Is een magnetronsterilisator handig?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Luppy, 6 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Hoi allemaal,
    Ik kook nu ongeveer 1x per 3 dagen mijn kolf, flessen en spenen uit in een pannetje. Verder was ik ze tussendoor goed af.
    Nu kreeg ik per mail een aanbieding voor een magnetronsterilisator (met 2 flessen erbij). Klonk op zich wel aardig, maar is zo'n ding echt handig? Hoe werkt het eigenlijk?

2. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Ik heb er zelf ook nog geen ervaring in, maar het lijkt mij wel handig. Scheelt je iig een hele boel werk en dus tijd.
    Waar je wel op moet letten is dat wanneer je zo'n ding koopt je er een koopt waar alle type en soorten flessen in kunnen.

Je hebt er bijv. een van avent waar dan ook alleen maar avent flessen in kunnen.

3. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    in het begin kookte ik maar na een maandje of 2 ben ik de magnetron sterilisator gaan gebruiken, echt ideaal!!!!
    ennuh, ding is gewoon bij de hema te kop voor 15 euro geloof ik!

4. miepie28

miepie28 Fanatiek lid

13 aug 2008
    2.687
    0
    36
    intercedent
    Hoi,

wij hebben hem voor onze dochter ontzettend veel gebruikt. Je hebt ze idd bij de hema ook wel. De mijndes komt bij prenetal voor 15 euro.
    Moest er een bodempje water in doen en dan met spenen, flessen 7 minuten in de magnetron.

5. moena

moena Lid

3 jan 2009
    40
    0
    0
    Noord-holland
    Wij hebben ook die van de prenatal!! Heel handig, in de magnetron voor 7 min. en je hebt er geen omkijken naar!! Na 7 min. af laten koelen, afdrogen en klaar is moena!!

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Tja is het handig of niet?
    Ik heb zo een ding staan, maar vaak gebruik ik gewoon mn soeppan ;)!
    Ik vind het mamelijk beide even handig! Doe ook weleens tegelijk als ik veel troep heb ;)!
    Dus wat flesjes in de magnetron sterelisator en wat kolf spullen en fles atributen in de pan ;)!

Als ik het in de pan doe is het ->
    - Pan in waterkokergekookt water op het vuur zetten.
    - Spullen afwassen en even afspoelen onder de koude kraan.
    - Spullen in pannetje gooien.
    - Lekker mn eigen ding doen ;).
    - Na een minuut of 4 de zachte onderdelen erbij.
    - Na een minuut of 3 alles in de vergiet kiepen.
    - Alles uitstallen op een theedoek/luier.
    - Alles opbergen nadat het (op) gedroogd is.
    - Pan afdrogen en opbergen.

Als ik het met de sterilisator doe is het ->
    - Sterilisator afwassen en afspoelen
    - Spullen afwassen en even afspoelen onder de koude kraan.
    - Spullen in de sterilisator zetten.
    - Water in de sterilisator kiepen.
    - Sterilisator in de magnetron zetten.
    - Na een minuut of 7 zegt de magnetron piep..piep..piep..dan eruit halen.
    - Spullen op een theedoek/luier zetten.
    - Alles opbergen nadat het (op)gedroogd is.
    - Sterilisaror afdrogen en opbergen.

7. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    EspaƱa
    Heb die van avent en in de winkel samen met de verkoopster gekeken of er ook ander modelen in passen. Niet alle modelen passen er in, maar er zijn wel andere modelen behalve de avent die er in passen. Ik heb hem eens bij een vriendin gebruikt en vond hem erg makkelijk in gebruik en gaat lekker snel.

8. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    wij hebben hem 3x gebruikt ( in 3 wkn tijd) en daarna de flessen en spenen lekker meegwassen in de vaatwasser, moet er bij zeggen dat Teun de 1e maand bv kreeg....hij heeft er nooit problemen mee gehad, als de spenen wat vettig waren liet ik ze ff tsaan in gekookt water van de waterkoker...

suc6 met je beslissing

ps heb hem ter overname staan hij is van Avent.....

9. Jeetje1aug

19 jan 2009
    46
    0
    0
    Volgens de dame van de kraamzorg (was hier vorige week voor het intake gesprek) hoeven de flesjes tegenwoordig niet meer gesteriliseerd te worden. Beter om het kindje zo wat weerstand op te laten bouwen. Wel nog steeds goed schoonmaken natuurlijk, vaatwasser op minimaal 60 graden of met heel heet water en de flessenborstel. Maar steriliseren doen ze niet meer, tenzij het natuurlijk een veel te vroeg geboren kindje is of om een andere reden een erg lage weerstand heeft.

10. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    ik vind het een geweldige uitvindiing en hij staat ook zeker op mn lijstje voor volgende maand. heb hem op mn werk jaren lang gebruikt met de jongste. echt geweldig! zeker een aanrader.

11. loncocacola

loncocacola Actief lid

13 jan 2008
    302
    0
    0
    Ja ik vind het ook handig. Ik heb die van mij vanaf het begin gebruikt en gebruik hem nu nog steeds. Ik heb die van avent, maar ik doe er difrax flessen in. 4 grote flessen passen erin.

Ze zeggen wel dat je tegenwoordig de flessen niet meer hoeft te steriliseren, maar het is zo gebeurd. Je doet water in de sterilisator en de schoongemaakte flessen erin, dan doet de magnetron het werk. Je hebt er geen omkijken naar. Dus ik blijf het nog steeds steriliseren.

12. Ladylittleangel

Ladylittleangel Bekend lid

17 sep 2008
    788
    9
    18
    Midden van het land
    Ik had er in het begin ook geeneen en deed het dus in de pan, nou, ik vergat het gewoon en ze stonden 1x zo een half uur te koken!
    Alles kon ik nieuw kopen.
    Dus, echt een aanrader die magnetronsterilisator! hup flesjes erin, water erbij en in de magnetron zetten.
    Ik heb die van de Hema, prima ding en in 5 minuten klaar, ik gebruik de Difrax S flesjes.

Deel Deze Pagina