Gewicht baby bij 30-31weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Emmamick, 7 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emmamick

    Emmamick Bekend lid

    24 okt 2009
    814
    0
    16
    Ik wordt knettergek van al die verschillende informatie. Per babywebsite wordt bij de ontwikkeling per week een ander gemiddeld gewicht aangegeven en het lijkt alsof de waarden ook per gyn verschillen.

    Gister heb ik een groeiecho gehad bij 30+5 weken. Ons kindje woog 1750gram na berekening van de computer. Volgens de gyn een goed gewicht voor de termijn, maar ze is wel 'aan de kleinere kant'. Niks om ons zorgen over te maken, doen we ook niet, maar ik vraag me af of dit wel echt zo is? Volgens alle websites is het gewicht van een kindje bij 31wk rond de 1500-1600gram? Kloppen al die gegevens dan niet?

    Zijn er hier moeders die ook ongeveer net zo ver zijn en weten hoeveel hun kindje woog en hoe die dan 'gelabeld' werden (groot, klein, gemiddeld)?
     
  2. Sijke

    Sijke Bekend lid

    Misschien zit er een verschil in hoe ze de weken berekenen, dus met de 2 weken vanaf je laatste ongesteldheid erbij, of vanaf de eisprong gerekend, dus zonder die eerste twee weken? Ik heb trouwens bij mijn eerdere echo's nooit gewichten meegekregen, mijn kinderen waren allebei niet klein, maar ook niet supergroot ofzo. En misschien maakt jongen of meisje ook nog uit, en hoe groot jezelf en je man bent.
    Ik zou me er geen zorgen over maken hoor, volgens mij zegt dat allemaal niet zo heel veel en ze kunnen er ook nog naast zitten!
     
  3. Manny211

    Manny211 Fanatiek lid

    15 okt 2009
    1.899
    0
    0
    Mama
    Ergens
    Ik zou ook graag zo een groei echo doen, maar het is juist wat jij zegt wat mij aan het twijfelen zet om dit te doen.
    Want hoe zeker is de uitkomst van zo een echo, de ene week groeit je baby sneller/langzamer dan de andere week.

    1e was een jongen we krijgen nu een meisje.. denk dat dat ook wel wat uitmaakt.
    Want op de pret-echo van 28 weken liep ons jongetje een week voor op de groei en ons meisje een week achter?
     
  4. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik krijg maandagmiddag een groeiecho met 30+4, zal het je diezelfde middag even laten weten.
     
  5. Emmamick

    Emmamick Bekend lid

    24 okt 2009
    814
    0
    16
    Het is wel zo dat ons meisje tot nu toe bij elke groeiecho (dit is de 3e) onderaan de groeicurve zit, volgens de gyn. Het is dus niet zo dat ze de vorige keer een hoger gewicht had dan gemiddeld en nu opeens lager. Ze was volgens onze gyn iedere keer wat aan de kleine kant. Maar dat komt totaal niet overeen met cijfers die ik op internet vind.

    @Umm85: ik ben benieuwd! :D
     
  6. pooh76

    pooh76 Fanatiek lid

    2 jan 2007
    1.984
    0
    0
    @ Emmamick: hier ook een meisje wat iedere keer (ook de 3e keer van de week) onderaan de groeicurve zit. De gyn heeft me geen van de keren het gewicht verteld, maar wel gezegd dat er geen reden tot ongerustheid is. Zo lang ze binnen de lijnen (dus boven de onderste en onder de bovenste lijn) blijven is er niets aan de hand. De lijn die ze volgt is consistent/stabiel, dus gewoon mooi volgens hem. O, en nog een voordeel volgens de gyn: dan heb je het weer wat makkelijker met je bevalling, want ze moet er ook nog uit ;):D

    Ik zou dus niet zoveel waarde hechten aan de cijfers op internet.
     
  7. pooh76

    pooh76 Fanatiek lid

    2 jan 2007
    1.984
    0
    0
    ff off-topic: ik zie trouwens dat we precies gelijk lopen Emmamick!
     
  8. Emmamick

    Emmamick Bekend lid

    24 okt 2009
    814
    0
    16
    Hey Pooh wat grappig idd :D we lopen gelijk en zo te horen groeien onze kindjes ook nog eens gelijk. Dat is dus precies wat mijn gyn mij ook verteld. Ze groeit consistent en blijft consistent onderaan de groeicurve. Ik maak me ook geen zorgen, maar vraag me af of ik er dan echt vanuit kan gaan dat ze wat kleiner zal zijn bij de bevalling.
    Stiekem hoop ik van wel, want ook mijn gyn heeft me verteld dat het voor mij alleen maar positief is (iets gemakkelijkere bevalling)!
     
