Ons kereltje is 8 weken en woog bij de geboorte 3350 gram. Nu was ik net bij het C B en woog hij 5440. Volgens haar moest ik gaan minderen met de fles, hij krijgt 5 flessen van 180/6. Hij lust graag wat en toen ik keek op de verpakking van de voeding stond deze fleshoeveelheid er ook op. Hij is in 4 weken tijd 1 kilo gegroeid en ze wilden voorkomen dat de stijgende lijn hard bleef stijgen. Ik hoop dat het minderen werkt, hij had zo mooi ritme en sliep zo mooi door, straks verandert dit hierdoor. Omdat het soms nogal eens het ene oor in en andere uit is, ben ik best benieuwd of hij werkelijk te hard groeit en veel weegt. Wat woog jullie kindje toen?
Aan mij heb je niet zoveel, N was te vroeg dus woog met 8 weken ongeveer 3300 gram. De "regel" is toch 150 x "lichaamsgewicht" = aantal ml per dag? Dus dag zou bij jou ongeveer 825 moeten zijn. Met 5 flessen van 180/6 krijgt hij dus wel iets te veel binnen.
Dit dus. Je geeft nu 1000 ml per dag, eigenlijk inderdaad te veel. Ik weet niet wat ik zou doen als ik jou was. Misschien de flessen overdag een beetje in hoeveelheid minderen als dat lukt en de laatste voeding wel gewoon 180/6. Mijn dochter woog met 8 weken geloof ik 4,6 of 4,8. In het boekje van het cb staat de groeicurve, dus daarin kun je het gewoon uittekenen. Heb je in één oogopslag overzicht.
Oef. Dan is mijn zoontje een stuk zwaarder. Hij is geboren met 38+6 en woog toen 3475 gram. Met 8,5 week woog hij precies 6 kilo en was hij 60,5cm. Volgens het consultatiebureau is hij wel iets groter dan gemiddeld, maar zijn gewicht en lengte goed in verhouding. Hij krijgt overigens wel borstvoeding en ik begreep dat deze kindjes vaak de eerste periode meer aankomen en dat later kindjes op kunstveiling juist sneller gaan.
Dochter geboren met 37+0. Bij de geboorte was ze 3.160 gram en vandaag gewogen met 9+2 weken en ze was 5.455 gram. Maar ze krijgt borstvoeding dus dan groeien ze vaak in het begin vrij hard.
Hier bij de geboorte 3575 gram, na 8 weken 6300 gram en 60 cm. Hij krijgt wel borstvoeding dus hoop dat hij inmiddels iets minder hard gaat Hij groeide trouwens in 2,5 week 1 kilo *oepsie*.
Hier flesvoeding. Probeer nu elke fles 20 cc minder te doen. Wat krijgen jullie kindjes qua hoeveelheid?
Geboren met 39.5 met 4530 gram en 53 cm. Met 7 weken woog hij 6445 gram en 60.2 cm. Oke, iets te zwaar maar bij mij zeiden ze niet dat ik moest minderen. Ik gaf ook 180/6 en dan 5x. Wel geef ik Forte met JBPM en adviseerden ze mij om rijstebloem te gebruiken. De rijstebloem heb ik iets van 4x gedaan maar zag ik geen verschil mee. Nu, vandaag 17 weken, krijgt hij 3x 180/6 en 2x 210/7. 's Avonds een paar lepeltjes groente/fruit. Hij woog 21mei 8040 gram. Wel op je gevoel af gaan hoor, als je denkt dat hij het nodig heeft....
Mijn is geboren met 3024 en is met 11 weken 3820.. AAn mij heb je niets.. Maar denk inderdaad dat je iets moet minderen... Of anders minderen en andere voeding voor hongerige baby's?
Geboren met 3025 en met 8 weken 5kg. Nu is hij 11 weken en krijgt 6 voedingen van 150. (Maar drinkt niet het hele flesje leeg)
Woog hier 5980 gram. 4020 bij de geboorte. Heb geen opmerkingen gehad en hij krijgt 5x180. Mocht zelfs nog ophogen maar dat doen we niet.
Geboren met 39+4 3110 gram en met 8 weken was onze dochter toen 4850 gram en kreeg toen bv dus weet de hoeveelheid niet.