Sinds het begin van mijn zwangerschap ben ik al erg nauw beneden. Er kan amper een vinger in. Ik ben al gecontroleerd op blaasontsteking maar alles was schoon. Ik denk ook niet dat het een schimmelinfectie is omdat mijn afscheiding niet stinkt/jeukt. Met 15 wk hebben mijn man en ik nog seks gehad dit was niet echt prettig, hij ging er met veel glijmiddel met pijn en moeite in en toen die er eindelijk in zat branden het van binnen net schuurpapier. Sindsdien hebben we het niet meer gedaan ik durf niet bang dat het weer pijn doet. Sinds vandaag heb ik ook een aambei dus jullie snappen dat ik mij erg onzeker voelt als het gaat om 'down under' mijn vraag is dus ook. Is dit normaal??
Toen ik zwanger was had ik dit ook. En ik heb zelfs wijdbeens moeten lopen als een cowboy door de groeipijnen van baarmoeder. Met de seks ook echt pijn omdat het zo nauw was. Echt niet fijn. Het is helaas wel mis gegaan maar je bent dus niet de enigste 😩
hier ook erg opgezet van binnen. was mijn eerste zwangerschapssymptoom bij beide zwangerschappen. gelukkig geen pijn. glijmiddel doet wonderen soms. erg irritant kan het zijn, dat wel. maar schimmelinfecties kunnen ook eerst door droogheid merkbaar zijn trouwens. even laten checken dus
Ik heb dit ook al de hele zwangerschap. Schijnt er gewoon bij te horen. En idd maakt het gevoel voor de bevalling er niet rustiger op. Kan ook niet meer ontspannen de keren dat we het toch weer proberen omdat ik dan alleen nog maar denk van jeetje als dit al pijn doet, hoe gaat in vredesnaam die baby erdoorheen........
Bedankt voor jullie reacties. Is toch prettig om te horen dat dit er gewoon bij hoort en dat het niks geks is. Zat er toch wel een beetje over in!
Had ik ook nu sinds paar weken niet meer er ging toen nog geen vinger in zo nauw was het het verdween van de een op de andere dag zoals het kwam.Ik heb die periode geen seks gehad ging mezelf niet martelen onnodig en normaal deden we het meerdere keren per dag. Komt allemaal wel weer goed meid hormonen doen de raarste dingen met je lichaam nu ben ik paar weken voor de uitgerekende datum juist wijder dan normaal zit totaal geen logica meer in.
Dit is voor mij echt zo herkenbaar. Ik vraag mij ook regelmatig af hoe de baby er in vredesnaam doorheen moet als dit al pijn doet. Ik loop mijn hele zwangerschap al tegen hetzelfde aan.
Bij mij komt dat door het aanspannen van mijn bekkenbodem. En het is een vicieuze cirkel omdat je door pijn in het verleden hem nog verder aanspant. Hier is ontspanningsoefeningen het enige dat werkt.