Gewicht baby bij 30-31weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Emmamick, 7 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shyness

Shyness Bekend lid

17 aug 2008
    961
    0
    0
    consulente
    Sint-Niklaas
    Hier 30+3 = 1351gram en 32+3 = 1669gram. De gyn zij dat het dus een kleintje zal worden, rond de 3200kg

2. Emmamick

Emmamick Bekend lid

24 okt 2009
    814
    0
    16
    Nee, ze heeft juist lange beentjes vertelde ze :)

Maar als ik alles hier zo lees is haar gewicht (1750gram) bij 30+5wk eigenlijk alles behalve 'lager dan gemiddeld'. Eerder bovengemiddeld zelfs.

Het zou kunnen dat mijn gyn in Duitsland zich continu vergist in mijn aantal weken. Zou erg slordig zijn, maar ben daar dan ook halverwege mijn zwangerschap binnengevallen. Ben in NL bij de 12wk echo namelijk 1 week terug gecorrigeerd.

3. abeltje

abeltje Niet meer actief

Nou inderdaad als ik zo alle reacties hier lees is je kindje goed op schema en zou ik me er geen zorgen over maken! :)
    Bij de volgende controle zou ik zelf even checken of hun termijn klopt met jouw 'nederlandse gecorrigeerde' termijn. Weet je ook gelijk of daar het verschil in zit! Maar misschien krijgen ze in duitsland allemaal grote dikke baby's :D en zit jouw hollandse onder hun schema's. ;)

4. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    mijn zoon is met 31 weken en 5 dagen geboren (iets heel anders natuurlijk), maar was goed gemiddeld op gewicht voor die termijn en woog bij geboorte 1820 gram. Hoop het trouwens nu langer vol te houden... ;)

5. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

zoontje geboren met 27 weken en 6 dagen, rekengewicht 1650 gram (ivm oedemen, woog nl 1790 gram)
    artsen verbaasden zich, veel te zwaar. hij is 2 keer gewogen met 5 artsen erom heen, ze dachten dat de weegschaal kapot was;)
    1 week voor de bevalling woog hij 1350 gram naar aanleiding van een echo, achteraf klopte dit niet, want hij kan nooit in 1 week 500 gram gegroeid zijn.

met 30 weken woog hij 2 kilo.

6. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Heb morgen groei echo.... zal het morgenavond wel even melden hoe groot die van ons is!
    Overigens klinken al die gewichten wel oke bij die termijn!
    En 3200gr bij geboorte (40 wkn) is toch geen kleintje, lijkt mij een mooi gewicht om op uit te komen...(ook met de bevalling in het vooruitzicht!)

7. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Net terug van de echo: ons kleintje wordt nu geschat op 1481gr, dat is iets kleiner dan gemiddeld, maar wel prima binnen de groeicurves! Niks om zorgen over te maken, dus dat doen we ook zeker niet (liever iets kleiner dan nu al erg groot!)
    Het enige punt van 'kritiek' was dat hij/ zij (nog steeds) in stuitligging ligt...hopelijk draait ie nog zelf in de komende weken, anders zal er een 'draaipoging' (versie) plaatsvinden! Maar daar denken we nu nog maar niet te veel over na!

8. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ter geruststelling
    1/4 van alle babietjes ligt op dat termijn nog in stuit, en meestal draaien ze nog.

9. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Gisteren de echo gehad en de beeb kwam op ruim 2000 gram uit! ongeveer 3 weken voor op groei. Mag nu fijn over 4 weken nog een groeiecho... Wellicht laten ze me nu niet tot 42 weken lopen, want dan beval ik straks van een peuter hahaha!

10. Emmamick

Emmamick Bekend lid

24 okt 2009
    814
    0
    16
    Hahahah guppie81 :D bevallen van een peuter, nouja wie weet ;)

Goh dat is idd wel erg ver op groei. Weten ze ook hoe het komt of is het niet iets om je zorgen over te maken?

11. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik krijg wel een extra groeiecho en ik moet 2 weken suikervrij eten en dan weer bloedprikken voor mn glucosespiegel.
    maar verder maak ik me niet teveel zorgen hoor. Het kan zijn dat ze me iets eerder inleiden, met 40 weken ofzo.
    Ik zie het allemaal wel... Jongetjes zijn wel vaker aan de grote kant!

12. mientje1982

25 apr 2010
    68
    1
    8
    NULL
    NULL
    hai dames.

heb gister een echo gehad met 30 weken en 5 dagen en me kleintje woog 2065 gram.

mientje

Deel Deze Pagina