  9. Tania

    Tania Fanatiek lid

    13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Wij hadden rond de 32 weken de groeiecho en toen werd hij geschat op 1800 gram. Dat was normaal zei ze toen. Afgelopen woensdag hadden we weer een echo en toen werd hij geschat op 2750 gram en volgens hun was het geen kleintje maar wel gewoon normaal binnen de lijn (ook n.a.v. de metingen die ze deden).
     
  10. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    12.039
    13.327
    113
    Vrouw
    Met 31.5 weken had ik een groeiecho en toen woog het kindje 1853 gram, volgens de gyn was dit iets meer dan gemiddeld. Het gemiddelde was iets van 1800 gram. Wel was de lengte van ons kindje iets kleiner dan gemiddeld. Dus volgens mij zit je kindje helemaal goed met het gewicht!
     
  11. Emmamick

    Emmamick Bekend lid

    24 okt 2009
    814
    0
    16
    Als ik dat zo lees is ze helemaal niet aan de kleine kant, lol. Ach, ik woon in Duitsland, misschien dat ze hier hele andere normen hanteren voor wat 'klein' is en wat 'groot' :p
     
  12. Theepot

    Theepot Fanatiek lid

    21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Mijn kindje is geboren met 30,6 met een gewicht van 1425 gram en ze zeiden dat dit voor de zwangerschapsduur een mooi gewicht was.
    Een meisje trouwens!
     
  13. Nijntje27

    Nijntje27 Fanatiek lid

    27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    Bij ons was de kleine met 32+4 2200gram.
    Onze gyn hanteert het sommetje met 32 weken ongeveer 2000 gram, dus dat was netjes.
    Ik denk dat iedere gyn en elke website bijna anders rekent, heel raar, maar waar...
     
  14. abeltje

    abeltje Niet meer actief

    Vorige week heb ik ook een echo gehad. Bij 30+2 woog de kleine 1700 gram. Het hoofdje en de buik lagen 1 week voor op de groei, de rest was precies op de juiste termijn. Er is gezegd dat ze een klein beetje voorloopt, een paar dagen. Het gemiddeld gewicht is niet genoemd, maar als is op de groeicurve kijk dan zit ze een klein beetje boven de gemiddelde lijn.
    Jouw gewicht lijkt mij vergeleken bij mijn kleine een goed gewicht. Misschien dat ze korte beentjes had ofzo waardoor ze de totale lengte wat lager uitvalt?
     
  15. belize

    belize VIP lid

    25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    precies 30weken was mijn zoontje 1650gr. bij geboorte 41+3 wkn was hij 4160gr.
     
  16. elineworldwide

    26 apr 2010
    19
    0
    0
    CMV
    Guatemala
    Mijn verloskundige vertelde me dat een echo nooit precies kan aangeven hoe groot een kindje is en hoeveel het weegt. Het blijft toch een globale meting.

    Zelf zie ik ook dat verschillende websites nogal wisselen in hoe zwaar een kindje gemiddeld is per week... maar volgens mij komt dat omdat het ook echt wisselt per kind.

    Maak je inderdaad maar geen zorgen.
     
  17. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik krijg dinsdag een groeiecho, zal je dan laten weten op hoeveel ze ons kindje schatten!
     
  18. NoessePoes

    NoessePoes Actief lid

    8 mrt 2010
    430
    0
    0
    Ik heb afgelopen donderdag een groeiecho gehad met 30+2 weken en de geschatte waarden van onze ukkiepuk is tussen de 1500-1750 gram perfect zeiden ze... dus ik ga me daar verder niet zo druk over maken... de weken daarvoor had ik ook elke week een echo de ene week liep hij een week achter en de andere week weer 2 weken voor dus.. t zal wel haha:D
     
  19. nanda1

    nanda1 Lid

    5 apr 2010
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn dochter is geboren met precies 30 weken. ze was 1390gr en dat vonden ze een mooi gewicht voor de zwangerschapsduur..
     
  20. mona75

    mona75 Actief lid

    29 jun 2008
    179
    0
    0
    Wij hadden afgelopen donderdag een groeiecho met precies 30 wk en ons meisje is 1534 gr en 34 cm, was heel goed zei de gyn.
     

Deel Deze Pagina