Vanmorgen heb ik de 20-weken echo gehad! Precies op de 20-weken. Uit de metingen kwam dat het kindje 337 gram moet zijn. Nu ben ik benieuwd naar de metingen en gewicht van jullie kindjes bij de 20 weken echo en wat het uiteindelijke geboortegewicht van jullie kindje is geworden. Dus bij voorkeur ervaringen van de moeders die al een kindje hebben. Graag even erbij zetten de precieze termijn van 20-w echo en de geboortetermijn! Ik ben benieuwd!
Bij 20 weken echo (20w3d) gewicht 384 gr. Bij geboorte (40w precies) was onze zoon 2950 gram. Een kleintje dus. Nu met echo bij 19w6d 319 gram, maar vk schat dat deze toch iets zwaarder wordt als de eerste. Moet nog een paar weekjes wachten, dan weet ik het exacte gewicht
Bij mij schatte ze t op 360 gram, ik was by de echo 20 w en 2 dagen. Maar mijn kindje is nog niet geboren hihi
Hier werden beide dames geschat op 300-350 gram met 20+1 weken. Ze zijn met 37+5 met een spoedkeizersnee gehaald en wogen 2080 en 2650 gram. Deze uk woog 395 gram met wederom 20+1 weken. (met 24+1 was dit 840 gram, bovenaan op de lijn, waar mijn dametjes op de 1 na onderste lijn lagen. ) Ik ben dus heel benieuwd naar zijn uiteindelijke geboortegewicht! We hebben het al wel over een tweede keizersnee gehad in het zh, mocht hij groter zijn dan 3500 gram, dan lijkt het ze veiliger om een keizersnee te plannen.
Mijn dochter was gewoon gemiddeld bij 20 wkn echo (weet helaas niet hoeveel geschat werd), maar 4520 gram bij geboorte (41+5 wkn). De kleine dame die momenteel nog in mijn buik zit werd met 19+5 wkn geschat op 320 gram, met 30+5 wkn op 1900 gram en vorige week groeiecho bij 36+4 wkn 3600 gram . De verwachting is dat ze gaat uitkomen op een geboortegewicht >4500 gram als ze (net als broer en zus ) langer blijft zitten dan 41 wkn.
Mijn zoontje woog bij de 20 weken echo 308 gram, was prima volgens gyn! Hoeveel hij uiteindelijk gaat wegen, weten we nog niet