3650 gram, 51 cm en groot hoofd (weet niet meer hoe groot.. moet ik even nakijken): ruim een uur persen, maar geen knip en alleen een heel klein inwendig scheurtje wat is gehecht met 2 oplosbare hechtingen. Zowel van het scheurtje als van de hechtingen niks gevoeld. Wel 2 schaafwondjes, en daar had ik meer last van dan van die hechtingen. AUW bij het plassen:x
10 pond en 56 cm. 2 hechtingen.. geen ruggeprik oid..... gewoon puur natuur.. waardoor het waarschijnlijk ook zo goed gegaan is.. ik heb 15uur persweeen gehad..
Hier bevallen met 34 weken en een kind van 2620 gram, maar toch een knip om het haar zo makkelijk mogelijk te maken!
Eerste kind 3080 gram, 52 cm en hoofdomtrek van 39 cm, subtotaalruptuur (na 30 hechtingen zijn ze gestopt met tellen) Tweede kind 2700 gram, 46 cm hoofdomtrek van 32 cm, klein scheurtje en twee hechtingen voor de mooiheid. Conclusie: eerste had gewoon een groot hoofd, haha Leifs Suzanne
Bevallen met 37.0 Mannetje was 2935 gram en 49cm, hoofdomtrek 34cm. 20 minuten persen op de baarkruk en helemaal uitgescheurd van binnen en buiten, wat gehecht moest worden met een ruggenprik. De verloskundige zij op een moment dat ik op bed moest gaan liggen omdat hij er aankwam maar het was te laat want dat lukte mij niet meer. Toen kon ze hem net op tijd opvangen.
1e kindje: 3440 gram, niet geknipt, niet gescheurd. 2e kindje: 4890 gram, niet geknipt, wel gescheurd.
3300 gram en een behoorlijke knip ( weet niet hoeveel hechting, vk was de tel kwijt maar ze is ruim een uur bezig geweest) maar ons ukje had een AAA ligging, vandaar
4010 gram en een knip (omdat Thijmen net het laatste bochtje niet omkwam). Had 1 doorlopende hechting.
Gelukkig niet ingeknipt, had ook aangegeven dat ik dat echt niet wilde, alleen als het niet anders kon. Het persen duurde ongeveer een uurtje en toen het hoofdje eenmaal stond, ging het heel snel. Wonder boven wonder ben ik niet uitgescheurd, had alleen twee schaafwondjes bij de schaamlippen. Mijn dochter woog 3235 gram en was 49 cm.