Nou, dat is echt heel netjes hoor, 200 gram per week, dat haalt mijn dochtertje bij ange na niet! Krijgt je zoontje bortsvoeding? Hier heeft Lilly namelijk ook altijd heel veel gespuugd toen ik nog bv gaf. Toen ik ging kolven, bleek ik heel veel melk te hebben en heeft Lilly waarschijnlijk altijd heel veel en gulzig gedronken, waardoor haar maagje gewoon na een bepaalde hoeveelheid de rest eruit gooide. Toen ik op fv over ging, werd het spugen ook een stuk minder, want dan krijgen ze natuurlijk een bepaalde hoeveelheid binnen. Dus zolang hij veel spuugd maar toch goed blijft groeien, zou ik me echt geen zorgen maken hoor! Groet Snoozie
Ik geef flesvoeding. Ik ben maandag bij een osteopaat geweest. Nu blijkt dat Bas een verschoven nekwervel heeft. Ook zat zijn sleutelbeen op slot. DIt is allemaal door de bevalling gekomen. Hij was namelijk een sterrenkijker en hierdoor heeft er teveel druk op zijn nekje gestaan. Het spugen en ook zijn moeizame ontlasting komen door de verschoven nekwervel. De nekwervels geven namelijk normaal gesproken een signaal naar de hersenstam en de hersenstam die regelt de signalen naar de organen. Doordat het eerste signaal al verstoord is wordt er een verkeerd signaal naar zijn organen gestuurd met dus als gevolg dat hij spuugt en niet kan poepen. Hopelijk gaat het snel beter met hem. Ik merk al wel wat verschil met hem. Het poepen gaat beter. Het spugen nog niet helemaal, maar hij was vanmorgen wel vrolijker. Normaal gesproken speelt hij bijna niet en huilt hij veel.
Als je je kindje verglijkt met kindjes die optijd geboren zijn moet je er gewoon 4 weekjes afhalen En als je dan kijkt is hij met 4 weken bijna 5 kilo mooi gewicht toch. De mijne is nu 9 weken en met 8 weken gewogen en ze was 6 kilo maar wel op tijd geboren. Dus volgens mij een heel mooi gewicht voor een te vroeg geboren kindje.
Hoi Linda, onze Chris werd met 39 weken met hetzelfde gewicht geboren als jou mannetje Bas....onze ieniminie is in de eerste twee maanden ook ca. 2 kilo aangekomen en weegt nu met bijna 9 maanden nog geen 7 kilo. hIj is en blijft ook vrij klein. In de groeilijn van het CB blijft hij rond de onderste lijntjes bewegen, zowel qua lengte als groei. Aangezien hij goed drinkt en voldoende plast en poept maak ik me geen zorgen. Chris was ook nog zo eigenwijs om de fles te weigeren dus toen ik weer moest werken heeft hij zware dagen gehad aanvankelijk. Ook bijvoeding wilde en wil hij maar matig. Ondanks dat alles blijft hij gewoon zijn lijntje volgen en is het een heerlijk vrolijk en actief mannetje. Kijk gewoon lekker naar Bas en als hij voldoende plast en poept en gestaag groeit is t prima!