Mijn zoontje heeft steeds uitslag en soms eczeem in zijn gezicht. Ik ben al een tijdje bezig met voeding voor KMA, maandag mag ik provoceren. Maar de uitslag gaat er niet van weg. En dat terwijl de 4 weken toch bijna om zijn. Momenteel loop ik dus alles na. Zo ben ik nu alles aan het wassen met neutral en heb ik parfum en kleurstofvrije badspullen voor hem. Hiervoor waste ik alles met omo en zonder wasverzachter. Vanaf zometeen zal hij dus alles parfumvrij hebben op zijn lichaampje. Omdat hij dus zoveel uitslag heeft doe ik hem eigenlijk maar 2 keer per week in bad. Is dat nou juist goed of juist niet? Kan je uberhaupt uitslag krijgen van te weinig in bad gaan? Ik was hem goed als hij niet in bad gaat maar ja, een bad is toch effectiever. Ik smeer hem veel in met witte vaseline die ik van de huisarts heb gekregen. Pukkels zijn hiermee weggegaan en ook eczeemplekken zijn beduidend minder geworden. Maar de andere uitslag wordt niet minder.. Hebben jullie nog een idee hoe ik er alles aan kan doen om de uitslag weg te krijgen? Of in ieder geval zo goed mogelijk verzorgen zodat hij er zowiezo geen last van heeft?
onze dochter heeft eczeem in lichte mate en sinds een aantal dagen smeer ik bepanthen op de plekken en ze verdwijnen als sneeuw voor de zon.. Bij de was kun je ipv wasverzachter azijn gebruiken, dat zorgt ervoor dat alle zeepresten uit de kleding gaan en maakt kleding zacht.
Mijn vader smeerde het uitslag van m'n zusje altijd in met olijfolie, heb het wel vaker gehoord dus misschien werkt het (is al zo lang geleden dat ik niet weet of het echt werkte)..
Hier 3 dagen(2x daags licht ismeren) smeren met hormoonzalf en alle uitslag was weg, daarna niet meer hoeven gebruiken. En het was echt extreem in zijn gezicht dus was DE uitkomst hier. Ik doe mijn zoontje maar 1x per week in bad vanwege zijn droge huid. Ik hoop dat het bij jouw kindje ook snel weg is, tis echt frustrerend!
Ja klopt, hij heeft Friso Allergy Care.. Als hij dus heftig reageert met provoceren denk ik dat hij alsnog over moet op Neocate, maar ja...
Ik zweer bij Sudocreme maar dat zal misschien alleen voor de uitslag zijn die wat minder is dan wat jij beschrijft?! Ons dochtertje heeft iig vaak hele schrale kuitjes, of irritatie in haar nekje door melk wat gaat broeien en als ik dan Sudocreme smeer is het zo weg! Ik heb haar iedere keer voor haar kuitjes in zitten smeren met olie maar dit hielp niets en 1 keer Sudocreme en haar kuitjes waren weer zo zacht als babybilletjes! Succes iig!!!
Blijkbaar had hij gewoon last van het wassen met water steeds. Gisteravond deed ik hem in bad met wasgel (parfum en kleurstofvrij van natusan) en het werdt vrijwel direct minder. Nu is het nog minimaal onder de kin en de halslijn.. Nog wel grote plekken maar helemaal niet meer erg aanwezig. Ik had in het badje ook al badmelk enzo geprobeerd maar dat werkte toen totaal niet... leek het alleen erger van te worden. Nu ga ik voorlopig maar over op 3 keer per week een bad met die wasgel en verder natuurlijk gewoon wassen. Dan is het afwachten of dat goed blijft gaan of niet. Zijn hoofdhuid is wel sinds vandaag erg droog en schilferig. Maar ja, die uitslag is zoveel beter..