Groei Echo: hoofd iets groter als gemiddeld en buik juist kleiner.

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door LoveLaughLive, 26 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LoveLaughLive

LoveLaughLive Bekend lid

3 aug 2014
    573
    139
    43
    Vrouw
    zuid-limburg
    Hoi allemaal! Ik kom net van de groeiecho vandaan en ik ben een beetje ongerust met 31w +2d weegt het kindje 1642 gram iets onder gemiddeld. Maar bij het meten was het hoofdje iets groter als gemiddeld en rond (zit op 33w), en het buikje iets kleiner als gemiddeld (zit op 29w). Ik zie nu echt zo een E.T achtig personagetje voor me. Trekt dit nog bij de laatste 9 weken? Of zie ik dan een kindje met zo een groot hoofdje op een te klein buikje dat in verhouding niet klopt? :( :( :( De vk zei dat het niks ernstig was, maar moet wel over 2 weken terug komen..

2. Hyper

Hyper Bekend lid

30 dec 2012
    513
    0
    0
    Wij hadden hetzelfde verschil, waarbij de buik omtrek steeds minder hard groeide. Er werd gedacht dat de placenta niet goed werkte en er waren plannen om hem eerder te halen. Bij de laatste meting bleek dat het toch goed genoeg was en dat hij mocht blijven zitten totdat hij er zelf uit wou. Uiteindelijk is onze zoon geboorte met een smalle taille, maar met een normaal gewicht en lengte. Inmiddels is zit zijn hoofd sinds de laatst meting op dezelfde lijn als de rest en dat is op het -1.

3. Danie1991

Danie1991 Actief lid

18 aug 2014
    449
    0
    0
    hebben wij ook. ik moet nu ctg en elke week controle. hoofdje is het belangrijkste maar met de buik kijken ze vooral of die genoeg voedingstoffen krijgt. dat je onder controle bent is alleen maar goed. heb alleen niet gevraagd hoe erg 't nou was, maar groeicurve zat bij ons iig onder de grens. niet in 'weken' gekeken. dus weet niet of 't bij ons minder erg of erger is ofzo. :p

4. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Bij mijn oudste was dit ook, hij bleek 'gewoon' een groot hoofd te hebben ;). Bij geboorte was schedelomtrek ook al flink en nu heeft hij nog steeds een redelijk groot hoofd.
    Net als ik trouwens ;), zit in de familie. Een gemiddelde hoed/muts voor dames past mij niet...

5. Hyper

Hyper Bekend lid

30 dec 2012
    513
    0
    0
    Ik moest trouwens nadat bleek dat de buikomvang na 2 weken minder was geworden elke week voor een echo. De ene week een groei echo de andere week om te zien hoe de bloedtoevoer was. Daarnaast 2 keer per week een half uur aan de ctg.

6. Hyper

Hyper Bekend lid

30 dec 2012
    513
    0
    0
    Ligt eraan hoe groot het hoofd is en hoe klein de buikomvang is. Bij boeide dat het hoofd iets groter was echt niet. Dan de buikomvang 3 weken kleiner wel. Dit laatste is namelijk het eerst teken dat het kindje niet goed groeit. Wat trouwens vaak niet het geval is. Als de buikomvang ernstig gaat achterlopen en dan heb ik het echt over weken dan kan het zijn dat de baby beter groeit buiten de baarmoeder dan daar binnen.

7. Danie1991

Danie1991 Actief lid

18 aug 2014
    449
    0
    0
    dat moet ik nu ook, alleen niet 2 x per week ctg maar elke dag. Wordt er alleen maar gestrest en ongerust van.. ;) echo niet hoor, maar iedere dag ctg en dat tie elke keer weer langer moet omdat tie te rustig is. zenuwslopend.

8. Danie1991

Danie1991 Actief lid

18 aug 2014
    449
    0
    0
    ah vind het heel fijn om er over te lezen, dat meer mensen het hebben meegemaakt en hoe het verder is gegaan. Komende week hebben we weer een groeiecho dus zal dan wel meer horen :)

9. Hyper

Hyper Bekend lid

30 dec 2012
    513
    0
    0
    Gelukkig niet elke dag hier. Werd gestoord van die ctg. Die van ons verdween nog wel eens en dan moesten we hem weer vinden en dan weer een paar minuten erbij.
    Bij iedere dag kan het bij ons ook thuis. Misschien eens vragen of dat bij jullie ook kan.

