Hallo dames, Ik heb twee zwangerschappen gehad met hoge bloeddruk. Bij de eerste begon dit rond 36 weken en ben ik met 39 ingeleid. Bij de tweede al vanaf week 24/25 aan medicatie en met 38 weken ingeleid. Zou ik er nu haast al vanuit kunnen gaan dat deze zwangerschap ook weer een met hoge bloeddruk wordt? Ben benieuwd naar jullie ervaringen! liefs
Hier ook ervaring. Eerste drie zwangerschappen allemaal hoge bloeddruk op het eind. Ingeleid ook bij alle drie in week 38 en bij onze zoon in week 39.... ik ging er dus vanuit dat het nu weer zo zou zijn.... maar deze keer gedraagt mijn bloeddruk zich erg goed.... hier had eigenlijk niemand rekening mee gehouden maar het kan dus wel anders zijn...
Ja ervaring Eerste zwangerschap op het einde hoge bloeddruk en HELLP ontwikkeld. Waardoor ik medicatie kreeg. En die medicatie bleef ik slikken ook toen ik voor de tweede keer zwanger werd. De tweede zwangerschap de hele zwangerschap bloeddruk verlagende medicatie geslikt. Toen zoon 1,5 was samen met de huisarts besloten te stoppen met de medicatie maar wel twee keer per jaar bloeddruk controle. Nu derde zwangerschap is het weer mis met mijn bloeddruk. Vanaf week 19 ging het echt een te hoge kant op en nu weer bloeddruk verlagers.
Bedoel je met je laatste zin dat er dus eigenlijk wel verwacht wordt dat je sowieso hoge bloeddruk zou krijgen gezien al meerdere zwangerschappen met die ervaring? had jij buiten de zwangerschappen om ook hoge bloeddruk dat je medicatie bleef slikken? Of is dat een gevolg van hellp?
Na de eerste zwangerschap helaas een hogere bloeddruk gehouden. Ik denk dus een gevolg van de HELLP voor ik ooit zwanger geweest was, was mijn bloeddruk altijd prachtig. Nu is het altijd iets aan de hoge kant.
Ik had de eerste 2 zwangerschappen een hoge bloeddruk. Eerste met 32 weken, 2e met 35 weken. Beide keren ingeleid. De 3e keer vroeg ik aan mijn vk of de kans hoog was dat het weer ging gebeuren en ze zei dat we daar wel van uit moesten gaan. Helaas weer een hoge bloeddruk vanaf 36 weken. Dit keer ingeleid met 38 weken. Zodra ik met verlof ging steeg mijn bloeddruk
Bij de eerste 2 zat ik rond 10 a 12 weken al vrij hoog. Bij de eerste geen HELLP, bij de tweede wel. Mijn bloeddruk voor nu is nog vrij laag. Maar moet zeggen dat ik veel ben afgevallen en dat dat ook een positieve uitwerking heeft. Ik vermoed dat ik met mijn oude gewicht ook wel! snel weer een te hoge bloeddruk gehad zou hebben.
Fijn dat het nu nog goed is! Ik ben ook flink afgevallen na de tweede, dus ben erg benieuwd of dat effect heeft op mijn bloeddruk...