20 weken echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door knutselmiep, 29 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knutselmiep

knutselmiep Niet meer actief

Volgende week woensdag hebben we onze 20 weken echo.

Heb geen idee hoe of wat er gedaan gaat worden, nu heb ik bij de intake van de VK (met 8 weken) wel een boekje meegekregen over de 20 weken echo, vanaf week 12 ben ik onder controle bij het ziekenhuis, maar nu las ik op internet bij de rijksoverheid, dat je voor de 20 weken echo eerst een gesprek krijgt over wat de 20 weken echo inhoud etc.. Maar deze heb ik nooit gehad..
    En weet eigenlijk ook totaal niet wat ik moet en kan verwachten alleen van wat er in het boekje staat..

Ben erg zenuwachtig voor volgende week of alles goed is natuurlijk, kan iemand me misschien vertellen hoe de echo gaat?? zodat ik een beetje weet wat we kunnen verwachten?

2. mariska3010

mariska3010 Bekend lid

28 apr 2011
    509
    1
    16
    utrecht
    Hoi knutselmiep,

Ze zouden het je inderdaad wat beter uit moeten leggen op het moment dat het de eerste keer is. Ik snap ook best dat het wat angstig overkomt maar het valt reuze mee. Het doet geen pijn ofzo. Je krijgt een echo uitwendig op je buik en die duurt meestal zeker een half uur minimaal. Ze gaan je hele kindje onderzoeken en alles opmeten hoofdje benen armpjes echt alles ze kijken naar de bloedsomloop en zoeken extra goed op afwijkingen bij het kindje aan de organen en het lichaampje. Mocht er dan iets niet helemaal goed zijn krijg je dit ook direct te horen. Het is best heel erg spannend dat vond ik ook mega spannend je wild natuurlijk graag horen dat alles oké is.. Maar iets engs is het niet je kunt het beste proberen een beetje te genieten van je kindje op dat moment en als je vragen hebt gelijk stellen gewoon doen.
    Ik hoop dat je een beetje gerustgesteld bent. Succes volgende week. Ik hoop dat het allemaal goed is met jullie baby'tje.
    Geniet van jullie zwangerschap.
    Groetjes Mariska.

3. annamam

annamam Lid

30 jun 2009
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi,

wat jammer dat je niet wat bent voorgelicht.
    de 20 weken echo is een hele uitgebreide medische echo.
    daarbij kunnen ze al veel bekijken; de hersentjes, hart en andere organen.
    ze kunnen al heel veel zien maar ook dingen over het hoofd zien en er zijn ook afwijkingen die nog niet goed zijn te zien op dit termijn.
    dus een goede echo is geen garantie op een gezond kindje.
    ook kunnen ze kleine dingen zien die ze toch metteen zal moeten melden wat opzich niet erg is maar waardoor je wel ongerust zou kunnen worden.

er zitten dus voordelen en nadelen aan deze echo.
    ik hoop voor je dat je een goede 20 weken echo hebt!

4. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    De meiden hieronder hebben al aangegeven wat de 20-weken echo inhoud. Het is eigenlijk een medische check van je kindje en als er afwijkingen worden gevonden dan kunnen ze daar eventueel na de geboorte naar handelen, of als het zo erg is dat het niet levensvatbaar is kun je daar ook beslissingen op maken. Het is een spannende echo, maar probeer er ook van te genieten om je kindje weer te zien. Het gaat eigenlijk hetzelfde als bij de echo van 8 weken, maar dan duurt het iets langer omdat ze nu alles grondig gaan bekijken en meten.

Veel succes volgende week!

5. knutselmiep

knutselmiep Niet meer actief

dank jullie wel dames;)

En dan nog even 1 vraagje??
    Hoe wordt de 20 weken echo eigenlijk gedaan, gewoon ook met 2d?

6. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Ja met 2d, want het gaat om de gezondheid van je kindje, niet voor de pret!

Deel Deze Pagina