afvallen tijdens zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Djoni, 4 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Djoni

Djoni Actief lid

19 dec 2012
    127
    16
    18
    NULL
    NULL
    Gisteren weer controle gehad bij de gyn.
    Hij heeft het er verder niet over gehad maar was toch eventjes benieuwd.
    Ben namelijk sinds de vorige controle 2.5 week geleden bijna 1.5kg lichter geworden.

Controle was verder goed, bloeddruk was in orde en de kleine deed het ook heel goed.
    Maar 1.5kg bijna die verdwijnt vind ik wat apart. Aan het begin van de zwangerschap ben ik eerst 2kg afgevallen voor het bij begon te komen, maar zit nu nog maar 5.4kg boven het startgewicht van de zwangerschap wat vorige controle nog bijna 7kg was dus.
    Misschien maak ik me druk om niks, maar gisteren vergeten te vragen bij de gyn. Nu 36.1 weken zwanger overigens.

2. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik kan eigenlijk alleen maar jaloers op je zijn. Ik kwam bijna 40(!!!) kilo aan in m'n zwangerschap.
    Ik denk dat je kleine wel gewoon goed groeit hoor, anders had je het wel gehoord neem ik aan.

Ik kwam overigens na 36 weken ineens heel hard aan. Dus het kan nog alle kanten op

3. LadyS4

LadyS4 Lid

11 feb 2014
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Djoni,

Ik kan je heel goed begrijpen dat je je een beetje zorgen maakt. Ik heb dat ook de hele zwangerschap gedaan, maar dat is totaal niet nodig. Als je kleine het goed doet en jij zelf ook dan is er niets aan de hand. Dat is natuurlijk wat telt.

Ik was bij 36 weken maar 0,8 kg aangekomen. Heb een bmi van 26 dus net over de grens van gezond gewicht.. Ben nu 38 weken en ben maar gestopt met wegen als ik heel eerlijk ben.

Iedere zwangerschap is anders en ieder persoon reageert anders op een zwangerschap. De een komt kilo's aan net zoals Nahla en de ander weinig tot niets.. Of valt een anderhalve kilo af haha. Geniet ervan meid komt helemaal goed :)

4. 26mei

26mei Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.973
    330
    83
    Snap je onrust/verwarring goed Djoni. Iedereen heeft het maar over hoeveel je aankomt maar afvallen hoor je weinig.
    Ik zelf ben 8 kilo in de eerste maanden van de zwangerschap afgevallen. Ben nu met 34.5 weken weer op 'start' gewicht van voor de zwangerschap. Volgens mijn vk komt afvallen vaker voor alleen wordt daar minder over gepraat. Zolang de baby het goed doet geen probleem. Succes met de laatste loodjes

Deel Deze Pagina