Gewicht baby

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mimi1984, 9 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mimi1984

Mimi1984 Actief lid

7 feb 2012
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik had de vraag of de zwaarte van je kindje erfelijk is?
    Ik zelf was bijna 8 pond.
    Mijn vriend bijna 7 pond
    Maar nu zijn we beide erg slank en tenger gebouwd hij is klein voor een man 174 en ik 172.

Heeft het invloed op jou kindje hoe je zelf als baby was? En wat zorgt ervoor hoe zwaar of hoe groot je kindje word? Veel of weinig Eten? Bewegen? Rust?

2. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik was zelf bij de geboorte een 8,5 pond met een zwangerschap van 38 weken,

zelf ben ik bij beide met 36 weken bevallen en wogen allebei 5 pond.

3. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ja, ik heb wel begrepen dat je een kindje van ongeveer dezelfde grootte kunt verwachten. Ik was zelf 6 pond (met precies 40 weken, spontane bevalling) en mijn man 8 pond met 38 weken (geplande ks). Ons zoontje was bijna 7 pond met 38 weken (ingeleidde bevalling). Maar ik vond hem helemaal niet groot. Hij was lang en slank en had daarom niet extra moeite met de bevalling ofzo.

Mijn schoonmoeder wilde geen 8-ponder meer en heeft de daarom de volgende zwangerschappen gerookt. Het heeft gewerkt ;) zijn zusje woog 5 pond met 41 weken en zijn broertje ook net 5 pond. Beide met zware astma, bijna wiegendood en andere gezondheidsproblemen, maar hey als de bevalling maar fijn is voor de vrouw he :(

Gewoon gezond eten, balans vinden tussen rust en bewegen en het komt vast goed, heus! :)

Deel Deze Pagina