Gewicht bij 9 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door inge1983, 12 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Tip: ga eerst zelf op de weegschaal staan, kijken wat jij weegt, en daarna met je dochter in je armen op de weegschaal gaan staan. Zo'n kleintje alleen erop zetten lijkt me niet te doen! :p
    (maar misschien had je dit zelf ook allaaaaang al bedacht)

2. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Mijn mannetje is in vergelijking bij de meeste hier maar een lichtgewicht! 7800 gr en 72 cm, 9mnd.
    Maar toch adviseerde het cb ons ook al dat
    Danoontje een roosvicee/diksap beter niet kunnen ivm suikers.
    Kan beter water of thee geven, of yoghurt met gele vla.

3. Mamariek

Mamariek Actief lid

6 aug 2007
    201
    0
    0
    Bussum
    Ib is ook altijd zwaar geweest, met 2 maanden al 7 kilo en de laatste weging met 6 maanden woog hij al 10,2 kilo en was 71 cm lang! Wel op de borstvoeding, maar 5x op een dag dus ze hadden daar niets op aan te merken. Nu is zijn schema helemaal door de war, hij krijgt tandjes dus de ene dag is het in totaal 4 x eten (ongeveer 700-800 cc) en de andere dag (zoals vandaag) ben ik blij dat hij 450 cc heeft binnen gekregen met een halve boterham. Fruit heeft hij eruit gegooid...maar deze dag telt niet want hij heeft ook koorts. Ik vind dat wel moeilijk hoor want we hadden een lekker ritme en nu is het weg. Hij komt ook weer snachts, dan geef ik hem gewoon de borst dus kan ik hem ook niet teveel geven. Denk dat het ook belangrijk is dat lengte en gewicht met elkaar in verhouding zijn. Mijn vriend was ook zwaar vroeger en ik licht, en dat is nu (helaaaaasss) helemaal omgedraaid ;)

4. missmariska01

missmariska01 Fanatiek lid

met 9 maanden was civan 75,5 cm en 10090 gr.

5. kristel

kristel Niet meer actief

Volgens mij zegt wat een kind eet niet altijd wat over het gewicht. Mijn dochtertje krijgt ongeveer hetzelfde (wel 3 danootjes na het eten), maar weegt net 6 kilo (bijna 9 maanden). Het ligt er ook aan hoeveel ze bewegen. (op dit moment loopt ze rond met de driewieler, iets wat niet normaal is op deze leeftijd).

6. slingeraap74

slingeraap74 Actief lid

1 jan 2007
    234
    0
    0
    Huismama
    Almere
    Finn weegt nu bijna 11 kilo en is 77,5 cm. Bij mij op het CB werd er vanaf 4 maanden steeds gezegd dat hij te dik was en er op het gewicht moest letten terwijl hij at wat een ieder van zijn leeftijd at. Nu heb ik ineens een andere CBarts en die is tevreden want zijn gewicht is in lijn met zijn lengte.

Hij krijgt nu:
    ochtend 180/6 met pap uit een bordje.
    middag 1,5 boterham (smeerworst,smeerkaas,fruitjam,ham,kaas)
    middag fruithapje
    avond groentehapje
    voor het bed gaan fles 210/6 omdat hij zo weinig drinkt het is zelfs 240/6 geweest maar sinds een week drinkt hij overdag iets meer en heeft hij bijna elke dag een lekkage in zijn broek. :) dus genoeg vocht. Nu krijgt hij overdag wat melk of optimelk en wil af en toe ook wat roosvicee hebben en thee niet altijd. Water wil hij wel hebben maar dan alleen uit een spa fles.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    De oudste woog op die leeftijd: 8290 gram
    De jongste: 7000 gram

Je CB heeft wel gelijk over die ranja en danoontjes. Dat zijn calorienbommen, met vooral loze calorien. 'zoetheid uit fruit' is natuurlijk je reinste reclamapraat! Pure yoghurt is veel gezonder. Voor de dorst is thee of water net zo goed.
    Ik vind de flessen eigenlijk ook wel erg groot voor die leeftijd.

8. Sanny

Sanny Niet meer actief

Nou als ik al die gewichten lees, spant mijn dochter echt de kroon. Zij was 2 weken geleden, dus met 3 maanden en 3 weken, 8270 kilo en 64 cm. Zij zit al vanaf t begin boven de bovenste curvelijn, maar ze volgt haar eigen lijn en heeft geen uitschieters. Het CB vindt t prima, ze verwachten dat het er vanzelf afgaat als ze gaat kruipen en lopen. Maak me ook geen zorgen omdat ze aardig oploopt met mij als baby en idd toen ik ging kruipen en lopen kreeg ik ook een normaal gewicht.

Deel Deze Pagina