Gewicht baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Meijke, 21 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meijke

Meijke Niet meer actief

Wie kan ons geruststellen :)?

2 weken geleden is onze dochter geboren, met een geboortegewicht van 2650. Ze had wat opstartprobleempjes en is dan ook behoorlijk afgevallen. Op aanraden van de kraamzorg en de VK daarom een weegschaal gehuurd, zodat we haar gewicht wat in de gaten kunnen houden. Bij ontslag op 9 mei woog ze 2430. En een week later op maandag 16 mei al 2620, dus dat is heel mooi. Tot en met woensdag liep het nog een beetje op (tot 2690), maar nu al weer 3 dagen elke dag een beetje lichter. Is het normaal dat ze de ene week meer aankomen als de andere? En dat ze dan ineens weer een paar dagen afvallen? Ze drinkt goed en spuugt niet veel. De weegschaal hebben we trouwens net teruggebracht, want daar worden we alleen maar onzeker van...:(.

Maandag komt het CB voor intake, dus zal ik het ook daar mee bespreken.

2. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Hier nog een licht kindje bij geboorte en ook hier een babyweegschaal: het gewicht kan id loop vd week behoorlijk schommelen, 1 dikke poepluier en ze zijn 100 gram lichter ;). Bespreek het zeker even, maar als ze goed drinkt en lekker slaapt zal het echt wel goedkomen. Al met al zal ze na 1 week echt aangekomen zijn, aankomen ging in sprongetjes hier.

Op een gegeven moment ging mijn weegschaal kapot en dat was mss maar beter ook:het werd een obsessie dus ik begrijp dat je hem hebt teruggebracht :D

3. misa

misa Niet meer actief

Ik denk niet dat ze alle weken evenveel groeien. Maar afvallen nu nog... Mmm daar krijg ik mijn twijfels bij. Ik zou even gaan wegen bij het cb en het navragen. Anders naar de ha hoor! :)

Ik kan me indenken dat je onzeker wordt van die weegschaal.. :)

4. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Weeg je elke x op hetzelfde moment? Er kan natuurlijk all verschil zitten in idd een volle luier of net na een voeding.
    Maar inprincipe lijkt afvallen me niet goed, het is wel de bedoeling dat je kindje aankomt.

5. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Het cb zal dit wel in de gaten houden. Ze mogen inderdaad niet afvallen maar als je dit meldt kijken ze hier extra naar.

6. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Zou ook die weegschaal de deur uit hebben gedaan. Maandag zeker even vragen! En zou me tot dan niet teveel zorgen maken.

7. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Mee eens, echt bij onze porkie schommelde het gewicht elke dag: de ene dag 30 gram lichter 2 dagen later opeens 110 erbij, heel maf!

8. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Als ze eenmaal aankomen is het niet de bedoeling dat ze weer afvallen. Ik zou het zeker benoemen bij het cb.

9. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Hier een beetje hetzelfde verhaal, Chloé was met de geboorte 2645 gr en bij ontslag 2460!
    De dagen daarna kwam ze geleidelijk aan goed aan en dronk haar flesjes goed!
    Zolang de flesjes er goed ingaan zou ik me niet al te druk maken hoor, luister naar je moedergevoel;)

10. Meijke

Meijke Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties :)

11. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Een kind dat afvalt.hmmmmmm

Andy woog bij de geboorte 2785 en was afgevallen tot 2450.ja,meer dan 12%.Omdat we op een gegeven moment op de fles zijn over gestapt,is ze flink gegroeid

12. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ik weet niet op welk moment je weegt en hoe maar hier (buitenland) wegen ze zonder iets aan en ongeveer tussen twee voedingen in. Het kan zijn dat je inderdaad door de inhoud van een pamper een heel vertekend beeld krijgt. Zo lang de kleine goed drinkt (geef je borstvoeding of kunstvoeding) er niet vel aan te doen is. Bespreek het wel even met HA of CB ze moeten natuurlijk hiervan wel op de hoogte zijn mocht het in een dalende lijn doorzetten. Successs

13. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Volgens onze KA kan een volle luier wel tot 300 gram verschil geven, dus denk dat het net wel of niet gepoept hebben ook zeker uit zal maken met wegen. Hier ging het ook met sprongen, ene week heel veel aangekomen, volgende week relatief weinig.
    Afvallen lijkt me idd niet goed, maar denk dat je dat per week of 2 moet bekijken en niet per dag (is mijn mening hoor, ben geen arts dus kan het mis hebben), zo lang er goed gegeten word en niet veel spugen en over het algemeen een stijgende lijn in het gewicht zit (misschien handig zelf een grafiekje te maken) zal het vast goedkomen.

14. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier ook 1 die iets was afgevallen na het aankomen.
    Geboortegewicht 4110, afgevallen tot 3940 (klein beetje maar), aangekomen tot 4020 en toen weer afgevallen na 3940 en hier een tijdje op blijven hangen. 2 weken na de geboorte was hij nog steeds niet op geboortegewicht door deze schommelingen. Maar daarna ging het ineens hard. Hij is toevallig afgelopen week maar 140 gram aangekomen maar verder 200-350 gram per week! Dus wat dat betreft kan het zeker weten goed gaan na een wat lastigere start.

Deel Deze Pagina