10. Hyper

Hyper Bekend lid

30 dec 2012
    513
    0
    0
    Daarbij moet je ook rekening houden dat die metingen echt niet alles zeggen. Ze zitten er vaak cmers naast en ook in gewicht kan het zijn dat ze er een kilo teveel of te weinig zitten.

11. Danie1991

Danie1991 Actief lid

18 aug 2014
    449
    0
    0
    Oh nee volgensmij is dat niet een optie.

ja dat hebben wij ook wel, en dan duurt het weer langer. heb er nu 1 dag gewoon 1 u en 40 minuten aan gelegen en nog maar 1 x 31 minuten ofzo. dus zegt genoeg dacht ik :p

& ja ze kunnen er natuurlijk ook naast zitten, maar beter wel onder controle en 't is achteraf gewoon goed dan geen controle en 't gaat helemaal mis :p

12. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Goed dat ze je onder controle houden! Moest stiekem wel een beetje lachen toen je vroeg of er dan een E.T. achtig personage in je buik zit. Ons kleintje had ook een forse groeiachterstand. Zijn buikje liep 3-4 weken achter en z'n hoofdje was op termijn. Hij is met 32+6 geboren en was echt niet E.T. :p Nu nog is zijn hoofdje in verhouding wat groter dan gemiddeld maar het valt niet op hoor.. Je ziet het alleen in de curves.

Succes nog even! Ik weet hoe zenuwslopend deze tijd is...

13. LoveLaughLive

LoveLaughLive Bekend lid

3 aug 2014
    573
    139
    43
    Vrouw
    zuid-limburg
    Bedankt allemaal voor de reacties. Ik wacht maar af tot over 2 weken.. Ik heb alles even laten bezinken. Zorgen maken is niet goed voor ons kleintje, en met zorgen maken schiet ik niks mee op. Ik probeer gewoon positief te zijn en te denken dat het allemaal wel mee zal vallen en goed komt.

14. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Hier juist andersom.. Buikje ligt net op t gemiddeldeaar het hoofdje loopt ruim 2,5 week achter
    Daar is verder niks over gezegd..maar kwamen we ook achter bij de pret echo omdat wij geen groei echos krijgen.

Hopelijk komt hij er uit eindelijk in proporties uit hihi

15. Jaenne

Jaenne Actief lid

14 nov 2013
    171
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze oudste had dit ook.. Bij geboorte een flink hoofd en een slank lichaam maar helemaal niets mis mee.. Het is mooi bijgetrokken ;)

16. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Bij mij was dat op de eerste groeiecho ook. Hoofd liep voor en buikje achter.

2 weken later weer een groeiecho gehad en toen was het buikje ineens hard gegroeid.

Zulke echo's zijn ook maar een momentopname, het kan net zijn dat het ene deel in een groeispurt zit en het andere niet;) zolang het allemaal binnen de marges is, lijkt het me geen probleem.

Het gaat soms maar om een paar millimeter, waardoor de curve er wat afwijkend uitziet, maar in het echt zal het nauwelijks opvallen dat de verhoudingen niet helemaal kloppen;)

17. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    Hier ook! Alles liep verschrikkelijk achter maar hoofd raakte nog net de p10 de rest eronder...bevallen van een iniminie (1600 gram) met een in vergelijking groot hoofd maar absoluut geen e.t haha gewoon een slanke den!

18. Danie1991

Danie1991 Actief lid

18 aug 2014
    449
    0
    0
    wij hebben woensdag weer een groeiecho, ik hoop dat alles nu gewoon goed is, want iedere dag ctg is voor mij echt slopend. zoals je al zei; zorgen maken is slecht voor 't kindje. maar van iedere dag controle wordt ik gewoon bezorgd en gestrest.

19. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Hoe ging de echo vandaag?

Deel Deze Pagina