14 weken echo vraagje geslacht

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Done, 28 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik was vandaag bij de vk voor controle en ze zetten het apparaat om de echo te maken op mijn buik.
    Na een paar seconden duidelijk beeld van de kleine tolde hij ineens rond en ik zag daar heel even een goed uitzicht op het onderkantje zeg maa mooi tussen de beentjes van voren.
    Daar zat een witte vlek zoals dat bij hardere delen en bot ook is het was best snel in een schiem zeg maar.
    Nu was ik zo verondersteld en verbaast van wat ik zag dat ik het niet aan de vk durfde te vragen.

Is dit het schaambot waar ik tegen aan heb gekeken van de baby en zou dit iets over het geslacht kunnen zeggen?
    Ben vandaag 14 weken en weet dat er ook iets als een nub is maar wat dat precies is weet ik dan ook weer niet,is dat misschien wat ik zag?
    Wie heeft er antwoord op mijn vraag?

2. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Niemand?

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.999
    15.618
    113
    Nabij Utrecht
    Dan zou het idd de NUB zijn die je hebt gezien.

Helaas om aan de hand van de nub theorie het geslacht te voorspellen heb je een zij-aanzicht van de baby nodig.

4. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Met 14 weken zou het geslacht NET gevormd kunnen zijn, maar dan lijkt het mij erg moeilijk om te zien omdat dan de geslachten volgens mij nog erg op elkaar lijken..

Omdat je niet duidelijk een piemel of 3 streepjes hebt gezien maar even vluchtig iets denk ik dat t totaal niets zegt over het geslacht..;)

5. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik weet dat je bij sommige echopraktijken vanaf 14 weken terecht kunt voor een geslachtsbepaling... dus wie weet!

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

bij 14 weken is het geslacht bij jongens en meisjes nog identiek. aan de stand van de nub kan een schatting worden gemaakt, maar dan heb je idd zijaanzicht nodig.
    dus je bent nog niets wijzer ;)

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Met 14 weken is het al ontwikkeld hoor, gebeurt rond de 11 weken :)
    Ik heb hier met de echo bij 14 weken gezien dat Thirza een meisje was: duidelijk 2 halve maantjes :)

8. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna

14 weken is de nub wel al weg, het is iig te laat om aan de stand ervan te beoordelen of het gaat om een jongen of een meisje.. dit moet voor de 14 weken, liefst voor de 13 weken. ;)

Ben wel benieuwd WAT de ts dan denkt gezien te hebben.. welk geslacht :D

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

#9 Marieke1983, 1 jul 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 jul 2011
    Rozemarijke, google maar eens op why not to have a gender scan in the 14th week, daar vind je foto's van geslacht met 14 weken, beiden uitsteeksels. Is gemaakt door een echoscopist. Bij mijn zoon zagen we ook een koffieboontje ;)

Maar goed, uitzonderingen zijn er altijd he..

10. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Sorry voor mijn late reactie maar ik dacht aan de hand van de beelden even heel snel gezien een jongen maar omdat het eigenlijk alleen maa wit was en iets een bobbel zeg maar kan het dus nog beide kanten uit omdat ik lees dat zowel de schaamlipjes als een piemeltje met balzakje iets uitsteken en ik niet echt duidelijk een geslacht zag.

Ben benieuwd ben nu 15 weken en misschien laten we binnenkort wel een geslachtsbepaling doen als ik mijn kerel zo ver kan krijgen :p

11. me83

me83 Niet meer actief

bij een meisje lijkt het op een hamburgertje en bij een jongen op een schilpadje. klinkt stom maar daar kan je het mee vergelijken.. denk wel dat met 16 of 18 weken duidelijker is.. miss dat er dan ook word ingezoomd erop of mee zijzicht hebben zodat ze niet fout zitten...

iig een gezond kindje! dat is al heel wat!geniet ervan

12. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer

Ik krijg met 15 weken en 1 dag een echo voor geslacht de vrouw zei dat je het dan al kan zien dus ben erg benieuwd :D

13. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Spannend Nadesy!

@ Me83:

Ik denk dat het dan toch meer op een hamburger leek nouja het vooraanzicht dan maar het was zo snel...ben stiekem al aan het google'en naar iemand waarvan ik graag een geslachtbepaling zou willen opnieuw (Jan de Koning) en dan even mijn man lief aankijken :p:p:p

14. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    nou ik ben benieuwd gewoon geslacht bepaling snel laten doen haha

Deel Deze Pagina