Owww... wat voel ik me schuldig!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Revolucia, 30 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Revolucia

Revolucia Actief lid

10 apr 2009
    475
    1
    0
    regio Rotterdam
    Ik zal al het melodrama wat zich op dit moment in mijn hoofd afspeelt achterwege laten ("ik ben de slechtste moeder van de wereld en so on and so on... 9 maanden duurde het toch, voor je hormoonspiegel weer normaal is :()

Maar wat ik vanavond toch meemaakte... ik heb normaal Emma altijd in de wipstoel op de grond in de keuken als ik sta te koken, maar kreeg ondertussen wat woorden met vriendlief. Dit ging een beetje van kwaad tot erger... en omdat ik toch mn punt duidelijk wilde maken (maar natuurlijk de kleine niet alleen in de keuken wilde laten) Emma uit de wipstoel gehaald en op de arm naar de kamer om verder te discussieren...

Alles leek over, ik was Emma weer in de wipstoel aan het terugzetten om ook maar weer eens naar mn eten te kijken toen meneer het nog even nodig vond zn kop om de keukendeur te draaien en een rotopmerking te maken. Ik over de zeik en loop achter hem aan... zonder te controleren of het riempje van de wipstoel goed dicht zit!! :$ Wat daarna gebeurde valt te raden... een klap, gegil: kind naast de wipstoel (gelukkig nix ernstigs, maar toch), mama compleet in tranen en papa die er van de schrik ook nog even de volgende legendarische opmerking overheen gooit: als dit je al gebeurt met een klein beetje stress, hou ik mn hart vast of je t allemaal wel aankunt...

Pfffff... ik weet dat het meer mensen is overkomen (heb gelijk mn moeder gebeld en die heeft me verzekerd dat ze mij vroeger ook wel eens per ongeluk heeft laten stuiteren...) maar moest het toch even kwijt!!

2. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

wat een k.t opmerking zeg van je vriend.
    Maar mijn kleine is ook al van de bank gevallen. En kan je nagaan ik zat er gewoon naast. Ik draaide me alleen om om mijn schoenen te pakken en boem hoorde ik. Ik heb me nog nooit zo slecht gevoeld als op dat moment.

3. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Ach jee, das schrikken! Maar ja ook moeders zijn mensen...;)
    Je zal in ieder geval nu altijd 10 keer de riempjes checken.:D
    Niet te schuldig voelen hoor! Kan iedereen gebeuren en je meisje is het vast al vergeten..

4. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ag gossie lullige opmerking van je vriend zeg had die niet bij mij moeten flikken

oh niet getreurd julian is met zijn domme fout van de bank gevallen ja ik voelde me ook schuldig maar me vriend zat er naast hield hem tegen en haalde ff 10 tellen zijn hand ervoor weg en keek na mij en hop daar ging die .
    je ken er niets aan doen meis komt wel goed

5. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Jeetje meid, wat zal je geschrokken zijn........ En het maakt je geen slechte moeder, het kan iedereen overkomen.......

Maar wat ik wel even zou doen is een serieus gesprek met je vriend aangaan over die opmerking. Zo'n opmerking is namelijk onacceptabel en dat zou ik even duidelijk aangeven dat je in dat in het vervolg niet meer wilt horen.

Ik begrijp helemaal hoe je je voelt, mijn dochter is dan niet uit de wipstoel gevallen, maar als moeder voel je je denk ik altijd schuldig als je kindje zich pijn heeft gedaan. Komt goed.......

6. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Voel je please NIET te slecht, Alyna is ooit van de commode gevallen terwijl ik er voor stond!

(en als mijn vriend daar zo'n opmerking over zou maken zou ik hem uit het raam flikkeren, sorry.)

7. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Meid, dat soort dingen gebeuren nu eenmaal.
    Ik zie zoiets als een waarschuwing voor mezelf, je doet het nl. echt geen 2e keer ;)

En eh...:
    Mijn dochtertje viel net 5 traptreden naar beneden terwjl ik erbij stond!
    Stommerd die ik ook was: ik liep even naar boven om haar slofjes, zij achter me aan, en terwijl ik terugkomt gooi ik de slofjes over haar heen naar beneden, zodat ik haar op kan pakken. tKleine moppie volgt waar de slofjes heen vliegen en verliest haar evenwicht. STOM!
    Het viel gelukkig mee, meer de schrik, maar wat voel je je schuldig he! En dat alleen maar omdat je het even snel snel wilt doen.

8. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Schrikken, maar gelukkig niets ernstigs. Wel raar de opmerking die je man dan nog maakt...

9. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Ja dat is schrikken, maar het gebeurd iedereen hoor!
    Ik heb ook 1x zo'n opmerking van mijn vriend gehad en was daar echt van ondersteboven. Dat was het ergste dat hij ooit tegen me gezegd had.
    3 dagen later liet hij de kleine van de bank vallen. Na bekomen te zijn van de eerste schok, heb ik hem toch nog even herinnerd aan zijn opmerking. Daarna heb ik hem niet meer gehoord.

Echt, het gebeurd iedereen!

10. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik denk dat iedere baby wel een keertje in een onbewaakt moment gevallen is op wat voor manier dan ook. Kan gebeuren, hoor, en zolang ze er niks aan over heeft gehouden, lekker snel vergeten! :)

Misschien overigens wel slim om ruzies/woordenwisselingen niet meer in bijzijn van je dochter uit te vechten? Ongeacht dat ze er deze keer wel een beetje de dupe van werd, is het voor haar ook niet goed om zo overduidelijk mee te krijgen dat papa en mama boos op elkaar zijn...

11. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Mijn zoon is al eens van mijn bed afgevallen, voelde me ook schuldig op dat moment... Maar die opmerking van je vriend die had ik absoluut niet gepikt!!! en wat MvS zegt sluit ik mij aan, je kan beter geen woordenwisseling hebben waar je kindje bij is, een kind voelt het heel goed aan. Er zullen altijd wel woordenwisselingen zijn bij iedereen, maar probeer zoveel mogelijk dat je kindje het niet meekrijgt. Ik ben zelf alleenstaande moeder, en heb met mijn ex ook woordenwisselingen gehad maar ik heb er altijd voor gezorgd dat mijn zoon niet in de buurt was... Of bij Oma of bij een vriendin van mij. En natuurlijk had ik wel eens ruzie met mijn ex waar de kleine bij was (toen ik nog bij hem woonde)... maar hij voelde het heel goed aan toen wat er gaande was.

12. Alita

Alita Niet meer actief

aahhhh lijkt me ook niet leuk!!! Maar je doet het niet expres het was een ongelukje, meid voel je niet te schuldig. Het had niet hoeven te gebeuren maar dat is helaas altijd het geval dus ja..
    Tja en van je vriend, zal wel een opmerking zijn geweest in de hiite van de strijd, we zeggen allemaal wel eens dingen wat we niet menen, toch?

13. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Afgezien van al het andere vraag ik me af of het nou raadzaam is zo'n woordenwisseling te houden waar je ukkie bij is.

14. Alita

Alita Niet meer actief

ja mischien wel ja, wij hebben hier nooit ruzie maar ik zou er wel op letten nu al, zodat je er niet aan gewend raakt want dat doe je toch wel onbewust hoor...

15. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Kan gebeuren hoor!

het is niet leuk maar je zult het nog vaker meemaken, o een gegeven moment gaan ze overal opklimmen en ben je net te laat als je ze ziet vallen.
    Kinderen zijn van gummy.
    Niet schuldig voelen hoor. Je kindje heeft er niets aan over gehouden.

16. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier ook zou niet bevorderlijk zijn voor de sfeer.

voel je maar niet slecht hoor meid hier kon meneer net zelf zitten en we zitten met zijn 3tjes op bed en hij duikt (jacht echt duikt) zo van het bed af van de week kletterde die van de bank af tijdens het verschonen!! ze worden steeds vlugger en ze niet niet altijd meer op te vangen.

vooral als ze zich overal aan gaan optrekken dan kun je er de donder van op aan dat ze nog veel vaker vallen

17. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Amen!

Woorden hebben in het bijzijn van je kind is niet bevorderlijk. Maar ja, als je er allebei gespannen bij loopt dan is de sfeer misschien nog slechter. Vervelend dat dit nu is gebeurd, moet je je niet schuldig over voelen. Hopelijk is je vriend er goed van geschrokken, wat een ***opmerking zeg!

18. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

dat overkomt ons allemaal vast wel een keer. mijn moeder vertelde dat ze me van de commode af heeft laten vallen toen ik een paar weken oud was. Had mijn schouder uit de kom. Daar voelt ze zich nu nog schuldig om.

Het gaat mij vast ook wel een keer gebeuren.

Deel Deze Pagina