke goed qua ontwikkeling, niks aan overgehouden iig.
     
  18. 0Zebra0

    0Zebra0 VIP lid

    6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    @Blondje, heeft jullie kindje nog lang in het ziekenhuis moeten blijven ?

    vanochtend weer ctg gehad, was goed
    maar krijg nu toch om de dag een ctg ( voor de zekerheid zeggen ze dan, voorzorg ) omdat ik haar niet heel erg veel voel
    en weinig vruchtwater heb

    vind het best vervelend, toch extra spanning
    heb echt zoiets van, was ik maar 37 weken dan was het misschien een optie om haar te halen.
    de stress van nu werkt natuurlijk ook niet mee aan haar groeien
     
  19. Kittycat

    Kittycat Lid

    29 okt 2011
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze zullen haar halen als ze beter af is buiten de buik dan erin.
    Of dat nu volgende week is of met 38 weken 'pas'.
    Neem aan dat ook de navelstrengdoorbloeding bekeken wordt? Daar kunnen ze ook aan zien of de bloedtoevoer naar de baby nog voldoende is. Het is meestal een geheel van factoren. Groei, vruchtwater, bloedtoevoer, ctg etc

    Ik weet niet of je al wat in huis hebt, maar mss is het zinvol om wat maatjes 44 in huis te halen. Ik was te laat met bestellen (het was nog onderweg) en heb na de bevalling schoonmoeder naar de prenatal moeten sturen voor wat kleine kleertjes. En daar verzoop ze nog in.
     
  20. 0Zebra0

    0Zebra0 VIP lid

    6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    kittycat, de navelstreng en placenta werken allemaal goed ( gelukkig ) want dat is al een zorg minder.

    pakjes maatje 44 is inderdaad wel slim om alvast wat aan te schaffen! had er zelf niet bij stilgestaan
     

Deel Deze Pagina