Hallo, Ik heb internet al afgezocht, maar ik kan het nergens vinden; wanneer.begon jullie kindje met de eerste dingen zingen? En dan bedoel ik geen complete 'poesje mauw', maar misschien neuriën ofzo? Klinkt.mij heel gek in de.oren, maar ik heb net met grote.verbazing bij m'n 10 weken oude dochtertje gestaan! Ik zong wat voor.haar tijdens het 'klets-momentje' op de commode, en ipv het gebruikelijke gebrabbel wat ze naar me doet, leek het echt heel heel.erg veel op zingen, maar ik kan het gewoon niet geloven dag dat met 10 weken al kan! Het was zó schattig dat ik heel hard moest lachen! Echt vol overgave met gefronst voorhoofdje en bijna vanuit d'r tenen allemaal half-aan-elkaar-geplakte klanken op hele verschillende toonhoogtes. En toen ik weer ging praten 'kletste' ze op de gebruikelijke manier.terug, toen ging ik weer zingen en 'zong ze ook weer mee! Kan dat? Vind.het zó vroeg! Wanneer gingen jullie kindjes zoiets doen?
Mijn dochter deed dat ook een tijdje, inmiddels danst ze wanneer ik zing.... en gilt ze er doorheen zonder enige melodie
Haha, heerlijk! Het is zó genieten, die kleintjes! Maar het is dus niet helemaal ondenkbaar dat ze echt zong? Ik ben er gewoon eigenlijk vrij zeker van, maar kan het gewoon niet geloven, zo vroeg!
Ik weet het niet precies meer, maar ik geloof rond 8 maanden iets van (hihihi, hahaha) in "ik zag 2 beren".
Wij worden nu wakker van ons zingende zoontje.Daarvoor wel dat hij na deed wat ik deed of dingen aan elkaar plakte maar echt zelf liedjes zingen en erop dansen pas echt maand of 2 a 3 denk ik nu.
Dochter is nu een week of 17 en ging laatst meebrabbelen met t zingen: op "lang zal die leven in de glo-ri-a" (opa was jarig dus we hadden t thuis al eens eerder gezongen) deed zij op t einde mee op de maat: wa-wa-wa Verder is liedjes zingen vooral nog mama zingt-dochter luistert en lacht. Soms lijkt ze wel mee te swingen met muziek
We hebben hier redelijk wat muziekinstrumenten staan, waar ze zich met hartelust op uit kan leven. En dat doet ze ook, als ze zin heeft. Hard op de xylofoon slaan en een zelfbedacht wijsje of melodietje zingen/ gillen. Zo rond 8 maanden deed ze dit. Het 'klap eens in je handjes' deed ze actief mee met gebaren vanaf 6 maanden. Daarvoor was de interactie met muziek niet zo aanwezig. Ik zou haar lekker stimuleren met muziek/versjes/dans. Kennelijk vindt ze het fijn en pikt ze het snel op!
Hoe schattig Ik weet nog goed dat mijn eerste rond de drie de hele dag zong. En dan zelfverzonnen liedjes die de hele dag duren ! Whahahahha ze was altijd zo vrolijk en daar genoten wij met zijn alle van mee.
ons meisje vind het ook leuk om te neurieën. dit deed ze vanaf 4 maanden uit zichzelf 's ochtends in bedje. nananaaa, humhum huuuúm. hele hoge toontjes en dan weer lage toontjes. is echt schattig!