Ik had een kleintje (5.5 pond) en ben niet ingeknipt. Wel een paar kleine scheurtjes, maar niet naar achteren ingescheurd.
Normaal 30cm?? Lijkt mij toch niet normaal eerlijk gezegd. Mijn kids hadden geen grote hoofdjes hoor en 36 en 37 cm.
De eerste 38+1 2895 gr flinke knip (reden weet ik tot op heden van vandaag nog niet) De tweede was met 38 weken geboren. 2570 gram geen knip. Maar... de vk zei wel dat als ik tijdens de bevalling niet goed naar haar geluisterd had.Ik van voor tot achter uitgescheurd zou zijn. Dus ik ben heel blij dat ik de boel wegzuchte op het moment dat de vk dat zei
dochter 38+1 2795 gr klein schaafwondje niet geknipt. zoon 40+3 3860 gr helemaal niks ook geen schaafwondjes niet geknipt..
Eerste dochter was 1530 gram, flink geknipt omdat zij in nood was en in stuit lag (zij is overleden tijdens de bevalling). Tweede dochter 3358 gram, turbobevalling met 13 minuten persen, wel wat gescheurd maar niet geknipt. Het ligt echt niet aan het gewicht van het kindje (echte extremen daargelaten), een knip wordt vaak gezet als je kindje NU moet komen.
Dochter is met 40 weken geboren, 52 cm, 3580 gram. Ze was sterrenkijker, 4 minuten persen en had alleen wat schoonheidshechtinkjes!
3645 gram Had er al 68 min persen opzitten maar ze kwam nog niet, na de knip was er binnen 5 min! Hadden ze dat maar eerder gedaan.. Moet zeggen dat ze ook best paars/blauw zag, misschien dat ze daarom snel moest komen?
3800 gram en 1 binnen- en 1 buitenhechting (115 min geperst) 4100 gram en niets (25 min geperst: sterrekijker)
Auw...moet er meteen weer aan denken.... 1e kindje 3760g en 50 cm, knip voor vacuum veel hechtingen 2e kindje 3870g en 53 cm, 1 hechting, gelukkig geen knip.
mijn oudste: 4255 gram, niet geknipt alleen 2 schaafwondjes (ook auw!) 10 minuten geperst mijn jongste: 3825 gram, helemaal geen schade! 5 minuten geperst. hoop voor je dat je heel blijft
Eerste is geboren met een keizersnee. Tweede half uur geperst, 3500 gram precies en 2 knippen.. Heb er niks van gevoeld en ook van het hechten niet!
Volgens mij zegt gewicht/lengte niets over de knip. Premature baby van 3kg en 49cm en toch goeie knip gehad.
3360 gram, 50cm. Geen knip. Rechter labia minora wel doormidden gescheurd doordat het lijfje er na de geboorte van het hoofdje in een zucht zowat uitvloog.
eerste: 3800 gram. geen knip, geen scheur, alleen schaafwondjes aan de binnenkant van m'n schaamlippen. ruim 1,5 uur geperst. tweede: 3720 gram. geen knip, wel scheurtje omdat ze zo snel kwam, met de navelstreng naast haar hoofdje. minder dan 10 min geperst.