Klein mannetje blijft overgeven

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door quinten2011, 2 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. quinten2011

quinten2011 Actief lid

5 sep 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames

Ik moet even mijn hart luchten.
    Mijn zoontje is sinds gisteravond aan het overgeven en blijft maar door gaan er mee.
    Ben vanmorgen bij de huisarts geweest en die wil t tot vanmiddag aan kijken of hij wat gaat drinken anders moet hij naar t ziekenhuis ivm uitdroging.
    We hebben de ene pech na de andere pech en moeten vaak zh in en uit.

Vind t zo zielig voor mijn kleine mannetje. Kon je het maar over nemen van hem.

Een verdrietige mama

2. san1981

san1981 Actief lid

8 sep 2008
    218
    1
    18
    Zielig als ze zo ziek zijn hè. Je voelt je zo machteloos.
    Sterkte hoop dat hij snel weer opknapt en de pech verdwijnt.

3. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Sneu he.. Hopelijk knapt hij snel op.
    Beterschap!

4. cynt1985

cynt1985 Bekend lid

8 jul 2008
    719
    0
    0
    beterschap hopelijk knapt hij snel op

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Heb je al ORS in huis? Probeer dat vast te geven en dan kleine slokjes of lepeltjes Hier een zh opname gehad toen ze 5,5 maand was door een buikgriepvirus. Sterkte!

6. PDaphne

PDaphne Actief lid

2 feb 2009
    193
    1
    0
    Hoe oud is je kindje? Mijn zoontje is ook al de hele dag aan het overgeven, en ligt tussendoor alleen maar tegen me aan te slapen :( misschien heerst het? Heel veel sterkte in ieder geval!

7. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Onze kleine meid is ook niet lekker! Alleen maar diarree luiers,heb er vandaag al weet ik veel hoeveel keer helemaal moeten uitkleden en wassen en opnieuw aankleden! Ook vannacht twee keer doorgelekt. Ze is doodmoe omdat ze steeds wakker wordt van het doorlekken. En als ik haar een fles geef,spuugt ze ook weer een gedeelte uit. Ik ga straks huisarts bellen,hebben nu lunchpauze.

Zou er iets heersen? Ze heeft geen koorts en wil wel drinken maar t komt er steeds uit.

Erg vervelend als je kleintje zich niet lekker voelt!

8. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Voor jullie allemaal geldt ORS geven zeker als er meer uit komt dan in!

9. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    he sterkte!!! niks aan!! maar het is dan beter een zh opname ivm uitdrogen. onze kleine man had vorige week een operatie door de narcose veel moeten overgeven wat maar niet ophield 1x infuus gehad en hij leefde weer op en mocht naar huis.

10. Elynada

Elynada Bekend lid

12 jan 2011
    502
    0
    0
    België
    Ons zoontje heeft met 5 maand ook in het ziekenhuis gelegen wegens uitdroging. Gaf ook hele dag over, melk vloog er direct terug uit en ook water. We zijn na een keer of 7 overgeven rechtstreeks naar spoed gereden en hem laten opnemen. Thuis kan je gewoon niet veel doen om te zorgen dat hij vocht genoeg binnenkrijgt. Daar bleek hij al goed uitgedroogd, ze hadden de grootste moeite om zijn aders aan te prikken om een infuus te steken. 4 x moeten prikken, in een krijsende baby, pfff. Uiteindelijk is de pediater moeten komen om hem aan te prikken in zijn voetje. Gelukkig was die op het late uur nog aanwezig. Alles samen 5 dagen in ziekenhuis gelegen. Wij net een week in verlof toen, dus werd week in ziekenhuis doorbrengen :( Is nu trouwens net een jaar geleden! maar als je je zorgen maakt en je kindje houdt geen vocht binnen, misschien toch overwegen of een opname niet het beste is. Ik heb er ook een hekel aan , aan dat ganse gedoe in ziekenhuis, en zeker als je er al vaak moet zijn maar ja.

Veel beterschap!

11. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    447
    83
    Limburg
    Mijn oudste deed toen ze ong een half jaar was ook niets dan overgeven, alles wat erin ging kwam er weer uit. Naar de HAP geweest (was natuurlijk weekend) en toen dompridon gekregen. Binnen no time was ze er vanaf. Waren ook al bang voor zh opname maar was gelukkig niet nodig.

12. Elynada

Elynada Bekend lid

12 jan 2011
    502
    0
    0
    België
    Oh ja nog vermelden dat ons zoontje ook nog erge diarree had, dus het vloog er aan alle kanten uit. Bij de huisarts geweest eerst nog maar die kon niet veel doen of raad geven. Drinken geven maar ja.

13. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Elk kwartier een theelepeltje ORS en dan het liefst lauw.
    Gaat dat goed (na 3 uurtjes ofzo), kan je een iets van 20cc doen en dat langzaam opbouwen. Ga in elk geval GEEN hele slokken drinken geven nu, dat is te heftig voor de maag.
    En lukt het niet elk kwartier, doe dan eerst elk half uur een theelepeltje. Het is belangrijk dat er niet teveel in 1x in het maagje komt, anders raakt het weer van streek en kan je weer van voor af aan beginnen..
    Beterschap!

14. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hoe gaat het nu?

15. Kylietje

Kylietje Actief lid

15 dec 2011
    367
    0
    0
    Wetteren
    veel beterschap voor je mannetje!

16. quinten2011

quinten2011 Actief lid

5 sep 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames hij is gisteravond opgenomen met uitdroging. Heeft een sonde in gekregen voor t vocht. Die heeft hij zich vannacht uit getrokken. En heeft vanmorgen zijn flesje gedronken maar begon meteen weer te s

17. quinten2011

quinten2011 Actief lid

5 sep 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spugen hij begint langzaam weer wat te drinken en ze kijken het tot drie uur aan of hij dan mee naar huis mag

18. misa

misa Niet meer actief

Och wat sneu voor jullie! Veel sterkte en beterschap!

Hoe gaat het nu?

19. quinten2011

quinten2011 Actief lid

5 sep 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij slaapt nu lekker. Nu is t alleen nog wachten hoe hij t doet met drinken als hij wakker wordt.

20. Elynada

Elynada Bekend lid

12 jan 2011
    502
    0
    0
    België
    Hopelijk mogen jullie vlug terug naar huis! Bij ons was het geen sonde maar een infuus dat zoontje kreeg met vocht. Heeft toen ook nog paar keer overgegeven toen hij terug mocht drinken, dus toen was het telkens dat hij toch 24 u overgeefvrij moest zijn voor we terug met hem naar huis mochten.

Deel Deze Pagina