Vandaag echo gehad met 29,1 weken en ongeveer 1300 gr Ze zat precies op schema op de dag af. Heel gemiddeld dus
Hier liep dochter vanaf de 20 weken echo flink voor op groei, met 30 weken werd gezegd dat ze 4 weken voorliep, gewicht weet ik niet meer. Wel werd er vanaf toen gesproken over evt eerder inleiden ivm anders een 10 ponder. Met 36 weken laatste echo en werd ze ongeveer 4000 gram geschat. Met 38 weken zou ik worden ingeleid. Met 37,2 gestript, had 3cm ontsluiting, in de hoop dat inleiden niet meer nodig zou zien. De bevalling begon echter schoot de ontsluiting niet op, na 36 uur had ik nog maar 7cm ontsluiting, waarvan de laatste cm 6 uur had geduurd. Dochter had het niet zo goed meer dus werd het een spoedkeizersnede. Hier bleek dat ze ook echt wel groot was en met name de hoofdomvang en werd duidelijk dat een natuurlijke bevalling nooit was gelukt. Ze woog met de geboorte 4225 gram. Sorry, wil je niet bang maken met mijn verhaal. Maar heb zelf in de zwangerschap heel erg gemerkt dat iedereen zegt oh wat fijn, dat ze zo groot is, maar de gyn en kinderarts waren hier helemaal niet zo blij mee.
Bedankt voor de reacties. Ik ben een Belgje en ga zo ongeveer iedere maand op controle bij de gynaecoloog. Daar word steeds een schatting gemaakt van het gewicht op basis van metingen aan het hoofd, buikje en het beentje. Zoonlief is al van in het begin steeds twee weken voor op de groei volgens de gynaecoloog. Het was dus geen éénmalige groei-echo. Natuurlijk kunnen de metingen er iets naast zitten en kunnen ze dat niet tot op de cm/kg zeggen maar waarschijnlijk geeft dat al een iets beter beeld van de situatie. Het gewicht is niet zozeer het probleem maar de hoofdomvang, ik zal dus nog even moeten afwachten tot wanneer we de foto om de grootte van mijn bekken te bekijken kunnen maken. Wow Roosje83, wat heb jij afgezien! Dan heb ik liever dat vooraf uit de foto blijkt dat ik een keizersnede moet ondergaan dan dat ik daar een spoedkeizersnede moet ondergaan. Ik moet nog even geduld hebben tot de foto en misschien dat onze zoon toch wat vertraagt in zijn groei (we hebben nog 10 weken te gaan, er kan nog veel gebeuren). Want het liefst van al zou ik toch de kans krijgen om natuurlijk te bevallen (onderwater!) maar als het voor de gezondheid van mijn kindje en mijzelf beter zou zijn dan zal ik me er toch moeten bij neerleggen.
Gisteren bij 28wkn en 2 dagen werd ons kleintje op 1271 gram geschat, iets boven het gemiddelde volgens gynae.